Låser seg opp og vinduene går ned.

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra jobb igår kveld og låste bilen som vanlig med knappen på nøkkelen, kom ut igjen idag og da er bil opplåst og alle vinuene er nede..

tok igjen rutene og låste den igjen så går det litt tid så låser den seg opp og rutene går ned igjen.

Hva kan det være??

Gjelder en bora 00mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk feillager, trolig en låsekasse i en av dørene som er årsak. Grunnen til at vinduene går ned, er at det er komforfunksjon i låsekassa. hvis du låser bilen med nøkkel i låsen og holder i låseposisjon noen sekunder, går alle vinduene som står åpen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAdde samme problem på min 02 A6.

Måtte bytte låsekasse ja, pga defekt microbryter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAdde samme problem på min 02 A6.

Måtte bytte låsekasse ja, pga defekt microbryter..

samme her og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her og. kostet meg litt over 3000 med feilsøking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en låsekasse fra en passat 00. Den skal vare i orden den. Det er sikkert micro brytere i kassa som er defekte. Litt vanskelig å finne microbrytere løst. Hvis ikke møller selger løst til din bora. Ellers kan du få kjøpt den av meg til 500,- :) da har du noe du kan kombinere med din lås

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta å lese ut feilkoder i morra så får vi se..

Er ihverfall kjett når det snør ute nå hvis den må stå ute litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet begge låsekassene på min pga denne feilen :( Typisk VAG feil.

Du kan ta ut sikringen på vinduene (over pedalene) og sentrallåsen (i sikringsboksen) som midlertidig løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste av feilkoder nå, og fikk bare den her:

01389- tailgate open swich (124) 27-10- implausible signal- intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste av feilkoder nå, og fikk bare den her:

01389- tailgate open swich (124) 27-10- implausible signal- intermittent

Det blir ofte ikke feilkoder på slikt pga det bare er en bryter som enten er åpen eller lukket.Kortslutter den,tror elektronikken at du låser opp bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg hadde denne feilen på A6'n sin, han derimot hadde feilkode lagret. Tok ut låsekassa, åpna den, gjorde rein alle kontaktpunkter osv. satte sammen igjen. Problem løst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti at staget fra selve låsesylinderen ( den du stapper inn nøkkelen i i døra ) og videre inn til låsekassa har knekt/vært skadet. Da stiller ikke staget seg i 0-stilling selvom nøkkelen er tatt ut og låsen ikke betjenes. Dermed tror låsekassa i ditt tilfelle at du vrir og holder nøkkelen i åpne posisjon, slik at låsene åpnes og rutene går ned via komfortfunksjon.

Prøv å vri låssylinderen med nøkkelen, litt tilbake mot låseposisjon og se om det kan hjelpe. Eller om du kjenner at noe er feil da du låser med nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri brukt nøkkelen på bilen, men i følge møller og feilkoden så er problemet i låsen ved nøkkelen på luka, skal ta ut denne i morra og sjekke, bytta bryeren i selve låsen for en tid tilbake for der hadde der blitt ir, kan være det samme på den andre også kanskje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at du har lest ut en feilkode som ikke er listet hos Ross-Tech Wiki.

Så for at hiddenbasen deres skal bli så komplett som mulig, kan du sende feilkoden/avlesningen din til dem som tekst. Klipp og lim og send den på mail. Så kan andre også ha nytte av og få en løsning på problemet. Se teksen under her (klippet fra Ross-Tech Wiki) http://wiki.ross-tech.com/index.php/Main_Page

If you have a single contribution, please submit

plain text to Support@Ross-Tech.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med min A6 -03

Ikke veldig gøy å finne bilen igjen på parkeringsplassen i øs pøs regnvær, og alcantara interiøret er dass- vått...

Først byttet de microbryter i låsen, deretter hele låskassen.

Det endte opp med at de måtte bytte "comfort- hjernen" før det ordnet seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har bare blitt værre og værre å..

prøvde og ta av kontakta på låsen i luka og da slutta den og kødde, men får at åpne knappen skal virke må den være tilkoblet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får kjøpt nye microbrytere på elfa, er 2 typer en vanlig og en som er ekstra tett og tåler fukt. Jeg skal bestille den som tåler ekstra fukt og fikse dårlåsen på min fars sharan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får kjøpt nye microbrytere på elfa, er 2 typer en vanlig og en som er ekstra tett og tåler fukt. Jeg skal bestille den som tåler ekstra fukt og fikse dårlåsen på min fars sharan.

......... som er avbildet på side 1:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.