#1 Skrevet Februar 14, 2009 Jeg har en B6 1.8T som jeg har kjørt rundt med en stund med "Motor" lyset tent uten og finne ut hvorfor det er der (Har hatt bilen inne på Aksdal bil og de har undersøkt) men i dag kom det ikke opp når jeg startet bilen. Men når jeg etter ca en times kjøring skulle gi på litt ut av en rundkjøring begynte bilen og nykke noe helt jævlig og "motor" lyset blinket febrilsk. Er det noen som har lignende erfaringer eller hvet hva dette kan være??? Lyset og nykkingen forsvant når jeg slapp opp gassen. Er det LMM som må byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2009 Hehe.. var i Haugesund idag med gamlingenes B6 2.0 da begynte lyset å blinke. stoppet opp og startet igjen og da var det av. kjørte litt til så blinket det igjen. stoppet og startet igjen og da virket det som bilen ikke gikk på alle sylinderene.. lyset blinket som du sier og bilen dro ikke i det hele tatt. Den ble slept til en bilverkstad på knapphus. Kan oppdatere deg når den har blitt reparert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2009 LMM eller en coil tipper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2009 det blinker vel ikke i motorlampe når lmm er gåen.. eller? jeg hadde samme symtomer på min a4 1.8t, da var det en coil som var gåen. enkelt å skjekke dette, la bilen stå å bakke, du trenger bare et flatjern, skru av deksel over pluggene, du vil da se det er 4 coiler. trekk av tilkoplingen til hver coil mens motoren bakker, start fra feks framme på motoren. forandrer ikke lyden på motoren seg når tilkoplingen er løs er ikke denne coilen gåen så bare stikk på plass den igjen og prøv på neste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2009 det blinker vel ikke i motorlampe når lmm er gåen.. eller? jeg hadde samme symtomer på min a4 1.8t, da var det en coil som var gåen. enkelt å skjekke dette, la bilen stå å bakke, du trenger bare et flatjern, skru av deksel over pluggene, du vil da se det er 4 coiler. trekk av tilkoplingen til hver coil mens motoren bakker, start fra feks framme på motoren. forandrer ikke lyden på motoren seg når tilkoplingen er løs er ikke denne coilen gåen så bare stikk på plass den igjen og prøv på neste. På noen biler,jo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2009 Hehe.. var i Haugesund idag med gamlingenes B6 2.0 da begynte lyset å blinke. stoppet opp og startet igjen og da var det av. kjørte litt til så blinket det igjen. stoppet og startet igjen og da virket det som bilen ikke gikk på alle sylinderene.. lyset blinket som du sier og bilen dro ikke i det hele tatt. Den ble slept til en bilverkstad på knapphus. Kan oppdatere deg når den har blitt reparert. Hehe: rolleyes Oppdatering er ønsket ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2009 LMM eller en coil tipper jeg. LMM kan jeg være enig i men om det hadde vært en coil så hadde den vel hatt ugjevn gange hele tiden eller? Nå går den jo bare ugjevnt/nykkete når jeg trør på litt: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2009 Jeg hadde akkurat dette problemet når jeg kjørte med de "gamle" coilene. Feilen kom kun når jeg ga skikkelig gass. Hvis du leser av feilkodene vil du sikkert se en "misfire" på en eller flere sylindere. Bytt minst den coilen som misfiren er detektert på. Ellers ville jeg byttet alle coilene etter hvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 15, 2009 På min var det sannsynligvis coilene, for motorlampen forsvant når jeg byttet dem. Lampen lyste lenge uten noen symptomer, men så røk ene coilen. byttet denne og alt ble bra så kom lampen igjen, det røk en coil til, og jeg byttet alle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 15, 2009 Hva er prisen på coilene da? Er det mulig og få tak i noen oppgraderte utenom møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 15, 2009 Det ble produsert et (eller flere) parti med dårlige coiler rundt 2002/2003. Hvis du kjøper nye nå, så får du ikke det problemet. De koster ca 500,- per stk om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2009 De koster 582 kr stk hos NBS. Siden det er tomt på hovedlageret for mekonomen, bilxtra o.l måtte jeg kjøpe der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2009 Det var coilen på gamlingene sin bil iallefall. Så da er det nok den på din og som mange andre her sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 2, 2009 De koster 582 kr stk hos NBS. Siden det er tomt på hovedlageret for mekonomen, bilxtra o.l måtte jeg kjøpe der.. De koster ca 450kr hos Møller. For øvrig 5 års garantil på coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 2, 2009 Jeg har en B6 1.8T som jeg har kjørt rundt med en stund med "Motor" lyset tent uten og finne ut hvorfor det er der (Har hatt bilen inne på Aksdal bil og de har undersøkt) men i dag kom det ikke opp når jeg startet bilen.Men når jeg etter ca en times kjøring skulle gi på litt ut av en rundkjøring begynte bilen og nykke noe helt jævlig og "motor" lyset blinket febrilsk. Er det noen som har lignende erfaringer eller hvet hva dette kan være??? Lyset og nykkingen forsvant når jeg slapp opp gassen. Er det LMM som må byttes? Fant du ut av hva det var? Tipper coil(er)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...