#1 Skrevet Februar 15, 2009 (endret) Hei, A6'en til kona sliter med å holde motortempraturen så her må det nok byttes termostat. Noen som kan hjelpe meg med å beskrive hvor termostaten sitter på motoren på denne bilen? Gjerne i form av bilder/spread... En kort beskrivelse i ABC i bytting av termostat mottas også med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2009 Hmmm om jeg ikke husker helt feil, sitter den i fremkant av høyre topplokk. Regreim. bør/må demonteres for å få skrudd av termostathuset. Det innebærer jo da også at frontstøtfangeren må av og fronten stilles i serviceposisjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2009 Sjekk temp giver for instrumentet først. Dette er en kjent feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2009 Hvor ligger denne? Tempgiver til instrumentet altså. Ser at oljetempen også beveger seg i takt med motortempen så jeg tror nok det er termstaten, men sjekker gjerne flere ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2009 Den står på en flens bak på en av toppene, kontakten er blå med 4 ledninger på. tror det er høyere topp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2009 (endret) Removing, installing and checking thermostat Special tools and workshop equipment required t 2-hole pin wrench -3212- t Locking pin -T40011- Removing – Remove front bumper → Rep. Gr.63. – Move lock carrier to service position → Rep. Gr.50. – Drain off coolant → Chapter. – Remove poly V-belt → Chapter. – Unscrew bolt -arrow- and remove tensioner for poly V-belt. – On vehicles with secondary air system, disconnect hose -arrow- from secondary air connecting pipe. – Provide support for power steering pump pulley using two-hole pin wrench -3212- and unscrew pulley -arrows-. – Unscrew radiator cowl for viscous fan. – Remove right toothed belt cover (2 sections). – Remove pulley/vibration damper → Chapter. – Remove toothed belt cover (bottom). – Disconnect coolant hoses at thermostat housing. Note The toothed belt tensioner is oil-damped and can therefore only be compressed slowly by applying constant pressure. – Turn toothed belt tensioning roller -1- clockwise in direction of -arrow- using an 8 mm Allen key until tensioning lever -2- compresses tensioner -3- far enough for the pressure piston to be locked with locking pin -T40011-. – Insert locking pin -T40011- and release toothed belt tensioning roller. – Pull toothed belt forwards slightly on tensioning roller and right camshaft sprocket -arrows-, but do not pull off completely. Caution Timing must be re-adjusted if toothed belt has slipped off tensioning roller → Anchor. – Detach thermostat housing -arrows-. NoteIllustration shows thermostat housing with toothed belt detached. – Remove O-ring and thermostat. Installing Installation is carried out in the reverse order; note the following: NoteRenew O-ring. – Clean and smoothen sealing surface for O-ring as required. – Install thermostat. Fitting position: l Vent valve -arrow- faces upwards. l Seal facing housing – Install thermostat housing. Caution Timing must be re-adjusted if toothed belt has slipped off tensioning roller → Anchor. Follow all instructions for removing and installing toothed belt → Chapter. – Using an 8 mm Allen key, turn toothed belt tensioning roller -1- clockwise in direction of -arrow- until the locking pin -T40011- can be removed. Proceed as follows to pre-tension tensioning roller before first starting engine: – Apply torque wrench to hexagon socket of tensioning roller. – Pre-tension tensioning roller by applying a torque of 15 Nm. – Install pulley/vibration damper → Chapter. – Install poly V-belt → Chapter. – Install lock carrier → Rep. Gr.50. – Install front bumper → Rep. Gr.63. – Fill cooling system → Anchor. Tightening torques Component Nm Toothed belt tensioning roller to oil pump/front sealing flange 22 Thermostat housing to cylinder block 10 Checking thermostat – Heat removed thermostat in water bath. Starts to open Fully open Opening travel approx. 87 °C approx. 102 °C 1) at least 8 mm l 1) Cannot be tested. dette er det som må gjøres. er litt jobb men er litt gøy å skru å da google er også fint for bilder og andre ting. og ebay har sikkert tilsalgs en rep håndbok som er grei å ha. jeg fant rep håndbok til audi der iværtfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...