#1 Skrevet Februar 14, 2009 Hei. Det er en vibrering i bilen min når den står på tomgang. Det småvibrerer litt i rattet og i gir kule og man kjenner det i gulvet, men stortsett bare på førersiden. Eller mest der hvertfall. Hva kan dette være? Gir jeg litt gass (IKKE MYE) så rister det mye mindre.. Kansje justere opp tomgangen litt?? Motoren er en 130 Pd TDI. Mvh pk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2009 Ingen som har noen tanker om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2009 Årsakene kan være mange: - Slapp flexidel på eksosanlegg, gir lett vibrasjon i eksosanlegg (sitter mellom turbo og katalysator) - Frihjul på dynamo som har satt seg fast, gir ofte en del hardere gange samt vibrasjon. - Reimstrammer til multireima er slapp i demperen/foringer, noe som gir vibrasjon i reim og demper. - Oljelekkasje fra motorfester, gir dårlig opptak av vibrasjon fra motor. På min 02 passat var et motorfeste begynt å lekke olje, samt at flexidelen på eksosen er veldig slapp. Jeg satte en slangeklemme midt over flexidelen, og det hjalp en stund, men løsningen er nok å skifte ut flexien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2009 Takk for et kjempe godt svar: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2009 Har fått noe ala dette problemet i dag..... Da bilen står på tomgang, vibrerer den endel, også når jeg kjører både over 2k omdreinger og under, akkurat rundt 2000 er det ikke så mye vibrering når jeg kjører. Sjekke det samme som i post #3? Kan det være at den går på 3 sylindere? Kjørte rolig hjem fra jobb (ca 40min) og det lukta endel "svidd" også... Noen ideer? Er forresten en Passat 3B 1.8T 98mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2009 Tror at det er vanlig med litt vibrasjon, min har hatt det siden jeg kjøpte den, har ikke tenkt på at jeg kjenner det i ratt og girspak når den står på tomgang, men det jeg reagerte på var at venstre hovedlys vibrerte litt. Forklaringen jeg fikk hos VAG-forhandleren, var at desse motorene er så pass nedpint på dieselforbruk, at de derfor har litt vibrasjon. Dersom det merkes under kjøring tror jeg kansje at det må være noe muffens i tillegg.. Det første som slår meg er kansje usansynlig, men lufter det likavel: Har passat samme type svinghjul som touran? Det er et delt svinghjul med grease innvendig, på en eller annen måte. Mange touraner får lekasje her, som fører til vibrasjon og litt ujevn lyd. (swisj-swisj-swis-lyd) Bare en tanke....siden noen jeg kjenner akkurat hadde dette på sin touran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2009 Kan nesten si det slik at begynner reservetanken å gå tom for bensin, så får du noe ala kenguru bensin, nesten slik vibrerer det. Kjenner det godt og merker det spesielt når det plutselig kommer.. Får litt hjelp til å se på det i løpet av helga. så håpe at det kommer en løsning!| 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...