Hvor mye senk til Golf IV?

Anbefalte innlegg

Hei

Har store planer om 35mm senk, men før jeg bestemmer meg vil jeg vite med andre som har 35 og mer om det blir problemer med bunnpanna? Veldig lett å ta nedi?

Har 225/35-18 hjul på bilen..

Mvh

Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er helst områdene der bærebrua er festa som tar nedi har jeg merka. og eksosanlegget på veier med drøye hjulspor.

man lærer seg fort å ta det pent :P

har rundt 40mm senk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Siden "frøk'na" også bruker bilen, kan det ende stygt er jeg redd. Burde jeg heller gå for 30mm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 35mm senk er ikke bunnpanne ett tema engang.. Ville heller tenkt på taket i tunneler: rolleyes

Satt på 40mm og 50mm "senkefjærer" på 2stk Golf 4, SÅ ikke forskjell engang etterpå... Kanskje 1cm lavere bak..

Anbefaler deg og bruke pengene på kebab eller noe isteden, mer for pengene der;)

Skal du først senke= justerbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det være noe feil med fjørene du brukte. ;)

Senket min 35mm fram og bak nå, og bilen ble mye stivere og mye lavere enn hva den er orginalt. Så slike uttalelser synes jeg ødelegger for mange. Det er rett og slett tull det du skriver.

Fikk mer glede av senken enn en kebab.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok at du får bilen mye lavere enn originalt. Helt klart, men er enig med hva Bjørnar sier her. Bunnpanne er ikke et tema med 35mm senk. Selv kjører jeg med FK Higshport i bunn bak og ganske heftig fremme og har enda ikke tatt i med bunnpanna en eneste gang. Bilen blir brukt av både meg og dama så variert kjøring blir det også. :)

Fordelen så absolutt med justerbart er når fjørene begynner å gi etter litt så kan man justere på det.. Hehe.. Slik at man alltid kan oppnå den høyden man er fornøyd med. Å justere er gjort på en liten halvtime.. :)

Med de prisene og tilbudene som er på justerbart rundt forbi på forumet i disse tider ville jeg ikke burdert bare fjærer en gang. Brukte 2000kr på fjærer på min gamle Golf 3 tidligere og angret vell egentlig rett etter jeg satt dem på. Tenk at jeg kunne brukt 1000-1500kr ekstra og fått justerbart?

Det er min personlige mening og er ment som hjelp til Martin som prøver å finne ut av hva du skal ha.. :)

Edit: hehe, så at du allerede har kjøpt fjærer. Håper du ble fornøyd! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

justerbart er tingen, kjører selv fk silverline.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bunnpanna er ikke noe tema nei. :)

Justerbart til 1500 kroner mer? 10k ligger de vel på? Betalte 1500,- for mine fjører.

For å være ærlig, så synes jeg den senken jeg har nå er temmelig perfekt. Ikke for lavt, og ikke for høyt :)

Kunne vært litt lavere i front eneste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbart koster 3200kr hos Håkon S da;) Så nei, koster ikke 10k for ett greit sett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60-70mm senk på golf4 ser bra ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne vært litt lavere i front eneste.

Akkurat derfor er justerbart det eneste jeg noen gang kommer til å bruke. Blir aldri fornøyd med høyden på fjærer.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbart koster 3200kr hos Håkon S da;) Så nei, koster ikke 10k for ett greit sett..

Å? En her på forumet det? Det visste jeg i såfall ikke om. Da forstår jeg litt mer hvorfor du mener justerbart er veien å gå. Men at fjørene ikke var vits i, synes jeg var litt drøyt. :)

Hvordan er det med kvaliteten på disse kit'a? Forhørte meg om senk på mekonomen når jeg bestilte meg fjører, og da var det rimeligste 10k. : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å? En her på forumet det? Det visste jeg i såfall ikke om. Da forstår jeg litt mer hvorfor du mener justerbart er veien å gå. Men at fjørene ikke var vits i, synes jeg var litt drøyt. :)

Hvordan er det med kvaliteten på disse kit'a? Forhørte meg om senk på mekonomen når jeg bestilte meg fjører, og da var det rimeligste 10k. : eek :

Du kan gjerne sende meg en PM om du lurer på noe, tør ikke svare her i denne tråden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 70mm fremme og 60mm bak, kom seg fram uten å subbe nedi på vinterføre også...Kjør på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede senket min 35/35 , men synes den fortsatt er litt høy i front. Får se om den setter seg litt mer, hvis ikke blir det mye mulig justerbart fra denne Håkon S i framtiden. Prisen var jo absolutt ikke noe å utsette på ;)

Vi får se :)

Er på jakt etter R32 front nå, så dere må se i tråden jeg lagde, og gi meg svar der heller (!!) :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede senket min 35/35 , men synes den fortsatt er litt høy i front. Får se om den setter seg litt mer, hvis ikke blir det mye mulig justerbart fra denne Håkon S i framtiden. Prisen var jo absolutt ikke noe å utsette på ;)

Vi får se :)

Er på jakt etter R32 front nå, så dere må se i tråden jeg lagde, og gi meg svar der heller (!!) :P

Hadde 35mm på min 01 Golf IV tdi, min mor har denne i dag, og har aldri tatt nedi med bunnpanna ivertfall, og hun kjører alle mulige gårdsveier/traktorveier!

Jeg er enig i at det er en fin senk for allround-bruk, og bilen ser senket ut, men det er ikke lavt nok utseendemessig :)

En løsning for deg kan være å få tak i støtdemperlager/tårnforinger som senker 15mm forran, dette gir en fin "stance" på Golf IV ;)

Kjøp deg V6 frontspoiler istedet for R32-fanger, mer sjeldent det.. og laangt billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å? Hvor får jeg tak i disse? Hvilke andre konsekvenser vil det få? Om det er noen. :)

Tja, vet ikke helt hva jeg synes om den rs leppa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.