#1 Skrevet November 23, 2004 hva er jort med dette innsuget for å få det så blankt? punkt for punkt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Hallvar Hellesø punkt for punkt... Pusse, pusse, pusse, pusse, pusse og deretter polere, polere, polere, polere, polere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2004 og polere enda litt til..... Har gjort det samme på en Golf GTI 16V innsug.. Er ikke i nærheten av å bli ferdig..... Ligger i boden i påvente på arbeidslyst og ny Golf GTI 16v... Sorry Off topic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2004 Viss du søker Hallvar så er det lagt ganske mangen tråder angående polering , så det er bare til å søke så finner du mangen gode "oppskrifter"! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2004 lettere å kjøpe færdig.det gjorde jeg: cool : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2004 "Pusse, pusse, pusse, pusse, pusse og deretter polere, polere, polere, polere, polere." Kan vel egentlig ikke sies bedre en dette! Et godt stykke håndarbeid med andre ord! Men noen tips kan gjøre jobben lettere for deg : Ikke benytt grovere pussepapir en 200. Så slipper du å måtte polere deg ihjel etterpå for å bli kvitt ripene. Begynn med 200, deretter 400 og så slutter du av med 600 eller 800 papir. Alle våtslip selvsagt. Deretter stikker du innom Clas Ohlson og kjøper deres "proffe poleringsett" (kr 189,-) og følger instruksjon som står bakpå pakken. Dette settet fungerer faktisk utmerket! Du slutter å pusse når du syntes det er blankt nok. Deretter bytter du tøyrondell og tar noen runder med Autosol. Til slutt påfører du en god voks og voila.... Lykke til! Mvh KMR Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2004 Et råd, hvis du bruker polermaskin og skikkelig polervoks, noe som jeg anbefaler, så hold autosol laaaangt unna... den er altfor grov! Jeg bruker Meguiars sin voks for ubehandlet alu på felgene mine, og de holder seg bra. prøvde autosolen først, men de bare ripet opp felgene og ga en mattere finnish. Så til vinteren blir det å polere felger igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2004 Enig med Harald, Autosol er grovt og vil matte ned en allerede slett, fin og blank overflate. Mvh KMR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Hallvar Hellesø hva er jort med dette innsuget for å få det så blankt? punkt for punkt... Skrytebilde.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Harald Søia ...Jeg bruker Meguiars sin voks for ubehandlet alu på felgene mine, og de holder seg bra... Hvilken utgave av Meguiars er det ? All Metal Polish NXT Generation All Metal Polysh Gold Class All Metal Restorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 24, 2004 For de som likker dette, vil jeg anbefale først og fremst lev det til noen som kan fjerne sinken i det, slik at etter du har polert og vil evt. chrome så er det ikke noe problem, jeg selv har polert utalige deler (mye dårlig rygg), og første gang jeg leverte neon små deler som ikke hadde vært behandlet før polering ble den deler som var best polert dåligst chrom, bare et godt råd fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av Stein Ove Prestmo Hvilken utgave av Meguiars er det ? All Metal Polish NXT Generation All Metal Polysh Gold Class All Metal Restorer tar litt tid, men har sjekka nå, det er Gold class All Metal Restorer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...