Problemer med diffen etter oljeskift?

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på verksted i dag å fikk byttet olje på diffen bak og bremseveske. Har kjørt litt i kveld og skulle teste den men da kom ikke det grønne lyset ved knappen på og lyset i instrumentpanelet kom ikke! Kan det ha noe med oljebyttet å gjøre? Oljen som ble fylt på er Ep 75W-90. Jeg håper at de bare har kommet borti en sånn vacuum slange eller en ledning bak der.

Noen som har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få en til å trykke på knappen mens du legger deg under bilen og ser om spaken/armen flytter på seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få en til å trykke på knappen mens du legger deg under bilen og ser om spaken/armen flytter på seg..

Det gjorde den,men ingen lys å se enda heller???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. kan jo vær at dei bare har kommet borti ledningen?? Men funker sperra da? Om spaken rører på seg så skal den jo låse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. kan jo vær at dei bare har kommet borti ledningen?? Men funker sperra da? Om spaken rører på seg så skal den jo låse..

Hvordan er det enklest og kontrolere det da? Har ikke så mye peiling på dette enda: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å trykke på knappen, og svinge litt en plass der det er bare veier, så kjenner du fort om sperra funker:) kan vere tilfeldig, og at dioden der sluttet å virke?=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. sett på sperra

2. full sving, hør etter om innerhjulet "henger" igjen

3. verifiser med å spinne rundinger

så enkelt tester du dette, vel og merke på tørr asfalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm.... er jo snø alle plasser her nå.

Nei det er ikke bare dioden som er gåen for lyset i dasjbordet lyser heller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm.... er jo snø alle plasser her nå.

Nei det er ikke bare dioden som er gåen for lyset i dasjbordet lyser heller ikke.

Da må jo det ha gått en sikring hos deg..: klø

Heldig dere da så ikke har salta veier:p

Evnt en tunell. Man trenger ikke å spinne rundinger for å verifisere at sperra funker om man ikke vill, men er absolutt anbefalt:p

Men henger innerhjulet igjen når du svinger og det "humper:p" litt i bilen så er ivertfall sperra iorden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testa litt og julet henger etter så sperra er i orden.

Sjekka sikringa og den var grei.

Var nede på Mekonomen hos de som skiftet olje og de fant ut at alle sensorer osv så ut til å være i orden.

Prøvde å koble seg på å ta diagnose men komm ikke innpå: klø :

Så her må det flere tips til,sperra funker jo men lysene er ikke der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter kontakt onklig på helt øverst bak på diffen? hvis det er dårlig kontakt der lyser vel ikke lampa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa i dashboardet er vel abs lampa, trykk på bryteren til absen i dashboardet og se om den tennes da... Ville også sjekket koblingene på diffsperrebryteren og printplata i midtkonsollen.... Virker usannsynlig siden det kom etter oljebytte, men tar jo 2-sek og sjekke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren til absen??? Den har ikke jeg tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje bare 80 og 90 quattro som har det da, og ikke s2.... Er i tilfelle i bryterrekka over cdspilleren på de jeg har sett.....

Men og sjekke koblingene/ledningene på diffbrytern og den lille printplata til lyset kan du jo gjøre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2 har det, men kun 3b og tidlige aby tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.