#1 Skrevet Februar 16, 2009 holdt på å montere xenon kit i grøftlysa mine i dag, orket ikke å holde på så lenge da det var så kaldt. så jeg utsatte det. men begynnte å tenke på de xenon match pærene som er det nye nå. er det egentli så store forskjellen med tanke på utsenede på ordentlig xenon kit mot xenon match pærer? (de led pærene altså) er jo så mye mer med det å montere xenon kit, så om det ikke er så stor forskjell, ja da må det jo være enklere å montere bare de led xenon match pærene. noen som har noe innspill om hvorfor jeg skal velge xenon kit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2009 Trenger ikke led's, jeg har Höen pærer og de lyser knallfint. Sjansen er mindre for at du blender motgående trafikk og med de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2009 höen pærer? usikker på om jeg har hørt om det før. er det ikke noe av det jeg mener da tro? du mener vell noe som får et mer hvit lys? er jo så klart ikke innteriser å ha noe som lyser så skarpt at det blender heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2009 I tråden min her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=145212&page=2 finner du både bilde av selve pærene og av de montert i hovedlys/langlys. På det nederste bildet er Hoën til høyre, orginalt til venstre. Du ser enda bedre forskjell når det er mørkt, da lyser de hvitt med et blått skjær. I tillegg slipper du det håpløse spredningsmønsteret du får med uorginal xenon i vanlige reflektorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2009 da er jeg med:) er vell noe at det her jeg har selv. probleme er at jeg har orginal xenon i hovedlyktene, så tenkte å ha litt hvitere lys i grøft lysa. har allti brukt slike pærer på de andre bilene jeg har hatt, men tenkte å prøve noe annet nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2009 Har selv xenon på A8 og xenon match på A6`n,det er ikke noe tvil om at xenon lysene er MYE bedre og jeg personelig syns det ser bedre ut også Men,xenonmatch er ingen dårlig erstatning til de orginale lysene særlig vist du ikke orker å montere xenon;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2009 blir det ikke veldig skarpt med orginal xenon da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2009 blir det ikke veldig skarpt med orginal xenon da? Neida:) Men du kan faktisk risikere å få svakere lys med xenonmatch..husker ikke hvordan tråd det sto i tidligere,men der var det nevnt noen biler det faktisk ble svakere lys med xenonmatch.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2009 Det kan like gjerne være psykisk også, pærene skal yte samme effekt. Jeg mener det ble bedre, men det er kanskje fordi jeg syns det er mer behagelig og lettere å se detaljer i hvitt lys enn gult. Det blir ikke skarpt lys med xenon, men det er ofte et uryddig lysbilde. Derfor har de fleste xenon-lykter linser orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2009 ja sjønner, jeg ser forskjellen på nær lysa som er orginalt å fjærn lysa der jeg har ettermontert når jeg tenker meg om, men tror grøftlysa mine har linse når jeg tenker meg om også. får vell bare prøve å se da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2009 en xenonpære produserer jo mer lysstyrke. -Og dermed freshere look. Selve hvut/blåfargen kan jo en Hôen-pære tilnærme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 17, 2009 pga at xenon gir deg bedre lys. Du ser bedre med xenon mens mach pærene er mere for utseendes skyld. At andre skal "tro" du ser bra: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 17, 2009 hehe sjønner. men for min sin del er det jo litt for syns skyld i grøftlysa da.. trenger jo ikke skarpt lys der. men men.. får prøve å montere xenon kite. men plages litt med hvor å plassere boksene:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 17, 2009 hehe sjønner. men for min sin del er det jo litt for syns skyld i grøftlysa da.. trenger jo ikke skarpt lys der. men men.. får prøve å montere xenon kite. men plages litt med hvor å plassere boksene:S Har du ikke plass til ballasten bak selve huset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 17, 2009 huse på lykta du mener? god plass bak der i allefall. men er da ikke noe plass å feste i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 17, 2009 Stripset de bare fast bak huset jeg. Event bare dobbelt side teip eller lim pistol eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 17, 2009 bak pæra? altså lykta? ser ikke for meg at det blir plass til det på min men. får se litt på det da. samme bil du snakker om du å da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 17, 2009 Xenonmatch pærene er jo lakkert blå, så pæra er blå. Hadde sånne i hovedlysa på bilen, lyste råttent. Men så jo fint ut! Så på spredere er det jo greit å ha "match", de er jo der bare for syns skyld alikevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 17, 2009 holdt på å montere xenon kit i grøftlysa mine i dag, orket ikke å holde på så lenge da det var så kaldt. så jeg utsatte det. men begynnte å tenke på de xenon match pærene som er det nye nå. er det egentli så store forskjellen med tanke på utsenede på ordentlig xenon kit mot xenon match pærer? (de led pærene altså) er jo så mye mer med det å montere xenon kit, så om det ikke er så stor forskjell, ja da må det jo være enklere å montere bare de led xenon match pærene. noen som har noe innspill om hvorfor jeg skal velge xenon kit? med halogen pærer må jo disse byttes mye oftere enn xenon pærer, pluss xenon lamper lyser bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 17, 2009 bak pæra? altså lykta? ser ikke for meg at det blir plass til det på min men. får se litt på det da. samme bil du snakker om du å da eller? Ja bak lykta inni fangeren. Har ikke så mye betydning hvordan bil det er da det er rom bak alle fangere. Gjorde dette både på Audi C4 og VW Polo. Ser du har Passat og har også sett dette bli gjort på den. Bare pass på å få den litt opp i høyden så den ikke blir liggende i vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 17, 2009 Xenonmatch pærene er jo lakkert blå, så pæra er blå. Hadde sånne i hovedlysa på bilen, lyste råttent. Men så jo fint ut! Så på spredere er det jo greit å ha "match", de er jo der bare for syns skyld alikevel mulig jeg har forklart feil, men det er ikke de pærene som er lakkert blå jeg snakker om. (de har jeg på sprederne nå) men snakker om de led pærene som går en del nå. som ligner på xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 17, 2009 får vell ta en runde i dag også, får å se om jeg eventuelt stripse de fast bak lykta:) men må jeg klippe den orginale kontakten? eller holder det med å tjyvkoble? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 17, 2009 Husk også at å kjøre nærlys og tåkelys sammen er både ulovlig og gjør at man ser dårligere enn med bare nærlys.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 17, 2009 nærlysa mine er xenonmatch og lyser dårlige enn grøftelysa mine som har xenon montert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 17, 2009 Stripset de bare fast bak huset jeg. Event bare dobbelt side teip eller lim pistol eller lignende. Det er det jeg å har gjort;) Det er jo bare å prøve å legge balasten løst bak huset å se om det blir plass før du evt. stripser den fast der;)Vil ikke anbefalle å lime den fast,det blir jo ett H.... den dagen ballasten tar kveld:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...