#26 Skrevet Mars 21, 2009 Dette er vel en slik boks: http://cgi.ebay.de/Zeitschalter-Leaving-Home-Audi-TT-A4-S4-RS4-A6-S6-A8_W0QQitemZ200322694871QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200322694871&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 21, 2009 Dette er vel en slik boks:http://cgi.ebay.de/Zeitschalter-Leaving-Home-Audi-TT-A4-S4-RS4-A6-S6-A8_W0QQitemZ200322694871QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200322694871&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 Tysk mestrer jeg dårlig så her er den på engelsk også http://global.ebay.com/Light_Duration_for_all_makes_-_Coming_Home_Leaving_Home/350178006799/item Spørs nok om jeg går for en slik boks om ingen kan hjelpe meg å gjøre det på "the hard way" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 22, 2009 Tror nok ikke jeg kommer til å installere inn en slik boks. Blir nok "orginalt" for min del! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 22, 2009 Bumper denne.. Fant du ut noe? Regna med at tråen her hadde død ut, takk så mye Fredrik for at du vekka den til live igjen: vinke : Å takk til alle som har som har jobba for saken Dette blir driiiiiitbra!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 22, 2009 Hei Jeg har lenge prøvd å installere coming home/leaving funksjonen i audi a3 8P uten hell. Helt til jeg kom på en side for noen dager siden. jeg vet at dette funker audi a3 8p litt usikker om det vil funke på andre modeller. Håper dette hjelper. Her er kinken: http://audiretrofit.quinlivan.net/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 22, 2009 Regna med at tråen her hadde død ut, takk så mye Fredrik for at du vekka den til live igjen: vinke :Å takk til alle som har som har jobba for saken Dette blir driiiiiitbra!! Var nok litt egoistiske baktanker med å bumpe meeen.. Skal prøve å ettermontere en slik modul, men problemet med den jeg har er at den egentlig kun går på tåkelyktene. Ikke baklyktene. Men mulig jeg kan koble baklyktene inn og.. Er litt usikker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 22, 2009 Tysk mestrer jeg dårlig så her er den på engelsk også http://global.ebay.com/Light_Duration_for_all_makes_-_Coming_Home_Leaving_Home/350178006799/item Spørs nok om jeg går for en slik boks om ingen kan hjelpe meg å gjøre det på "the hard way" Fant omsider manualen, (om man kan kalle det det): http://blauetachos.de/doc/produkt-anleitungen/funk/97540-LDSE.htm Hvor fant du egentlig "styring" til dette Jon Christian Aardal? Dvs. hvordan vet boksen når den skal aktivere lysene på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 22, 2009 Fant omsider manualen, (om man kan kalle det det): http://blauetachos.de/doc/produkt-anleitungen/funk/97540-LDSE.htm Hvor fant du egentlig "styring" til dette Jon Christian Aardal? Dvs. hvordan vet boksen når den skal aktivere lysene på bilen? Koblet den bare inn på ledningene til sentrallåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 22, 2009 er akkurat dette jeg og skal gjøre. Men er usikker på hvordan jeg finner ut hvilke ledninger jeg skal koble den inn på.. Er det noen lur måte å måle seg fram til dette på? Vet at hjernen til sentrallåsen sitter i fører-døra.. Men regner med det kommer nokså mange kabler ut av denne, og er ikke SÅ flink å lese koblingsskjemaer at jeg fant ut hvilken jeg skulle koble meg inn på ut i fra dette skjemaet: http://www.ts20.no/Audi/centrallock.pdf Har du noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 26, 2009 (endret) Den boksen var jo genial hvis man ikke får fått det på noen annen måte.Men hvis det kan fikses uten noen ekstra bokser og dill,gjør jeg heller det uansett om det er litt mer jobb. Har du fått sett på det? Jeg tok akkurat av dekslet under rattet på min og jeg har jo selvfølgelig 8E0 907 279 E modulen. Så da kan det se ut som om løpet er kjørt for min del. Edit: Hmmm...kan se ut som man bare kan bytte denne mot F-modulen. (Må sjekke pris.) Edit2: Man trenger jo ikke å ta av dekselet for finne hvilken modul som står i bilen dersom man har vag-com. Sjekk Adr 09 Cent. Elect. Edit3: Pris fra Møller på F-modulen er 3349,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 26, 2009 Har du fått sett på det? Jeg tok akkurat av dekslet under rattet på min og jeg har jo selvfølgelig 8E0 907 279 E modulen. Så da kan det se ut som om løpet er kjørt for min del. Edit: Hmmm...kan se ut som man bare kan bytte denne mot F-modulen. (Må sjekke pris.) Edit2: Man trenger jo ikke å ta av dekselet for finne hvilken modul som står i bilen dersom man har vag-com. Sjekk Adr 09 Cent. Elect. Edit3: Pris fra Møller på F-modulen er 3349,- Hvordan får man av dekselet under rattet? stor operasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 26, 2009 Noen som har god peiling på elektronikk her? Jeg holder på å sette sammen en krets for å få coming/leaving home på min golf. For å få Leaving home har jeg tenkt å bruke "lås opp" signalet til sentrallåsenheten til å trigge en timer-krets som igjen styrer et rele i en hvis tid( tiden er avhengig av verdiene på en motstand og en kondensator, RC-ledd). Coming home bør jo aktiveres når nøkkelen dras ut av tenningen, men sliter med å finne ut hvor dette signalet går. Det må jo være en bryter i tenningslåsen som er koplet til komfortmodulen, men klarer ikke å finne ut av dette i skjmeaene. Kan jo bruke signalet til kupelyset, men det aktiveres jo også av dørbryterne. Noen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mars 26, 2009 Noen som har god peiling på elektronikk her? Jeg holder på å sette sammen en krets for å få coming/leaving home på min golf. For å få Leaving home har jeg tenkt å bruke "lås opp" signalet til sentrallåsenheten til å trigge en timer-krets som igjen styrer et rele i en hvis tid( tiden er avhengig av verdiene på en motstand og en kondensator, RC-ledd). Coming home bør jo aktiveres når nøkkelen dras ut av tenningen, men sliter med å finne ut hvor dette signalet går. Det må jo være en bryter i tenningslåsen som er koplet til komfortmodulen, men klarer ikke å finne ut av dette i skjmeaene. Kan jo bruke signalet til kupelyset, men det aktiveres jo også av dørbryterne. Noen som har peiling? Jeg er særdeles interessert i å finne ut hvor jeg kan hente "lås opp" signalet og "lås" signalet i min A6.. Skal gjøre samme som deg.. Kan du hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mars 26, 2009 Hvordan får man av dekselet under rattet? stor operasjon? Veldig enkelt! Man tar av dekselet til sikringsboksen og da ser man én av de tre skruene man må skrue ut for å få det av. De andre to sitter på undersiden av selve dekselet, en på venstre og en på høyre side. Alle tre skruene har et 8mm hode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mars 26, 2009 Ja, fikk ut dette nå. ! Takk for svar:) Var litt kronglete ved rattet, men gikk fint. Har jo SELVFØLGELIG denne 8E0 907 279 E modulen jeg også.. jaja, det var de planene. Hadde sett for meg litt kabling og vagcom her jeg nå da, men.. Der sprakk det budsjettet. hehe. Nå er vel ikke det mitt største problem da jeg sliter med bremselysbryteren. Sjekk tråden min hvis noen har tips!! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=151078 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 26, 2009 Jeg er særdeles interessert i å finne ut hvor jeg kan hente "lås opp" signalet og "lås" signalet i min A6.. Skal gjøre samme som deg.. Kan du hjelpe? Nå vet jeg ikke om det er samme oplegget i A6en din , men min bil hadde i utgangpunktet sentralås uten fjernbetjening og da får styrenheten til sentrållåsen et jordsignal fra brytere som sittere i sentrallåsmotorene. Når nøkkelen vris får sentrållåsenheten en impuls slik at resten av dørene åpnes/låses. Jeg har ettermontert en defa alarm som har egne rele utganger som gir signal til sentrållåsenheten om at dørene skal låses eller låses opp når jeg aktiverer eller deaktiverer alarmen. Har ikke skjema over bilen din, men på side 4 i denne manualen ser du hvor lås/lås opp signalet på en A4 kommer inn på sentrallåsenheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 27, 2009 Nå vet jeg ikke om det er samme oplegget i A6en din , men min bil hadde i utgangpunktet sentralås uten fjernbetjening og da får styrenheten til sentrållåsen et jordsignal fra brytere som sittere i sentrallåsmotorene. Når nøkkelen vris får sentrållåsenheten en impuls slik at resten av dørene åpnes/låses. Jeg har ettermontert en defa alarm som har egne rele utganger som gir signal til sentrållåsenheten om at dørene skal låses eller låses opp når jeg aktiverer eller deaktiverer alarmen. Har ikke skjema over bilen din, men på side 4 i denne manualen ser du hvor lås/lås opp signalet på en A4 kommer inn på sentrallåsenheten Takk for dette. Tror det ligner ganske på min dette. Får åpne døra å se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 10, 2009 Jeg har montert coming/leaving home i min Golf IV nå! Her er et enkelt blokkskjema over hvordan det er ordnet. Funker bra det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 30, 2009 Da har jeg endelig fått tak i en 8E0 907 279 F-modul. Kjøpt på ebay.de. Hvis man søker etter BORDNETZ (på ebay.de) så burde man få opp noen treff. Bare husk å dobbeltsjekke delenummeret. Kommer tilbake når den er ferdig montert og kodet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juni 13, 2009 Har fått den av lederen for audiclub DK tidligere For at montere coming home/leaving home lys i din Audi A4 B6 skal du bruge: Hvis du har originalt xenon: - Kontakt til CH/LH 8E1 919 094 B 5PR (farve soul) - Stik til kontakt 8Z0 972 883 Ledning 0,35 kvadrat. Evt i forskellige farver. Er 0,35 kvadrat ledning litt spesiell? Verken Biltema, Clas Ohlson, Mekonomen eller Bilextra har. MÅ jeg kjøpe dette hos Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet August 14, 2009 Noen inne her som har fått fikset coming home/ leaving home på b6 enda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet September 11, 2009 (endret) Noen inne her som har fått fikset coming home/ leaving home på b6 enda? Hehe...jeg har kjøpt inn (nesten) alle delene, men har dessverre ikke hatt tid til å sette igang med arbeidet. Jeg mangler bare ledningene... 0,35 kvadrat er visst ikke noe standard-greier. Møller hadde også litt problemer med denne. Edit: Da har jeg fått anbefalt å bruke 0,5 kvadrat PN eller RK som kan kjøpes hos "hvilken som helst elektriker/grossist". Jeg kommer tilbake med mer info når jeg får ræva i gir og får det montért. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet September 11, 2009 Jeg ringer deg når jeg trenger hjelp til monteriong av coming home/leaving home Stig! Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet September 11, 2009 Jeg ringer deg når jeg trenger hjelp til monteriong av coming home/leaving home Stig! Hehe.. Hehe...selvfølgelig! Vi har jo en avtale på det. Jeg skal gi lyd når montering er gjort. Skal også legge ut info her og ta kontakt med de av dere andre som jeg har sagt jeg skal kontakte. Ser forresten ut som man kan bruke 0,75 kvadrat kabel. Jeg skal prøve med noe lampett-ledning jeg hadde liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet September 11, 2009 Gleder meg til du har fått gjort dette:) Da slipper jeg å sitte "på gjerde" lenger og vente på at noen har gjørt det før meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...