Full detailing av 2006 Audi A6 2,0TDI avant

Anbefalte innlegg

Full runde på en Audi A6 2.0TDI Avant 2006 model, regget første gang i juli 2005. Rullet som Taxi langt langt nord i landet fra den var ny og frem til ganske nylig. Bilen hadde rullet 357.000km!!!

 

Fikk PM fra et medlem her i klubben for en tid tilbake med spørsmål om jeg kunne tenke meg å shine hans nyinnkjøpte bil. Avtalte en kveld som jeg tok en titt på bilen og vi ble enige om når jeg skulle ta den og hva som skulle gjøres.

Litt prat forrige helg nede i Vestfold hos Skotner resulterte i at Ketil (Scandic Shine) sa han skulle ta turen fra Verdal og ned til meg (Oslo) for å gi meg en hjelpende hånd og det takket jeg selvfølgelig ikke nei til.

 

Dag 1.

Fikk bilen levert på fredag kl 19.00 og umiddelbart satte jeg igang med vask mens jeg ventet på at Ketil skulle komme. Ble en grundig vask utvendig, i døråpninger og motorrommet. Så tørket. Fremdeles opptimistisk med tanke på utgangspunktet. Pirex kom og det første han spurte om var om det var metallikk eller perlemorlakk. Den var så matt i lakken at det ikke var lett å se. Bar så hjem i garasjen som for anledingen var godt oppvarmet.

 

Dag 2.

Etter noen småærend på forrmiddagen var vi igang litt før kl 11. Etter å ha clayet hele bilen med untak av panser og tak ble alt av lister maskert og en liten prøvefirkant ble laget på panseret. Var klart at vi her måtte på med Scholl S3+ og blåe puter fra Scholl. De allere værste stedene måtte taes med ullpute og Scholl S3+ først. Ca 3 timer senere hadde hele bilen fått en runde med Scholl S3+ Så bar det på med Scholl S40 og orange Scholl pute. S4o er fantastisk lett å jobbe med og ga et perfakt resultat. Etter dette gikk vi over hele bilen med swissvax detailbrush og No Rinse fra Optimum for å fjerne alle rester av polish i sprekker. Neste steg var å ta en runde med CG Vertura bond før det ble lagt på et lag med CG Jetseal 109 lakkforsegling. Denne fikk stå i en 1/2 times tid før den ble tørket av. Så kom vi til den store go`jobben. Første lag med Swissvax Crystal Rock. Hele biilen fikk et lag med denne, lot den stå ca 20 minutter før den ble tørket av. Klokken var nå blitt tett oppunder 20.00 så vi pakket sammen, tok en dusj og ble servert en hærlig middag bestående av Biff, råstekte poteter, salat og hjemmelaget rødvin/fløtesaus. Selvfølgelig var rødvinen på plass også.

 

Dag 3.

Etter en hærlig frokost med stekte egg og bacon var det ned i garsjen igjen. alt ustyr ble pakket ut og første steg i dag var å tørke over bilen med Swissvax Quick Finish før lag nr 2 med Swissvax Crystal Rock ble påført. Men denne fikk stå på litt begynte vi innvendig i bilen. Alle rutene ble vasket med CG streak free glass cleaner. Bilen ble støvsuget innvendig og alle falter ble vasket med CG greenclean. Så var det tid for setene i helskin. Disse ble først renset med Swissvax Leahter Cleaner før setene ble satt inn med Swissvax Leather Milk. Var nå tid for å tørke av lag nr 2 med Crystal Rock og det hele ble toppet med Swissvax Quick Finish. Siste post på programmet var hjulene. Felgene ble satt inn med Swissvax Autobahn felgvoks og dekkene ble satt inn med Swissvax Pneu.

 

Etter totalt ca 14 timer var bilen klar. Ikke helt 100%, MEN med tanke på utgangspunktet så er både jeg og Ketil meget godt fornøyd. Var ubeskrivelig mye hjelp å få av Ketil. Lærte mye av han i løpet av helgen og følte meg veldig trygg på min første jobb med roterende så lenge han var med og kunne gi meg litt tips på hvordan den skulle brukes for å få et bra resultat. Så en stor stor takk til Pirex for all hjelp og for en meget hyggelig helg.

 

Så en liten liste på hva vi brukte hvor på bilen:

 

Til vask

Bøtte

Premium chenille microfiber wash mitt

 

Felg/dekk:

Bilberry Safe Wheel Cleaner og felgbørste.

Swissvax Autobahn felgvoks

Swissvax Pneu

 

Motorrom:

Turtlewax Extreme nano-tech prewash

 

Utvendig karosseri:

Turtlewax Extreme nano-tech prewash

CG Citrus Wash & Gloss

CG light Claybar

Optimum NoRinse

Scholl S3+

Scholl S40

CG Vertura bond

CG Jet Seal 109

Swissvax Crystal Rock

Swissvax xxxxxx (pirex må til pers her)

Swissvax Quick Finish

 

Innvendig:

CG streak free glass cleaner

CG greenclean

Swissvax Leahter Cleaner

Swissvax Leather Milk

 

Diverse innvendig/utvendig

En hel haug med diverse MF

Blå/grønn maskeringstape

Swissvax detailing brush

Ullpute fra Scholl 45mm og 85mm

Blå pute fra Scholl 45mm og 85mm

Orange pute fra Scholl 45mm og 85mm

Flex 3403 VRG med Scholl bakplate for 145mm puter og bakplate fra Scholl for 85mm puter

 

Alt med untak av Turtlewax Extreme nano-tech prewash er kjøpt og er å finne hos http://www.scandicshine.no

 

Så over til bildene og de taler ganske enkelt for seg selv. ENJOY.

 

IMG_1906.jpg

IMG_1918.jpgIMG_1920.jpg

IMG_1921.jpg

IMG_1931.jpg

 

med -15 grader ute fant Ketil ut at det var greit å vaske bilen :o Heldigvis for han hadde jeg fikset garasjeplass til han også...

 

IMG_1928.jpg

 

IMG_1931.jpg

IMG_1934.jpg

 

IMG_1948.jpg

IMG_1954.jpg

IMG_1962.jpg

IMG_1957.jpg

IMG_1964.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter kun en runde med Scholl S3+ og blå Scholl puter var forskjellen denne:

IMG_1966.jpg

 

Også lyktene fikk føle SchollS3+ og S40

IMG_1970.jpg

IMG_1974.jpg

 

Etter 1 lag Crystal Rock

IMG_1979.jpgIMG_1978.jpg

IMG_1984.jpg

 

Fikk Besøk av Bernhard som overvar den siste innspurten

IMG_1987.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det ferdige resultatet:

IMG_1988.jpg

IMG_1991.jpg

IMG_1994.jpg

IMG_1998.jpg

IMG_2000.jpg

IMG_2001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der kom den her også ja ;)

Knall jobb, alle sammen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert,dette er gutta som kan sakene sine gitt! ;): rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent Ørjan, men hvorfor må jeg drass inn overalt?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo skikkelig bra dette ja.... Men når jeg ser slikt som dette, hvordan i all verden går det ann å slite en lakk så sykt på en 06 modell.. Er ikke mye man tar vare på bilen da altså, fyttikatta....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo skikkelig bra dette ja.... Men når jeg ser slikt som dette, hvordan i all verden går det ann å slite en lakk så sykt på en 06 modell.. Er ikke mye man tar vare på bilen da altså, fyttikatta....

 

Husk bilen har rullet 357.000km som taxi på veier i Nord-Norge der det hovedsaklig strøes og ikke saltes og der de ser rart på deg om du kommer inn på den lokale bensisnstasjonen og ber om børsteløs vask ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, men fy f........ Børstemaskin hver dag... Men flott at det finnes karer som dere med produkter som fungerer.. Ble jo veldig bra, kunne sikkert lurt folk til å tro den var nylakket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann å få vite ca pris på denne operasjonen? Meget bra!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann å få vite ca pris på denne operasjonen? Meget bra!!!

 

Har sendt deg en PM;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble utrolig bra. Hva bruker dere på rails og vinduslister?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble kanonbra! Sinnsykt stor forskjell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rails og vinduer er Alu/chrome polish

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt deg en PM;)

 

 

Send meg en PM med pris oxo Ørjan!

 

Har par andre spørsmål oxo til deg!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg en PM med pris oxo Ørjan!

 

Har par andre spørsmål oxo til deg!

 

Jørn

 

PM sendt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt bra jobb dette Ørjan og Ketil : ja ::tilber:: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tar vi din? :D

 

Hehe.. Blir litt nærmere våren iallfall ;) At Ørjan skal få lov å slå seg løs er det ikke tvil om, og skulle du være i nærheten, er din hjelp absolutt ikke å forakte : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja :) meget bra jobb gutter. Bra resultat og ikke minst meget pen bil hehehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taxi, 358 000km

 

Har tatt den taxien der et par ganger i fylla ja:)

 

Blei sinnsykt fin!!

 

Utrolig hva man kan få bort av riper å swirls! Vakkert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate.....er jo snakk om extreme makeover her da : eek : Skulle likt å gjort det samme på arbeidsbilen til madamen hehe. Tornadorød som er mere matt tornadorosa nå.....: rolleyes Men en slik behandling koster nok flere ganger enn det jeg ga for bilen (betalte fattern ei flaske Jægermeister for bilen :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Blir litt nærmere våren iallfall ;) At Ørjan skal få lov å slå seg løs er det ikke tvil om, og skulle du være i nærheten, er din hjelp absolutt ikke å forakte : ja :

 

Du vet veien til garasjen min du Mikael

 

Se her ja :) meget bra jobb gutter. Bra resultat og ikke minst meget pen bil hehehe :)

 

Meget pen bil ja. Heldighan som eier den;) Håper han er flink å ta vare på den nå;)

 

Fy flate.....er jo snakk om extreme makeover her da : eek : Skulle likt å gjort det samme på arbeidsbilen til madamen hehe. Tornadorød som er mere matt tornadorosa nå.....: rolleyes Men en slik behandling koster nok flere ganger enn det jeg ga for bilen (betalte fattern ei flaske Jægermeister for bilen :P )

 

Tror nok du må formere den Jægermeisteren noen ganger ja:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.