#26 Skrevet Januar 9, 2011 er både og enig der:-) er åndeslangen som tetter seg ja men den tetter seg sjeldent helt uten at det er kaldt ute og det fryser. jeg har ikke vært borti noen 2,7tt som har tettet oljeånde slangen på en varm sommerdag. er også enig at pakningen under strammeren lekker og di "koppene" i bakkant av kammene og halvmånene og simmringene lekker men ingen skal fortelle meg at dem har byttet hele dette settet uten og ta av reg reima. vil se den som bytter simringene og dermed komplette kittet uten og ta av reima og er det jeg komenterte og ikke at han ikke byttet pakningen til strammeren. ser heller ikke poenget med og bytte en slange som man kan vaske men det er meg da:-) olje påfyllingslokket er jeg dermed helt enig i:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg har aldri sagt noe om simringer heller. Det er jo helt innlysende at man må ha av kamdrev etc. for å komme til for å skifte disse, men kjedestrammerpakningen, halvmånene og "lokket" lar seg skifte uten å ta av noe mer enn toppdekslene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 9, 2011 dette jeg komenterte: Med gode mekaniker kunnskaper, får man byttet alle disse delene uten å ta av regreim. med alle deler komenterte jeg at det ikke går og kan ikke si jeg syns det er så feil:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 10, 2011 Jeg fikk iallefall byttet alle delene som nevnt ovenfor, og jeg var med å så på byttet selv. Selve jobben tok 4,5time, med skitprat + noe rør dritt som sprakk ved innsuget som måtte byttes ut med slanger. Til info: Så er det spesialverktøyet svakt, og lett å knekke plastikken på om man strammer for mye. Ønsker du å få byttet dette på din RS4, kan jeg sikkert få ordnet en deal med "live view", pils og oppvarmet garasje. Så får du se selv. Lokasjon Molde. Kostnad? ukjent, men sannsynligvis høy. Min info var iallefall et tips til de som har problemer likt de jeg hadde på min bil. Jeg er iallefall veldig fornøyd nå, etter å ha fått det ordnet skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 10, 2011 kan du fortelle meg hvordan du fikk byttet simringen på kammen på venstre side uten og ta av reimhjulet og dermed reima? har selv byttet dette på min rs4 og det er ikke mulig og få en simring med et hull på ca 2-3cm over et reim hjul på en diameter på 10-12cm.kan jo prøve og dra simmringen over hele kammen men jeg hadde ikke satsa på at den var hel etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 17, 2013 Tar opp igjen denne tråden jeg, akkurat samme problem nå i kulda selv og var redd for at det var turboene. Men problemet er som dere sier der bare av og til og kun når det er veldig kaldt. Er det noen som kan hjelpe meg og forklare hvor denne slangen er i motorrommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 20, 2013 om jeg ikke husker veldig feil sitter den i bakkant på motor rett om torpedoveggen. går inn på vegge toppdekslene og ned i blokka. må av med litt for å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 11, 2013 Har brent olje lukt i kupe`n på min allroad 2,7. Og synes også at den går litt ujevnt/ hardt på tomgang. Så forstår det slik, at det kan være nevnte slange som kan være et av problemene + pakningene på kam kjede stramerne( halvmåne gummipakn?) Vent slangen, breathe rhose el spider slangen etc, på min er ganske så stiv, og morken, så den vil nok knekke ved demontering. ser at det er to typer hos ECS, men har ikke helt greid å finne ut hvem som går til min bil. Noen tips? Har forøvrig kjøpt dette spesialverktøyet ( som knekker lett) og tenkte prøve meg på jobben selv. Men hvorfor bytter man olje påfyllings lokket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 11, 2013 Det er fordi at i det nye lokket er det en sikkerhets ventil som slipper ut trykket om det blir for høyt og det er det ikke i den gamle. Du behøver ikke og bytte noen slanger om dem ikke har sprekt heller. Bare vask dem som sitter der i bensin feks så er dem like fine som nye og holder til dem blir fulle med en blanding av olje og bensin. Jeg vasker slangen vær gang jeg legger på vinterdekk og har ikke det problem med fryste slanger lenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Oktober 18, 2013 Har forøvrig kjøpt dette spesialverktøyet ( som knekker lett) og tenkte prøve meg på jobben selv. Har et slikt helt nytt i pakningliggende, selges for 130 kroner ink frakt (posten tar hele 34 kroner...). Hadde tenkt å bytte toppdekselpakninger og pakninger ved kamkjedestrammerene selv, men fikk i stedet det gjort på verksted i samband med register reim bytte. Jeg hadde store lekkasjer ved kamkjedestrammerene på min 2.7T. Nytt oljepåfyllingslokk er også på plass av grunner som skrevet i tråden over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...