Mister kjøleveske når bilen blir kald... Passat 3B

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en passat eg har hatt litt trøbbel med en stund.

Begynte for en tid tilbake å merke at eg mista so masse kjøleveske.... eg finner ikkje ut av det.

Hadde bilen inn på møller, dei fant ut at det var en slange som var dårleg, så var lokker på eksp. tanken dårleg.

Dette vart skifta og alt såg bra ut.

Helt til dagen etter, eg kom å sku ta bilen låg det en stor damm med rød kjøleveske under bilen.

Eg tok bilen opp på bukken i gjen å kjørte den varm..... men ingen tegn til lekasje.'

Sto å såg å lette i 2 timer menst bilen gjekk.... men ingen tegn til lekasje. Litt rødt rundt en slangeklemme, så eg gjekk over alle klemmer å teita dei.

Reiste heim....parkerte å det var forsatt fult på eksp. tanken.

NEste morgen setter eg meg i bilen å starter opp.... pling seier det.... lite kjøleveske varsles det.

Titter under bilen...... helt rødt.... skjønner ikkje en dritt.

Har funnet ut av følgende:

Så lenge bilen er varm å i bruk lekker ikkje det en dråpe.

Når bilen blir parkert og den verte kald renner kjøleveska av, ikkje alt men ca 1L, ganske samma niva so renner av kvar gang....

Nåken som har et tipps eg kan ta med meg...... før eg river av meg håret...???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slutt og parker den! kjør istedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme probleme me min 1.8 T.. finne ikkje ut av da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok trykket som vil ut når du stopper bilen, å lekker ut ett sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror heller det er det at trykket som gir seg når bilen er kald som skaper en form for "glipp" i en dårlig skjøt eller pakning et eller annet sted i systemet.

Men hvor? Er det overhode ikke mulig å følge noe av vesken som her rent ut tilbake til motoren eller er denne helt tørr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.