Montering av Rs2 bensinpumpe

Anbefalte innlegg

Klargjort ny pumpe for montering...

 

Det skal sies at dette er en jobb som mann helst ikke har lyst til å gjøre selv, Min mening er for mye knot og skallebank, trangt og smertefullt.

 

Magnus kan du være så snill å si hvordan du fikk ut plastholderen, den sitter som bare f....

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnus kan du være så snill å si hvordan du fikk ut plastholderen, den sitter som bare f....

 

Mvh Leif

 

:nana: Jo det har seg slik at den sitter som bare f... men det er ganske enkelt en plastring som sitter over plastringene som har foringer rundt seg. Når denne er av (grip fatt med fingrene og dra opp vertikalt), kommer pumpa opp fra sokkelen selv. Bare pass på å ikke mist de gummiforingene eller ringene lengre ned i tanken. legger ved et bild med litt tekst og forklaring... Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok ret og slett bare og dro pumpa rett opp.. uten og dra ut hele dritten nedi der..

 

men lurer på om jeg har blitt lurt på pumpa jeg handla.. for den var jo tilnærmet lik den som satt der fra før.. bare litt anneledes på toppen..

 

uansett brukte vel 30 min. på og skru opp og sette i ny..

 

og ja en ting til .. glad jeg ikke hadde full tank..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...fra steinalderen, haha. Arti å se hva mann drev med for 2 år siden. Tider det;) Skal sies at bilen funker ennå og går som ei kule, men må vel kanskje ned å hive ut den Rs2 pumpa å sette inn en litt større en, hmmm: rolleyes Ingenting som skjer her nei...Har vi ikke sett: smil :

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok min i dag, monterte walbro 255lph pumpe, så no trenger jeg ikke tenke på den mer de første par hundre hestene: smil :

Var litt av en knotejobb, klarte å vri opp den dingsen kun utstyrt med noen arbeidhansker men satt jaggu meg godt. brukte totalt 2-3timer.

No er jeg av den oppfatning at jo større jo bedre men walbro pumpen var faktisk mindre enn orginalen.

pumpersammenligning.jpg

 

Ny pumpe ferdig montert i ramme.

 

pumpemontert.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut om du ble lurt Magnus? Om det er tilfelle lurer jo du meg:( snikat sjø..

 

Skulle kjøre pent du sa du? Hmmm : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok min i dag, monterte walbro 255lph pumpe, så no trenger jeg ikke tenke på den mer de første par hundre hestene: smil :

Var litt av en knotejobb, klarte å vri opp den dingsen kun utstyrt med noen arbeidhansker men satt jaggu meg godt. brukte totalt 2-3timer.

No er jeg av den oppfatning at jo større jo bedre men walbro pumpen var faktisk mindre enn orginalen.

 

Ang. walbro pumpa så høres 255l bra ut, men hvis du bruker den på en S4 med 1,5 - 2 bar ladetrykk så må pumpa levere 5,5 - 6 bar bensintrykk. Sjekk ut hvor mye den klarer å levere på det trykket........... : rolleyes

044 rules : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut om du ble lurt Magnus? Om det er tilfelle lurer jo du meg:( snikat sjø..: klø :

 

Sjekk bildet lengre opp itråden så ser du forskjellen på pumpene ;) Passet fint nedi samme sokkel som den orginale pumpa, festet den med en strips slik som Christan visste her.

 

Skal heller ikke ha noe av at folk insinuerer at jeg kjører som en tulling, snilleste sjåfør i verden jeg:) Liker bare ikke å ligge bak folk på veien: smil : hihi.

 

Sjekk posten din du, tror det ligger noe arti på postkontoret til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.lightningmotorsports.com/walbro.htm

 

Håper det sier deg noe for det sier ikke meg så mye.

 

De kurvene sier at den normale 255l pumpa leverer 0 L ved 6 bar bensintrykk og 12v spenning :)

Høytrykksversjonen ved f.eks 14V vil vel levere nok til 500hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det, min heter gss341-HP,så det duger vel en stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg står for tur til å bytte pumpe jeg og nå, men den koblingen/metoden Magnus her har brukt fra pumpe til slange finner jeg vrien å få til, får ikke tak i mutter ("hettemutter") til dette ettersom disse er fingjenget på stussen fra pumpa!

 

Da blir spørsmålet, kan jeg skifte stuss fra pumpa? Og i såfall hvilken innerdiameter har slangen som kobles på? : klø :

 

Greit å vite dette før jeg begynner å demontere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken funksjon har den "pinnen" med ring rundt? Den lå igjen i bagasjerommet ser dere, etter byttet :P

 

Er det bare avstivning til bunnen av festet for flotør tro? : klø :

pumpe rs2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.