#1 Skrevet Februar 16, 2009 Tenker litt på ettermontering av Xenon i halogen lykt + Led lys til skilt etc. Noen som vet hvordan motstanden skal kobles for å ungå at autocheck rapporter ødelagt pære (i seriell eller parallell )? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2009 Det er enklest å finne kontrollreleet, og "modifisere" dette. Her får du noe hjelp: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=134723&highlight=autocheck 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2009 Det er vel mulig å ta vekk autocheck med VAGCOM, eller så bruker du effektmotstander i parallell. Hvor stor motstanden ® skal være avhenger av effekt (W) på erstatningslys. Dette er altså et regnestykke ved hver lampe i forhold til org. last kontra ny. Jeg skal erstatte 2 stk. 55W halogen med 6W LED på min, og må legge en effektmotstand i parallell på ca 5Ohm/50W for å unngå autocheck varsel. Dette må jeg gjøre på begge sider. Noe slækk er det, men jeg vet ikke hvor grensene går. Normalt i elektronikkverden finner man 10% tolleranse, men jeg tror autocheck tillater mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2009 (endret) Jeg skal erstatte 2 stk. 55W halogen med 6W LED på min, og må legge en effektmotstand i parallell på ca 5Ohm/50W for å unngå autocheck varsel. Dette må jeg gjøre på begge sider. Noe slækk er det, men jeg vet ikke hvor grensene går. Normalt i elektronikkverden finner man 10% tolleranse, men jeg tror autocheck tillater mer. Hva autocheck godtar varierer en del, og i mange tilfeller så holder det med under 1/3 av normal effekt for at det skal fungere. Jeg har skrevet noe her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=808262post808262 På den nye A5'en så fungerer 15ohm motstand for å lure autocheck i tåkelysene (bruker en 15ohm 50W motstand, som jeg skrev i tråden ovenfor så bør en ha en motstand som tåler minst 3x effekten som skal belastes slik at den ikke blir for varm). På A3 8P så måtte vi helt ned i 6,8ohm (brukte da 100W utgave) for å lure autocheck ved montering av S6 leds. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2009 takk for tilbakemelding alle sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2009 Det er vel mulig å ta vekk autocheck med VAGCOM, Det kommer jo veldig an på hvor ny/gammel bilen er (Noe vi ikke vet her, da trådstarter ikke har fortalt hva slags bil det gjelder). Det tilfellet jeg linket til er for en Audi 200 fra 1989, og der er det selvfølgelig ikke mulig å gjøre noe med VagCom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2009 Tenker litt på ettermontering av Xenon i halogen lykt + Led lys til skilt etc.Noen som vet hvordan motstanden skal kobles for å ungå at autocheck rapporter ødelagt pære (i seriell eller parallell )? Hmm Er det ikke bedre å montere xenon kit som lurer autochekck? Jeg kjøpte xenon kit i fra torgersen bil å der var det plugg and play.+ at autocheck opplegget er intakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2009 Det kommer jo veldig an på hvor ny/gammel bilen er (Noe vi ikke vet her, da trådstarter ikke har fortalt hva slags bil det gjelder). Det tilfellet jeg linket til er for en Audi 200 fra 1989, og der er det selvfølgelig ikke mulig å gjøre noe med VagCom. Det gjelder en A6 4F 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2009 Hva autocheck godtar varierer en del, og i mange tilfeller så holder det med under 1/3 av normal effekt for at det skal fungere. Jeg har skrevet noe her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=808262post808262 På den nye A5'en så fungerer 15ohm motstand for å lure autocheck i tåkelysene (bruker en 15ohm 50W motstand, som jeg skrev i tråden ovenfor så bør en ha en motstand som tåler minst 3x effekten som skal belastes slik at den ikke blir for varm). På A3 8P så måtte vi helt ned i 6,8ohm (brukte da 100W utgave) for å lure autocheck ved montering av S6 leds. Tnx Bjørn, Effekt og varmeutvikling er jo et overflateforhold (areal) og jeg vil nok gå for relativt store enheter med kjøleribbe for å øke overflatearealet. Liker ikke tanken på konsentrerte varmeområder i nærhet av ledningsnett. Elfa hadde ikke akkurat det jeg var på jakt etter, så kanskje du vet om noen som har mer egnet vare for bilelektrisk? Tollererer virkelig autocheck hele 30% avvik? Da tøyer jeg nok motstandsverdien et stykke oppover på S6 LED prosjektet mitt. Vet at Inge endte opp med 6,8, og kanskje jeg kan gå enda høyere for å redusere effekt/varme. Noen som har forsket litt på dette (B7) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 17, 2009 (endret) Serie HS hos elfa er vel greie? https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/start.do?productDirect=0/48C879C2DDE7453BE10000000A0A036A/48C8C307DDE7453BE10000000A0A036A/48C8CE1CDDE7453BE10000000A0A036A/48CCE1D4F8D2744FE10000000A0A036A Det var jeg som kjøpte motstander for Inge (Opland), men vi målte vel aldri på bilen hans hva som måtte til, kun kjørte med det som funket i A3'en til Roger. Jeg har en liten samling med effektmotstander liggende, ingen vanskelig jobb å prøve seg fram for å finne ut hva som må til på B7 tåkelys. Kan godt være at det er helt likt i B6'en min, men har aldri prøvd å lure autocheck på tåkelysa på den (kun fjernlys og park). Autocheck tolererer store avvik ja, men det varierer en del. Som jeg skrev i den andre tråden så holdt det med 220ohm for parklysa på B6 (dvs under 1W effekt kontra 5W i normal pære). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2009 eg bare lure litt. eg har noko leds som skal erstatte park pæra(5w) led'sa trekker 20mA. eg får faktisk ikkje målt motstanden i dei. kva er best å montera for å lure autocheck?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 2, 2009 ingen som kan hjelpa?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 2, 2009 På Passat så fungerer det i følge Remy Ekornseter med 100ohm 10W parallellkoblet for å lure autocheck. Er ikke usannsynlig at det samme vil fungere på en Golf V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 2, 2010 Jeg sliter med Tåkelysene på min S4 B5...har hørt noe om at det sitter en motstand i tåkelyskretsen som kun gir 9volt?hvordan ser denne ut og hvor sitter den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 2, 2010 Høres rart ut, og tviler litt på at det stemmer. En 12V pære vil lyse meget dårlig med 9V.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 2, 2010 Høres rart ut, og tviler litt på at det stemmer. En 12V pære vil lyse meget dårlig med 9V.. er vel sånn at det sitter motstander da de ganske sikkert et kobla til å fungere som kjørelys mener jeg JB sa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 2, 2010 Jeg har selv eid S4 B5, kan ikke huske at det var noen fabrikkmontert funksjon for tåkelys som kjørelys der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 2, 2010 hva er det da som gjør at xenonkittet ikke klarer å tenne skikkelig?når jeg trykker på knappen blinker de baren og slår seg av igjen,holder jeg knappen inne blinker de som blitzere...noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 2, 2010 På gamle audier, s2 s4 c4, etc feks på min RS2, satt inn xenon uten ekstra motstander, rele nr.15 (hella 55watt står det på det) er det som gir signal til autocheck om defekte frontlyspærer. Lodder du av den pinnen som heter K, så kan ikke lenger releet gi signal til autocheck. Relee'et må stå i, ellers blir det ikke lys i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...