Kan deler fra NBS sammenlignes med originale?

Anbefalte innlegg

ser NBS har tilbud på noen deler til golv IV som jeg tilfeldigvis trenger. det er snakk om frontfanger og forskjerm. Kan det sammenlignes med orginalt hva gjelder passform og kvalitet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det er laget på akkurat samme fabrikken som møller får delene sine fra, men på møller koster ALT 4 ganger mer en alle andre plasser!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for mener å ha sett en tråd ett eller annet sted om at f.eks veng sine deler er mye tynnere blekk og dermed tåler mindre.. men ikke sikkert det er noe hold i det da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det er laget på akkurat samme fabrikken som møller får delene sine fra, men på møller koster ALT 4 ganger mer en alle andre plasser!

 

Kjempebra innlegg! Du vet tydeligvis hva du snakker om...

 

Har gjordt en udersøkelse som faktisk viser at Møller er billigere på de fleste slitedeler sammenlignet med bl.a Meca, Mekonomen og Bilxtra. (Sjekket de samme delene til flere bilmodeller, bl.a Passat 3B, Golf 3, A4 B5 og T4)

 

For å svare på spørsmålet: Både ja og nei. Brukte deler er jo ofte skrudd av en bil som er levert fra fabrikken i Wolfsburg. Nye deler kjøper vel NBS fra et Tysk lager/forhandler og er i mange tilfeller originaldeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at det bare leveres orginalt fra NBS, jeg kjøpte en støtfanger av dem som ikke passer! festene passer ikke altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at det bare leveres orginalt fra NBS, jeg kjøpte en støtfanger av dem som ikke passer! festene passer ikke altså

 

men kjøpte du da en "orginal" fanger i orginalt utseende eller styling fanger?

for styling er drit det vet vi alle ;)

 

men det står som regel Orginal eller tilsvarende kvalitet på delene da, tilsvarende kan bety mye rart hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginal fanger, styling fanger har ikke støtfanger bjelke inkludert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra innlegg! Du vet tydeligvis hva du snakker om...

 

Har gjordt en udersøkelse som faktisk viser at Møller er billigere på de fleste slitedeler sammenlignet med bl.a Meca, Mekonomen og Bilxtra. (Sjekket de samme delene til flere bilmodeller, bl.a Passat 3B, Golf 3, A4 B5 og T4)

 

For å svare på spørsmålet: Både ja og nei. Brukte deler er jo ofte skrudd av en bil som er levert fra fabrikken i Wolfsburg. Nye deler kjøper vel NBS fra et Tysk lager/forhandler og er i mange tilfeller originaldeler.

 

Takker for støtten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også erfart flere ganger at veiledende pris på vanlige slitedeler ikke er noe høyere hos Møller enn hos andre leverandører. Det som utgjør skillet er at det ofte er vesentlig lettere å få god rabatt (25-40%) hos rekvisitabutikkene mens det hos Møller er vanskelig å få mer enn 15% om man ikke er ansatt.. Men ja, i utgangspunktet er prisene hos Møller på slitedeler ofte ikke spesielt høye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Har gjordt en udersøkelse som faktisk viser at Møller er billigere på de fleste slitedeler sammenlignet med bl.a Meca, Mekonomen og Bilxtra. (Sjekket de samme delene til flere bilmodeller, bl.a Passat 3B, Golf 3, A4 B5 og T4)

 

Støtter den. Det er selvsagt noen deler hvor Møller har en avsindig pris, men på det meste som jeg sjekker (A4 B6, 80 B4, RS2 og Golf 2) ligger Møller stort sett under konkurrenter som Mekonomen, etc. Tennplugger til A4 B6 koster f.eks. nesten dobbelt så mye hos Mekonomen som hos Møller.

 

(Handler selv mest hos Autohausaz.com, da prisene der stort sett er godt under halvparten av Møller, men det hender jo at man trenger noen deler kjapt.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i det meste du skriver Baard !

 

Men..... Du får et forklaringsproblem når plutselig Møller slår på prisene med flere hundre %, fordi de begynner å få omsetning!

 

Eksempel 1: Kjøpte nytt panser til min Golf IV i 99. Kostet da ca 900 kr. Ett halvt år etter var prisen over det doble.

 

Eksempel 2: Ole Roger kjøpte R32 skjørter til Rita sin Golf V. Betalte noe i overkant av 750 pr side. Før jeg slutta hos dem ville jeg kjøpe til min RTSi og sjekka prisen, som da var steget med kr 3000!!!!!!, pr side!!!!!.

 

Dette er bare 2 konkrete eksempler, men har sett ved flere anledninger at når en biltype er ny så er deleprisene på ett normalt nivå, men med en gang det blir omsetning på de ,så går prisene i skyene.

De eneste som tjener på dette er vel de som driver med paralellimport av deler.

 

Hvor er logikken i slike påslag !

 

 

Når det gjelder Norsk Bildelsenter, så vil jeg personlig ikke sette min fot innafor hos de. Dårligere kundebehandling skal du lete lenge etter. Spesielt om du har noe å klage på !

 

Kjenner ikke til at uoriginale skjermer er tynnere i godset, men de er i alle fall mye dårligere kvalitet på stålet og på den grunninga som er på de. De er som regel rett og slett noe dritt !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Møller selger mindre av en del går også prisen i taket. Varmeapparatregister til type 44 kostet 600 kroner for en del år siden, nå koster det det tredoble, og jeg tviler på at salget har gått så voldsomt opp.. ;)

 

Konklusjonen er at slitedeler som filtre, bremser, registerrem og sånt er anstendig priset mens litt mer spesielle deler ofte tar helt av i pris..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kupevifta til golfen min koster 998 hos nbs, mens den koster 2600 hos møller. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

greit med mekaniske ting. men vil ha en ordentlig skjerm/fanger gidder ikke begynne å tilpasse fangeren å greier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i det meste du skriver Baard !

 

Men..... Du får et forklaringsproblem når plutselig Møller slår på prisene med flere hundre %, fordi de begynner å få omsetning!

 

Eksempel 1: Kjøpte nytt panser til min Golf IV i 99. Kostet da ca 900 kr. Ett halvt år etter var prisen over det doble.

 

Eksempel 2: Ole Roger kjøpte R32 skjørter til Rita sin Golf V. Betalte noe i overkant av 750 pr side. Før jeg slutta hos dem ville jeg kjøpe til min RTSi og sjekka prisen, som da var steget med kr 3000!!!!!!, pr side!!!!!.

 

Dette er bare 2 konkrete eksempler, men har sett ved flere anledninger at når en biltype er ny så er deleprisene på ett normalt nivå, men med en gang det blir omsetning på de ,så går prisene i skyene.

De eneste som tjener på dette er vel de som driver med paralellimport av deler.

 

Hvor er logikken i slike påslag !

 

 

Når det gjelder Norsk Bildelsenter, så vil jeg personlig ikke sette min fot innafor hos de. Dårligere kundebehandling skal du lete lenge etter. Spesielt om du har noe å klage på !

 

Kjenner ikke til at uoriginale skjermer er tynnere i godset, men de er i alle fall mye dårligere kvalitet på stålet og på den grunninga som er på de. De er som regel rett og slett noe dritt !

 

R32 skjørt var vel ment som reservedeler til R32 og laget i x antall eksemplarer i forhold til hvor mange R32 det er produsert. Når gud og hvermann begynner å kjøpe disse og montere så må fabrikken lage mer og dersom da prisen fra underleverandør går opp så går ut prisen opp.

Så det er nok ikke Møller som har bestemt at de plutselig skal dobles i pris.... dersom Volkswagen setter opp prisen så må jo Møller øke prisen ellers ville man jo "gitt" bort delene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

greit med mekaniske ting. men vil ha en ordentlig skjerm/fanger gidder ikke begynne å tilpasse fangeren å greier..

 

Har ingen erfaring med deler fra NBS men på golf 1 så er det ihvertfall store kvalitetsforskjeller på originale og repro forskjermer (veng,klokkerholm o.s.v)

passform er ofte elendig og de ruster mer enn originalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karosserideler som fanger hadde jeg uten tvil kjøpt fra en bilopphugger - da får man originaldel, og lakkeres må den jo uansett. Heller det enn å kjøpe en dyr helt ny fanger eller noe uoriginale greier med dårligere passform og kvalitet..

 

Angående prisene skjønner jeg jo godt at prisen i Norge går opp når prisen i Tyskland går opp, men det jeg ikke skjønner er hvorfor prisene generelt på alt utenom de mest kurante slitedelene DOBLES. Det er 6% forskjell i momssatsen i Tyskland og Norge, og frakt koster ikke SÅ mye selv om leveringstiden er ganske bra. Det er noen som tjener _meget_ grovt et sted i systemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i det meste du skriver Baard !

 

Men..... Du får et forklaringsproblem når plutselig Møller slår på prisene med flere hundre %, fordi de begynner å få omsetning!

 

Eksempel 1: Kjøpte nytt panser til min Golf IV i 99. Kostet da ca 900 kr. Ett halvt år etter var prisen over det doble.

 

Eksempel 2: Ole Roger kjøpte R32 skjørter til Rita sin Golf V. Betalte noe i overkant av 750 pr side. Før jeg slutta hos dem ville jeg kjøpe til min RTSi og sjekka prisen, som da var steget med kr 3000!!!!!!, pr side!!!!!.

 

Dette er bare 2 konkrete eksempler, men har sett ved flere anledninger at når en biltype er ny så er deleprisene på ett normalt nivå, men med en gang det blir omsetning på de ,så går prisene i skyene.

De eneste som tjener på dette er vel de som driver med paralellimport av deler.

 

Hvor er logikken i slike påslag !

 

 

 

Eksempel 1: Her er nok årsaken en feil i prisfilen fra Tyskland som overføres automatisk.

 

Eksempel 2: Som Rudi skriver så er dette "eksklusive" deler for R32, og dette slår dessverre veldig negativt ut i enkelte tilfeller hvor fabrikken ikke ønsker at "alle" kjører rundt i R32 replicaer, samt at de må produsere mye mer deler enn nødvendig.

 

Husk også at det i Norge er lengre garanti på bilene enn hva fabrikken har, og disse kostnadene som da dekkes av den norske importøren må hentes inn fra flere steder som bl.a delepriser.

 

Baard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn sett har jeg jo en orginal fanger med en "bulk" rundt ene spylehullet. Kan dette kanskje repareres og bruke fangeren jeg har? har tenkt å tette spylehullene uansett....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et påfyllings rør til min golf 1 på NBS, dette har ikke samme formen oppe ved hullet. Det originale er videre oppe slik at det passer med originalt tanklokk. Dette passer ikke på det røret fra NBS. Så det er nok ikke alle deler som har like god passform.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.