#1 Skrevet November 23, 2004 Jeg skal montere en Audi Rs2 Bensinpumpe i min S6 2.2TQ Avant 95mod og lurte på om noen har noen tips til hvordan mann med enkle metoder setter denne på plass. Jeg har en vis peil da jeg har sett andre som har prøvd, men dette er liksom en ting som jeg ikke har tid til skal gå feil. Noen som har prøvd liknende metoder på andre modeller, legg gjerne ut bilder og illustrasjoner så kanskje denne tråden kan hjelpe flere enn meg. Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Magnus Pharo Sellgren Jeg skal montere en Audi Rs2 Bensinpumpe i min S6 2.2TQ Avant 95mod og lurte på om noen har noen tips til hvordan mann med enkle metoder setter denne på plass. Jeg har en vis peil da jeg har sett andre som har prøvd, men dette er liksom en ting som jeg ikke har tid til skal gå feil. Noen som har prøvd liknende metoder på andre modeller, legg gjerne ut bilder og illustrasjoner så kanskje denne tråden kan hjelpe flere enn meg. Mvh Magnus Haha... har du ikke hørt/sett nok? Eller fikk du bare angst av å høre banninga mi... Var jo egentli veldig rett fram, bortsett fra det faktum at det "huset" som sitter vridd fast nedi tanken der er usymetrisk. noe som jeg ikke fant ut før etter ei lang stund. Prøvde å sette den i 120grader feil ei laang stund jeg. Legg merke til at det er ett "hakk" på kanten. Se hvor det står før du skrur løs greia Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2004 ...ich habe angst jah... Jeg bytter i ettermiddag om ingen har noe mere å tilføye... Mvh MAgnus: grønn : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2004 Du har slangeklemme nå da? både til bensinslangene og til å ha rundt pumpa Og strips? Og alt du trenger av "koblingsdingser" oppå (den banjoen du fikk til meg, og "mutter" på toppen? ) Good luck. Regner med du ringer om du plages for mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2004 Hvor mye mere suppe gir RS2 pumpa i forhold til den orginale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2004 rs2-pumpa er grei opp til 450hk ca... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Morten Bondø rs2-pumpa er grei opp til 450hk ca... Totalt ubrukelig med andre ord......? :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Roger Løfald Totalt ubrukelig med andre ord......? :D For noen så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2004 Syns det er rart hvis den skal holde til 450hk. min rs2 er det vel 400-420hk i og den originale pumpa orka ikke og holde bensin trykket ved gass pådrag. istedenfor og øke trykket så mista jeg 0.5 bar med bensin trykk:( monterte en ekstra i motor rommet så funket det bra da:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2004 så kommer da spørsmålet hvor mye bensintrykk har du? gitt at du har 5bar grunntrykk, og lader 1.5bar, pluss regner 0.5bar i tap gjennom filter og slanger, så blir trykket pumpa skal gi 7bar !! På dette trykket leverer ei rs2-pumpe IKKE til 450hk. Hvis man leser hiddenbladet til pumpa kan man legge merke til at den har en innebygd bypass/overtrykksventil, som åpner ved nettop 6.5bar, så du får den aldri til å gi over dette. Viktig faktor i hvor mye ei pumpe leverer er hvilket trykk den leverer det på... skal man vite nøyaktig må man ha ei kurve til pumpa. Flow (liter/time) som funksjon av trykket... Boschpumpene er så robuste nettopp pga evnen til å levere flow også ved høyt trykk. Mange "riskoker"-pumper leverer flow så det holder (mere enn bosch-pumpene), men det er når trykket er under 4bar...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 25, 2004 Klargjort ny pumpe for montering... Det skal sies at dette er en jobb som mann helst ikke har lyst til å gjøre selv, Min mening er for mye knot og skallebank, trangt og smertefullt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 25, 2004 S6 Orginalpumpe vs Rs2 pumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 25, 2004 jepp. 5kg tgrunn trykk lader 1.8bar så her en del i bensin trykk ja. husker ikke akkurat nå hva jeg hare men mener det var 7.5 bar ved full gass litt progresiv bensin regulator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av Mats Høkeli jepp. 5kg tgrunn trykk lader 1.8bar så her en del i bensin trykk ja. husker ikke akkurat nå hva jeg hare men mener det var 7.5 bar ved full gass litt progresiv bensin regulator hehe, 7.5kg på fuelrail ja!! Tror du kan regne med at det er litt trykkfall som ligger over slanger og filter også, så da får du en heftig oppgave for den stakkars pumpa... ikke rart den ikke takla det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 25, 2004 jobber nok det den kan den ja. med store dyser i tilleg da så sliter den nok med og holde det store trykket. bensin nok til 620hk sånn såm det er nå. målte med bred bånds lambda 10.1 ligger forholdet på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 25, 2004 orginal pumpe i a4 1.8t hvor mye hester klarer den å levere til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av kjetil silden orginal pumpe i a4 1.8t hvor mye hester klarer den å levere til? gitt at du beholder 4bar grunntrykk, så skal den klare å levere til ca 350hk greit... For å si det sånn, du trenger ikke bytte pumpa før du bytter råder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 25, 2004 oki. skal vel v rundt 300 hk når eg får skiftet turbo og satt i større dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av kjetil silden oki. skal vel v rundt 300 hk når eg får skiftet turbo og satt i større dyser det vet jeg av erfaring at går bra ingen fare... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 25, 2004 det er bra.. vil ikkje ha eit totalhavari til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 25, 2004 skjener litt mot off-topic, men ett totalhavari til ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 25, 2004 eit stempelskjørt som knakk no i sommer. sikkert ikkje heldig at bilen er gått rundt 100 000 etter trimming. men no er motor som ny da.. borra blokk, slipt veiv, plana topp bla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av Mats Høkeli målte med bred bånds lambda 10.1 ligger forholdet på Det var ikke et opptimalt blandingsforhold akkurat... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 26, 2004 Går unna på bensin ved full gass ikke så ille ved normal kjøring. nye kammer kommer snart så regner med at blandings forholdet jevner seg ut litt da. men litt ekstra bensin gir jo litt mere kjøling men er vel ikke bra med for mye heller. blir vel bare effekt tap av det. hva er optimalt forhold på bred bånds lambda egentlig? ved full gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 26, 2004 10:1 er for fett! Unødvendig fett, gir varmere eksos faktisk fordi endel forbrenning skjer der. Soter. Kommer an på turtall og ladetrykk, men generellt er 12-12.5:1 greit, men, hvis man mapper til ~11.7-11.9 er man tryggere, og får litt til "kjøling". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...