Anbefalte innlegg

var på service med bilen fredagen, da ble de fylt feil olje på bilen og siden dette skjedde på slutten av arbeidsdagen ble det ikke skiftet til riktig olje. min audi a4 1.8t skal ha 5w-30 helsyntetisk

det ble fylt en olje som heter valvoline maxi life 10w-40 helsyntetisk, denne oljen er ment for biler som er gått over 100000km.

det jeg lurer på er om jeg kan bruke denne oljen eller burde jeg bytte til 5w-30 igjen? bilen min er chippet opp til 215hk, motoren virker ikke slitt eller noe siden jeg bare etterfylte 0.5ltr på 15000km.

takker for fornuftige svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes utallige tråder om motorolje, og sikkert like mange meninger.

1) Du bør bytte olje og filter oftere enn det du gjør, ser at du kjører loglife intervall.

- Bytt olje og filter f.eks. hver 10.000km, eller minst 1 gang pr år....det som kommer først.

2) Du kan fint bruke 10W-40 syntetisk motorolje. Antar at den er langt over spesifikasjonen som bilen din krever.

- Personlig ville jeg har brukt en 0W-40 eller 5W-40 olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.