Stem på "Årets Sportsbil 2009"

Anbefalte innlegg

Banner nok i kirka nå, men jeg stemmer ikke RS6 med de alternativene der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banner nok i kirka nå, men jeg stemmer ikke RS6 med de alternativene der.

Er helt enig. Ei brakke på 2.2 tonn er ingen sports bil. Si hva dere vil.

Nissan GTR, Lamborghini Gallardo, Porsche 911 Carrera, Corvette ZR1 derimot....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veier ikke Veyron opp mot 2 tonn? Men det er vel heller ingen sportsbil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte gå for Porsche 911 jeg... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veier ikke Veyron opp mot 2 tonn? Men det er vel heller ingen sportsbil..

Veyron er litt spesielt, er du ikke enig? RS6 er en skikkelig cruiser i verdens klasse, ingen tvil. Men sports bil? Ikke i mine øyne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble Porsche her også... Men tviler litt på hva folk tenker da de velger BMW 135 foran WRX STI og Evolution X.

For meg så burde en såkalt sporstbil bli brukt i noe slags for motorsport, med unntak for de bilene som åpenbart er lagd for kjøring på bane. Mulig 1-serie blir brukt noe sted, men Subaru og Mitsubishi er mye mer profilerte "sportsbiler".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS6 er jo bare RÅ.. ingen her som så top gear på NRK3 igår eller??;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte lambo jeg, en rs6 har da ingenting å gjøre blandt mange av disse bilene. En dårlig avstemning spør du meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte Subaru wrx sti jeg, rå biler!!

Audi rs6 er en direktørbil/autobahncruser, ingen sportsbil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subaru sportsbil? Hallo.... da heller RS6 : rolleyes

Her ble det Nissan GT-R gitt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WRX STI blir jo brukt i Rally, vil da si det er en sportsbil. Hva ville du kalt den?

RS6 er en råsprek direktørcruiser...

Men når jeg tenker sportsbil så er det Porsche, Lambo, Fællali, Zonda, Egget, Skyline, NSX, supra osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WRX STI blir jo brukt i Rally, vil da si det er en sportsbil. Hva ville du kalt den?

RS6 er en råsprek direktørcruiser...

Men når jeg tenker sportsbil så er det Porsche, Lambo, Fællali, Zonda, Egget, Skyline, NSX, supra osv.

Iallefall ikke en sportsbil... de brukter A4 i DTM-løp, er det da også en sportsbil?

En sporsbil i mine øyne er biler som er bygd som sportsbiler fra begynnelsen av, (Lamborghini, Ferrari Porsche 911 etc) ikke standardbiler som har blitt oppjazzet for å late som de er det.. men for all del, hver enkelt gjør best opp sine egne meninger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... de brukter A4 i DTM-løp, er det da også en sportsbil?

Jeg kjører min Audi 80 til og fra fotballtrening, er det da en sportsbil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du selv mener det skal ikke jeg nekte deg det, men tror ikke så mange er enige med deg.. :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble Lambo her, men etter min mening er det noen kriterier som skal oppfylles for at det skal være vært og stemme på årets sportsbil.

En sportsbil:

Bør ikke ha mer enn to seter. (kan ha fire)

Bør ha en toppfart på over 300 km/t

Bør ha trekk på bak eller alle fire hjul.

Bør ikke være en stasjonsvogn.

Og så skal det helst være en sportsbil fra først stund. Ikke en bil som er tunet av et annet firma. (eks. Mercedes-Benz C 63 AMG)

Mener jeg da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt!

Ble Porsche her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo si at jeg hadde håpet at RS6 skulle få litt drahjelp i dette forumet, men man stemmer jo på det man føler for. For meg er det ingen tvil om at RS6 er en helt rå sportsbil.

Kult å ha med kjærring, unger og en hund baki mens man drar fra det meste, i en stasjonsvogn..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sportsbil er en bil som er bygget fra grunnen ja, som R8.

RS6 er en sportslig bil.. Såg top gear på nrk3 igår ja, RÅTT RÅTT RÅTT :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en Nissan GT-R fra denne kanten av landet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå står det vel i artikkelen at dette IKKE er en avstemning over den beste rene sportsbilen.

Ref. DinSide

**Men så bruker da heller ikke World Car of the Year-organisasjonen betegnelsen "sportsbil". I stedet brukes termen "performance car", en betegnelse som favner flere biler enn sportsbil-begrepet. Årsaken til at vi har valgt å bruke benevnelsen "Årets sportsbil" er at det ikke finnes noe godt, norsk begrep som sier det samme som "performance car".**

..Så kan det være opptil hver enkelt å bedømme hva en vil legge i begrepet "performance car".. Er det effekt, kjøreegenskaper eller andre faktorer, -eller den beste kombinasjon av dette? Selv mener jeg RS6 er en god representant i denne kategorien. Med en effekt hinsides det vi har sett i denne type biler og supre kjøreegenskaper, -der denne bilen i tester faktisk har kjørt bedre enn rene sportsbiler.... Var dette en ren avstemning over den beste sportsbilen hadde en nok vært nødt til å stryke halvparten av disse kandidatene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.