#1 Skrevet Februar 17, 2009 Funderer på å montere 3" ring på bakfelgene på Golfen. BBS RM. Med original ET33 med 1/2" ring vil jeg om matematikken min er riktig ende opp med ET1. Felgene vil uansett ET ende opp med å stikke 2,5" eller 63mm lengre ut enn i den bredden de har nå. Er det fysisk mulig å få dette på kombinert med en god dose senk, eller? Har et steinstivt senkesett. Skjermene skal valses endel, så leppa blir borte/mindre. Hvilken dekkdimensjon bør jeg isåfall gå for som gir god strekk men samtidig er vettig å kjøre med? Går det f.eks med 195/45, eller må jeg ha 205? Blir plutselig dobbelt så dyre dekk det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2009 Er nok bedre å gå for 8-8,5 med 195/45 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2009 Skal du ha 9tom bak på golf3 må det valses en del, mer eller mindre rette kanten helt ut. Gjort det på en del Golf3, men da i 16toms felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2009 Går nok ikke under uten bredding.... her er 9x14 ET10 bak på golf 3 stv http://img.photobucket.com/albums/v219/nitewlkr/christianjuli233.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2009 Det jeg var redd for ja. Ikke vits å kjøpe seg større problemer enn høyst nødvendig...vil helst unngå å måtte kjøre med bilen høy for å gå klar, så da blir det 8" med 195/45... Takk for input! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2009 Klarer ikke bestemme meg jeg...vil ha det heftigst mulig. Denne har 8,5x15" ET -8...valset men ikke negativ camber. Er jeg på villspor om jeg da antar at denne breddet 1/2" til 9" ville gi en 1/4" mindre ET, altså 6,4mm mindre = ET - 14? Hvordan ville 9x15 ET1 havne i forhold til dette? Vil tro noe lengre inn, men så synes jeg det er vanskelig å regne ET riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2009 Klarer ikke bestemme meg jeg...vil ha det heftigst mulig.Denne har 8,5x15" ET -8...valset men ikke negativ camber. Er jeg på villspor om jeg da antar at denne breddet 1/2" til 9" ville gi en 1/4" mindre ET, altså 6,4mm mindre = ET - 14? Hvordan ville 9x15 ET1 havne i forhold til dette? Vil tro noe lengre inn, men så synes jeg det er vanskelig å regne ET riktig. 9x15 ET1 havner 2,65mm lengre inn enn 8,5x15 ET -8. Forklaring: En kvart tomme lengre ut pga bredden (= 6,35mm) men 9mm lengre inn pga ET (8-(-1)). 6,35-9=-2,65. Tada 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2009 9x15 ET1 havner 2,65mm lengre inn enn 8,5x15 ET -8. Forklaring: En kvart tomme lengre ut pga bredden (= 6,35mm) men 9mm lengre inn pga ET (8-(-1)). 6,35-9=-2,65. Tada Takker så mye! Da er jo bildene over rimelig greie referansebilder for hvor jeg havner hen med 9x15 ET1. Ser jo jammen meg ut som det er mulig: smil : Det er jo ikke snakk om å prøve å få det godkjent, og blir jeg stoppet så reagerer de sikkert på senkingen uansett - er jo endel lavere enn tüv'en tilsier. Jeg har fryktelig lyst å prøve dette med 195/45 og så massere skjermene til det passer sånn noenlunde. Regner med jeg ikke kan kjøre med like mye senk bak som i fjor, men det gjør heller ingenting. Da jeg la om til vinterhjul oppdaget jeg hvorfor den var så lav og stiv bak...justerringen var skrudd nedenfor gjengene og hang og slang rundt bunn av demperen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...