Montering av Coming home/leaving home i A4 B6

Anbefalte innlegg

Hehe...selvfølgelig! Vi har jo en avtale på det. :)

Jeg skal gi lyd når montering er gjort.

Skal også legge ut info her og ta kontakt med de av dere andre som jeg har sagt jeg skal kontakte. :)

Ser forresten ut som man kan bruke 0,75 kvadrat kabel. Jeg skal prøve med noe lampett-ledning jeg hadde liggende.

Men sånn som jeg har skjønt det så trenger jeg bare bryteren, ledninger og koding? Da bilen min er levert med bi-xenon orig så har jeg jo den styreenheten fant jeg ut.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det gjort! :D

Har utrolig dårlig tid akkurat nå, så spørsmål tar vi imorgen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om det funket bra.. Hehe. gleder meg.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det gjort! :D

Har utrolig dårlig tid akkurat nå, så spørsmål tar vi imorgen. :)

Gleder meg til å høre hvordan det gikk:)

Kan du legge inn ei liste over hva du trengte av deler også?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk faktisk lettere enn forventet. Tidsforbruk var nærmere 2 timer, men da hadde jeg en kjøretur ut til Clas Ohlson og en til Biltema også. Så det er nærliggende å tro at det tar i underkant av én time å få det på plass. :)

De delene jeg brukte var de som står i monteringsanvisningen:

Hvis du har originalt xenon:

- Kontakt til CH/LH 8E1 919 094 B 5PR (farve soul)

- Stik til kontakt 8Z0 972 883

...og:

-8E0 907 279 F

-0,75 kvadrat, vanlig lampett-ledning (ca 1 meter holder)

-"strømtyver" (0,5–1 mm²) http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=78286

For å bytte modulen må man du skru ut tre skruer (se røde ringer). Én av disse sitter på sikringsboksen. Denne må fjernes for å komme til skrue nr. 2 på modulen (se pil).

Når modulen er skrudd løs må man fjerne sikringene(?) som sitter på. Den i midten stikker man bare et lite skrujern inn under og drar så hele holderen mot seg. De grønne sikringene (se gule ringer) må taes ut av holderen for å komme til den lille tappen under, slik at man får slidet den av (se grønne ringer).

Når det er gjort fjerner man kontaktene. De to svarte kontaktene er helt standard "klem-inn-en-liten-tapp-og-dra-opp", mens på den grå må man løfte opp den rosa armen (se blå ring) og da kommer kontakten ut av seg selv.

Når man skal kople til ledningen i punkt 24 på denne grå kontakten drar man det lille rosa dekselet av mot deg/ned (hvit ring), og da kan man trekke ut innholdet.

Slik jeg har gjort det har jeg bare stappet ledningene ned i hullene. Dette gjelder én ledning for den grå kontakten og fire til bryteren.

Dere forstår når dere ser det...

I den danske anvisningen står det at man skal lodde på pkt 1, 10 og 17, men jeg klarte ikke å få ut kabel-skoene fra den kontakten, så derfor valgte jeg å bruke strømtyver.

Edit: Dette gjelder kontakten som sitter bak på lysbryteren.

Jeg fikk dessverre litt dårlig tid på slutten, så jeg glemte helt å ta flere bilder. : rolleyes

CIMG0281 (Large).JPG

CIMG0280 (Large).JPG

CIMG0283 (Large).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en strøken How-To,Stig! :D: rock :

PS: Hvordan finner jeg ut om jeg har modul 8E0 907 279 F? Står det på noen av VAGcom loggene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en strøken How-To,Stig! :D: rock :

PS: Hvordan finner jeg ut om jeg har modul 8E0 907 279 F? Står det på noen av VAGcom loggene?

:)

Ja, det gjør det.

Dette er min gamle:

Address 09: Cent. Elect.

Part No: 8E0 907 279 E

Component: int. Lastmodul NDL 0305

Coding: 00012

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelp og en super "How-to" liste:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser lovende ut :) SKAL ha dette i min B6 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om 8E0 907 279 B vil fungere til dette?

Har blitt fortalt at dette delnummeret senere ble forandret til 8E0 907 279 F i ETKA. Kan dette stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om 8E0 907 279 B vil fungere til dette?

Har blitt fortalt at dette delnummeret senere ble forandret til 8E0 907 279 F i ETKA. Kan dette stemme?

Det ser dessverre ikke ut til å stemme.

If you have one of this:

8E0 907 279 B, 8E0 907 279 E or 8E0 907 279 F, you have the High line module.

However, my searches have tell me that to have all the features, you need the F one. I have bought one F module some day ago in ebay....

Sakset fra:

http://audiforum.us/c5-platform/5974-how-fit-auto-lights-coming-home-function-5.html

Edit:

Hva slags utstyr har du originalt montert? Har du xenon eller bi-xenon? Har du automatisk avblendbart speil? Regnsensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare vanlig halogen lykter. Har heller ikke avblendbart speil eller regnsensor. Blir det vanskligere å få coming/leaving home til å fungere da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare vanlig halogen lykter. Har heller ikke avblendbart speil eller regnsensor. Blir det vanskligere å få coming/leaving home til å fungere da?

Så lenge du har B-modulen har du en Highline versjon og det er mulig å få til, men du MÅ bytte til F-versjonen. Fremgangsmåten blir lik, du trenger bare én mindre del:

Uden xenon:

- Kontakt til CH/LH 8E1 919 094 A 5PR (farve soul)

(stikket er der i forvejen, fordi der er kontakt til lygtejustering)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takker for svar.

Da er det håp alikavel :) Får holde utkikk etter en F versjon på ebay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg også handlet inn delene som trengs så får vi se om jeg får CH/LH på min bil også.. :D Gleder meg! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det jeg trenger for å få CH/LH pakken på min bil uten xenon er:

- 8E0 907 279 F **Done**

- 0,75 Kvadrat ledning, ca. 1 meter

- Strømtyver (0,5 - 1 mm2) Kjøpes på Biltema

- Kontakt til CH/LH 8E1 919 094 A 5PR

Det lille panelet som lyshøydejusteringen og CH/LH bryteren sitter på, trenger jeg ikke den i tillegg? Eller er det med i det siste jeg skrev her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk min F modul idag: smil : Har brytern liggende klar, spennende;)

Ser det står om man har orginalt xenon, ligger det ikke en kontakt vedsiden av lysbrytern. Jeg har orginalt xenon, og det liggen en kontakt dær, som passer på av/på brytern til CH/LH brytern...Hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare å koble til F modulen, CH/LH brytern og kodeom så fungerte det;) Trengte ikke strekke noen ekstra ledninger osv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Var det så enkelt? Jeg har bixenon, men tror ikke jeg hadde noen slik kontakt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Var det så enkelt? Jeg har bixenon, men tror ikke jeg hadde noen slik kontakt...

Ja var faktisk så enkelt:) Jeg hadde kontakten liggende bak blinddekslet vedsiden av lysbrytern, så plugget bare den i CH/LH brytern;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe som kan gjøres på Audi A6 C5/4b?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare å koble til F modulen, CH/LH brytern og kodeom så fungerte det;) Trengte ikke strekke noen ekstra ledninger osv:)

Betyr dette at alt man trenger (hvis man har kontakten er):

-modul F : 8E0 907 279 F

-bryter/panel til CH/LH : 8E1 919 094 A 5PR

Tenkte jeg skulle ta en titt under panelet på om jeg kunne installere dette hvis kontakten allerede er der. Er så grønn på strøm at å begynne med lodding eller strømtyver er nok et stykke forbi hva jeg føler meg komfortabel med. Men en kontakt derimot, det burde gå greit. Hvordan ser i så fall denne kontakten ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr dette at alt man trenger (hvis man har kontakten er):

-modul F : 8E0 907 279 F

-bryter/panel til CH/LH : 8E1 919 094 A 5PR

Tenkte jeg skulle ta en titt under panelet på om jeg kunne installere dette hvis kontakten allerede er der. Er så grønn på strøm at å begynne med lodding eller strømtyver er nok et stykke forbi hva jeg føler meg komfortabel med. Men en kontakt derimot, det burde gå greit. Hvordan ser i så fall denne kontakten ut?

Slik jeg har forstått det så ja:) Hvertfall på biler med xenon originalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke den kontakten dere snakker om. (Og det hadde ikke Kjell heller.)

Jeg har original xenon (og Kjell har, som han sier, original bi-xenon).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en kikk på styreenheten i min bil i dag. Det viste seg at jeg har en lowline versjon med delenummer 8E0 907 279 C.

Jeg prøvde å montere F versjonen og alt fungerte nesten.

Fjernlys vil ikke på når hendelen står i posisjon for fjernlys, men når jeg brukte lyshornet så fungerte fjernlyset fint. Men gidder ikke å sitte å holde denne inne når jeg kjører :)

Merket at parkeringslyset og baklyset slår seg på når jeg satt på tenningen og lysbryteren sto på 0. Med C versjonen som var i min fra før, så var det ikke lys i hele tatt når denne sto i null.

F versjonen førte også til turboblink på blinklysene.

Hva vil det si å ha en lowline styreenhet fra før, vil CH/LH fungere når jeg har lowline?

Venter på CH/LH bryter/kontakt og har heller ikke prøvd med VAG COM enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.