#1 Skrevet Februar 14, 2009 Min s4 C4 går i mine øyne for varm, ved normal langkjøring går den på 90-92 grader på vanntempmåleren og i klimadisplayet, men så fort det kommer en oppoverbakke stiger temperaturen til 100-105grader og dette gjør den nå som det er -10 - -15Grader ute.. tør ikke tenke på hvordan dette vil bli til sommeren når det er 25+grader ute.. Byttet termostat i dag men bilen er helt lik.. Har prøvd og koble sammen ledningene til termostatgiveren på vannrailen, men vifta startet ikke, sikkert releet som er gåent, men skulle da ikke trenge den vifta nå som det er så kaldt ute! kjører jo i 80-100kmt i disse oppoverbakkene.. Noen med meninger/erfaringer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2009 Prøv med radiatorrens, det har hjulpet meg en gang før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2009 Prøv med radiatorrens, det har hjulpet meg en gang før.. Ville nok begynnt med å rense opp jeg og ja. Billigst ende å starte feilsøking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2009 Sånn ble gamlemotoren min også i sine siste dager(AFN 1.9TDi 110hk) Bruker den mye vann?? Dette har jo med dårlig sirkulasjon og gjer. og det som mest sannynlig skjedde med min var at toppakningen røk eller skjev topp som blei problemet. Jeg har ikke fått åpnet den gamle motoren enda da jeg bare kjøpte en ny (hadde enormt vannforbruk, uten det viste noe på motoren). Så det blir egentlig bare synsing i første omg for min del Men du begynner ikke å feilsøke med å plukke ned toppen kan vær mye rart. Ikke fått ut lufte etc.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2009 bilen bruker ikke en dråpe vann.. og er temmelig sikker på at all luft er ute av systemet, holder egentlig en knapp på gjengrodd radiator, men den blir ikke byttet før sommeren uansett.. vannpumpa og reg reima skal visstnok være bytta for 5k km siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2009 Satte du i termostaten 'riktig' vei? Den er ganske kilen på montering, og står den feil kan det hende den ikke åpner riktig. Men jeg kan vel holde en knapp på tett radiator jeg også, hvordan så væsken ut når du byttet termostaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...