#26 Skrevet Februar 19, 2009 ok. Nå ser det forsåvidt ut som diagnosekabelen min ikke fungerer lenger.Den får kontakt når jeg tester forbindelsen, men ikke når jeg prøver å ta diagnose. Får vel kjøpe meg en ny. Noen spesiell kabel du anbefaler? Original Ross-Tech kabel. Dyrest men verdt det etter min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 19, 2009 Hvor får jeg kjøpt en slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 19, 2009 Hvor får jeg kjøpt en slik? USA: http://www.ross-tech.com/ Norge: http://www.obd2.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 24, 2009 Hvor mye effekt l jeg ca få med alligator-chip og PP520 dyser? orginal turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 24, 2009 Hvor mye effekt l jeg ca få med alligator-chip og PP520 dyser? orginal turbo Vil du ha ærlige tall eller markedsføringstall? 21. Mars skal TDi syncro'en min i bremsebenk, skal bremse med og uten vann/alkohol injeksjon med noenlunde likt oppsett som deg, så time will show 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 25, 2009 er vel bare ærlige tall som gjelder:P egentlig spiller det ikke så stor rolle hvor mye effekt jeg får, sålenge jeg klarer å kverke problemene med den og den går littegrann bedre;) Gi beskjed når du har bremsa den da;) kjekt å hørre hvordan det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 1, 2009 fikk ny ECU i dag;) 750NOK inkl frakt, og etter 2 dager kom den fra sverige;) Hva gjør jeg nå mtp startsperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 1, 2009 fikk ny ECU i dag;) 750NOK inkl frakt, og etter 2 dager kom den fra sverige;)Hva gjør jeg nå mtp startsperra? Det var kanonbillig! Har sendt deg PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 4, 2009 Ferdigmodifisert ECU ligger her klar med innlodda sokler og nybrente eprommer installert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 8, 2009 Bytta idag vacumslange fra N75 til wastegate. Wastegate og slange var full i olje! Dette kan vel ikke være bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 8, 2009 Bytta idag vacumslange fra N75 til wastegate.Wastegate og slange var full i olje! Dette kan vel ikke være bra? Skal ikke være sånn, men det skjer pga. åndinga. Hvordan ble turbotrykket etter at du bytta slangen? Slangen fra kompressorhus og opp til N75 lider også samme skjebne og det er derfor greit å bytte disse før de går tett (den bytta du vel nettopp?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 9, 2009 ja har bytta begge.. turbotrykket holder seg likt. det hender en gang innimellom at den fyker opp til nermere 1,5bar, men da er det bare å slippe gassen og gi gass igjen så går den bare til 0,6bar. Men turboen er jo gått langt og har vel snart gjort jobben sin tenker jeg. Den turboen du snakka om, hva var navnet på den? og hvor finner jeg den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mars 9, 2009 K03 fra AHU motoren, er bolt on og er mer holdbar enn GT1544 som du har originalt. Delenummer: 028145701J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mars 9, 2009 ok. får se etter en sånn da;) men lurte litt på å hive på noe enda større om jeg først skal skifte;) du nevnte en enda kraftigere og, husker ikke helt hva det var:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mars 9, 2009 Eneste direkte bolt on oppgraderingen jeg vet om er en K03/K04 hybridturbo. Koster 850$ og tåler 1.4bar ladetrykk: http://www.boraparts.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=36&products_id=310 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 9, 2009 Eneste direkte bolt on oppgraderingen jeg vet om er en K03/K04 hybridturbo. Koster 850$ og tåler 1.4bar ladetrykk:http://www.boraparts.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=36&products_id=310 hva er forskjellen på den og denne: http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-293/-dsh-A3-fdsh-B4-WGT-Super-17/Detail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 9, 2009 hva er forskjellen på den og denne:http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-293/-dsh-A3-fdsh-B4-WGT-Super-17/Detail Stemmer, den også ja Det er en hybrid basert på GT1544, husker ikke om det er GT17 eller GT20 kompressordel. Uansett, disse har blitt testet mot hverandre og K03/K04 hybriden kom best ut. At den er billigere gjør heller ingenting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mars 9, 2009 ok.. takker for svar.. Må nok vente til feriepengene kommer før jeg har råd til å skifte uansett. hadde ikke vært feil om dollaren sank litt igjen heller:P men når jeg monterer ny og bedre turbo, bør vel programmet i chippen forandres og eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mars 9, 2009 ok.. takker for svar..Må nok vente til feriepengene kommer før jeg har råd til å skifte uansett. hadde ikke vært feil om dollaren sank litt igjen heller:P men når jeg monterer ny og bedre turbo, bør vel programmet i chippen forandres og eller? Hvis du hiver i en større turbo bør programmet oppgraderes for å utnytte potensialet ja (mer diesel, mer ladetrykk). Kan montere turbo og kjøre med den til ny software er på plass. - Bytte turbo - Ta vag-com logger av gruppe 1, 3,4, 8 og 11 (jeg har bestillt nytt batteri til laptopen min ) - Brenne ut ny software fra Aligator (eprommene som er innstallert nå er overskrivbare og er installert i sokler, så er bare å nappe dem ut, flashe dem med ny software og plugge i igjen) - Ta nye vag-com logger for å optimalisere igjen hvis nødvendig Jeg vurderer også samme turbo, dollaren går nok ned mot sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mars 9, 2009 (endret) ok. er blitt litt sugen på å få litt mer effekt ut av den når jeg likevel skal bytte ting;) hehe men dysene holder lenge? eller? mtp temperatur, var det smart å få større eksos? mitt er bra rustet så må vel med tiden bytte det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mars 9, 2009 ok. er blitt litt sugen på å få litt mer effekt ut av den når jeg likevel skal bytte ting;) hehemen dysene holder lenge? eller? mtp temperatur, var det smart å få større eksos? mitt er bra rustet så må vel med tiden bytte det og. Dysene holder. Skal du ha større dyser bør en oppgradere pumpa, for ellers ryker det mye svartrøyk. Større eksos er BRA, lavere eksostemperatur, lavere eksostrykk, raskere turbospool. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mars 9, 2009 ny pumpe? hørrest dyrt ut. hvor får jeg det da? og hvor får jeg downpipe? tror jeg må rekne litt og se om feriepengene holder til alt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mars 9, 2009 ny pumpe? hørrest dyrt ut.hvor får jeg det da? og hvor får jeg downpipe? tror jeg må rekne litt og se om feriepengene holder til alt:P Pumpe kan du ta senere, ja det er dyrt Hør med http://www.kermatdi.com og http://www.tdiparts.com angående downpipe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mars 9, 2009 takker;) vi snakka jo om sånn løftepumpe, det vil vel være noe som kan hjelpe en god stund? er det noe lignende denne her: http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-42/In-dsh-tank-lift-pump/Detail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mars 9, 2009 Løftepumpe fra PD vil gi deg feil signal til tankmåleren. Stopper disse pumpene (skjedde en del før VAG erstattet med nyere type) da står du der for pumpa blokkerer dieseltilførselen til dieselpumpa. Finnes flere eksterne pumper på markedet som er bedre pumper, og som ikke stopper bilen hvis de ryker (diesel kan dras gjennom pumpa selv om den har tatt kveld). Walbro FRB-11: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=209167 Carter P74021: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=209940 Facet FEP06SV, og sikkert mange andre alternativer. Hjelper spesiellt på høyt turtall, men også med kaldstart og levetid på dieselpumpa da den ikke må jobbe like hardt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...