Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe en rs2, den har vært i norge i 10 år så man kan sette den inn bakseter i den, Toppen har blitt overhalt for 8000km siden, og det er vist turbo og grenrør ifra en s1, det er big reds på den også, men det negative er att det har vært tyveri i bilen så det er sikkert noen skader, Bilen har hatt et 550 oppsett og blitt godt brukt etter hva jeg forstod på eieren og hatt originale råder så det er rådebank i den nå, og når jeg fikk bilder av bilen var det NOS flaske i bagasje rommet og da je spurte eieren om den hadde blitt brukt sa han bare att den var koblet men ikke brukt, Noen som kan fortelle meg ca hva en grisekjørt rs2 med rådebank er verdt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nesten ta en titt på den for å se på tilstanden..

Km stand, tilstand på interiør, årsmodell osv.. teller inn..

 

Minimum 180 000kr vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk å sjå på bilen og ta flust med bilder og legg ut her , så får du sikkert eit litt meir "rett svar" , eventuelt få eigaren til å sende deg bilder og slik....

Er vanskeli å fortelle kva bilen bør koste uten å ha aning om korleis den ser ut....

 

Og meir info om bilen generelt er vel også kjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nesten ta en titt på den for å se på tilstanden..

Km stand, tilstand på interiør, årsmodell osv.. teller inn..

 

Minimum 180 000kr vil jeg tro..

 

Olaf, du må vakne...indianarane kjem!!!1

 

det INGEN som betaler 180k for en "overbrukt" RS2 med rådebank. : rolleyes

 

det blir jo solgt RS2 med hvite skilt som er i grei stand til den prisen nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at om jeg hadde besittet en RS2 med 550-kit ville det antageligvis bety at jeg i utgangspunktet hadde kunnskap nok til å mekke bil. For min del ville det da antageligvis ikke være aktuellt å selge bilen under 170k hvis resten av det tekniske er i orden. Eier man en RS2 med 550-kit, så koster det en fem kalorier og 10 lapper å fikse rådebanken, ergo 180k-10k = 170k. Evnt. ferdig fikset for 180k.

 

Rådebank på originale råder med 550-oppsett er vel akkurat som forventet.

 

Grisekjørt eller ikke har jo ingenting å si: Ta bilen på NAF-test - er bilen fremdeles teknisk fin så har det vel nada å si hvordan den har blitt kjørt - utstyret er jo til for å brukes :) Jeg ville heller hatt en RS2 hvor eieren faktisk er så ærlig å innrømme at den er grisekjørt enn en RS2 hvor eieren påstår bilen kun har vært fint kjørt - "hvorfor 550-kit uten å ha intensjon om å bruke det?"

 

Tyveriskadene er jo noe man må vurdere på samme måte som en hvilken som helst annen bil - det er jo bare en haug med metall og lakk, så det bør ikke koste noe mer på en RS2 enn på en annen bil å fikse det. Hadde bilen vært superstrøken og i 300k-klasse, så hadde det vært noe helt annet (samlerobjekt), men på en godt brukt RS2 har det jo ingenting å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, tror ikke man skal blåse opp verdien på en RS2 sånn uten videre, prisene på disse bilene er helt sinnsyke som de er, og langt ifra verdt det. Men det er jo min mening:)

Ta bare en titt på bilen og få en liten takst på eventuelt det vil koste å få bilen i bra stand. Så trekker du bare det fra den listeprisen vi har i norge. Må nok bare innse at disse bilene er dyr i utgangspnkt, så tror ikke du kan regne med å få den spesielt billig fordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man får RS2er med hvite skilter uten feil til under 200k blir alt over 150 mye å betale for denne føler nå jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, tror ikke man skal blåse opp verdien på en RS2 sånn uten videre, prisene på disse bilene er helt sinnsyke som de er, og langt ifra verdt det.QUOTE]

 

Sett i forhold til generelt prisnivå på biler er prisene på RS2 i Norge er sinnsykt lave, det er f.eks knapt prisforskjell mellom S2 og RS2. I England koster et velholdt eksemplar av RS2 fort £20.000. For den summen får man følgende Audi alternativer der:

RS6 og beholder 50.000kr i lomma

4stk B5 S4

Opp til 10stk S2

2stk E39 M5, etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer og kjøpe en rs2, den har vært i norge i 10 år så man kan sette den inn bakseter i den, Toppen har blitt overhalt for 8000km siden, og det er vist turbo og grenrør ifra en s1, det er big reds på den også, men det negative er att det har vært tyveri i bilen så det er sikkert noen skader, Bilen har hatt et 550 oppsett og blitt godt brukt etter hva jeg forstod på eieren og hatt originale råder så det er rådebank i den nå, og når jeg fikk bilder av bilen var det NOS flaske i bagasje rommet og da je spurte eieren om den hadde blitt brukt sa han bare att den var koblet men ikke brukt, Noen som kan fortelle meg ca hva en grisekjørt rs2 med rådebank er verdt?

 

Post bilder og litt specs. Rådebank skyldes slitte rådelagere og har ingenting med originale råder å gjøre. Jeg tipper på hardkjøring uten at olja har nådd riktig arbeidstemp, evt racing olje (10w60) brukt under for kalde forhold. Evt kan dårlig mapping eller overdreven NOS bruk ført til tenningsbank, noe som lett tar rådelagrene og gir rådebank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten NAF test eller grundig sjekk ville jeg vært forsiktig med å kjøpt bilen for mer enn 150k i allefall. Det som er problemet med disse bilener er at delene er så sykt dyre. På min ble det byttet mellomaksel før jeg kjøpte den. Da den fikk bemerkning på det. kom på 13 lapper...

 

Så sjekk drivverk, girkasse osv... Det koster mye hvis det er stor slitasje på dette.

 

Ellers så er det jo en drømmebil, og et morsomt leketøy som tåler mye juling....

 

Lykke til, men ikke kjøp hvis du har null peiling selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I England koster et velholdt eksemplar av RS2 fort £20.000.

 

Akkurat mot England er det vel litt vanskelig å sammenligne? Såvidt jeg har hørt var det vel bare 180 biler som ble produsert med høyreratt?

 

England: 180 biler / 51 millioner folk

Norge: 55 biler / 4,7 millioner folk (og da har jeg kun tatt med dem som ligger i "medlemmenes biler" på vår egen hovedside).

 

Vi snakker altså minst tre ganger høyere tetthet av RS2 her takket være rattet på riktig side :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat mot England er det vel litt vanskelig å sammenligne? Såvidt jeg har hørt var det vel bare 180 biler som ble produsert med høyreratt?

 

England: 180 biler / 51 millioner folk

Norge: 55 biler / 4,7 millioner folk (og da har jeg kun tatt med dem som ligger i "medlemmenes biler" på vår egen hovedside).

 

Vi snakker altså minst tre ganger høyere tetthet av RS2 her takket være rattet på riktig side :)

 

Det er ikke bare i England RS2 holder seg høyt i pris.

RS2 med venstreratt går også for høye priser i England, men riktig at høyreratt er mer verdt der.

Sammenlign RS2 med høyreratt mot RS6 med høyreratt i England, velholdt RS2 går for rundt 200.000kr, mens RS6 er allerede nede i 150.000kr.

I Norge ligger RS6 fortsatt mellom 800.000 og 900.000, mens RS2 er nede på engelsk prisnivå. B5 S4 får du ned i under 50.000kr i England, men de er verdt mer enn RS2 i Norge. S2 koster en brøkdel av RS2 i utlandet, men er priset som RS2 i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke prisnivået her er kunstig i noen av retningene - jeg ville bare påpeke at jeg kan forstå at prisnivået i nettopp England er ytterligere høyere pga mangel på biler.

 

150000,- i Norge anser jeg være dårlig salgspris med tanke på at engangsavgift og mva på en middels bra tysk RS2 til 11000 Euro (billigste jeg fant på Mobile.de) er 125000,-, med bilens pris snakker vi da 225000,- for den absolutt billigste fra tyskland.

 

Skal man da ha tak i ett pent eksemplar i utlandet snakker man fort 250000-300000,- -

Den dyreste på mobile.de koster rundt 350000,- ferdig importert.

 

Skal man gjøre som folk ofte gjør i Norge og gå etter "hvor skaffer jeg ting billigst?" så vil jeg påstå at en dårlig norsk RS2 bør koste minst 180k og en strøken bør koste mellom 300-350k og alt annet bør havne en plass midt i mellom. Blir bilen så billig som noen her snakker om (150k) så er bilen nesten å regne som eksport-verdig og kan like gjerne selges til utlandet for samme pris og med "ut av synet"-garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man får RS2er med hvite skilter uten feil til under 200k blir alt over 150 mye å betale for denne føler nå jeg..

 

Javel?? Hvor finner du disse RS2'ene? Finnes det noen RS2'er UTEN feil altså? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel?? Hvor finner du disse RS2'ene? Finnes det noen RS2'er UTEN feil altså? ;)

 

 

Tvilsomt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En rs2 er verdt det kjøper vil gi. Ikke skjønner jeg hvorfor rs2 er så mye høyere prisa enn s2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er vell egentlig ingen grunn til at RS4 skal være dyrere enn S4 heller... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nå LITT mere forskjell på rs4/s4 enn rs2/s2 da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min ble det byttet mellomaksel før jeg kjøpte den. Da den fikk bemerkning på det. kom på 13 lapper...

 

mellomaksel er nok ikke billigere på andre audier. på type44 quattro koster den 16 lapper

 

litt OT :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2/RS2

MYE større bremser

100hk mer, bedre eksos, innsug

Bedre design på fangere og speil

Bedre interiør (stoler)

Status (ja det har noe og si for prisen)

 

S4/RS4

 

Større bremser

100hk mer

Bedre interiør

Bedre design

Status

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2/RS2

MYE større bremser

100hk mer, bedre eksos, innsug

Bedre design på fangere og speil

Bedre interiør (stoler)

Status (ja det har noe og si for prisen)

 

S4/RS4

 

Større bremser

100hk mer

Bedre interiør

Bedre design

Status

 

85hk mellom RS2 og S2.

Hvis vi sammenligner med B7 S4/RS4 er forskjellen i effekt mellom de to 75hk, men de ligger mye nærmere hverandre i hjuleffekt, så det spekuleres i at RS4 er overratet.

Ellers er RS2 mye mer unik i forhold til S2 enn B7 RS4 er i forhold til S4. RS2 er designet og bygget av Porsche, mens RS4 er bygget av et underbruk av Audi (quattro gmbh). RS2 har utstrakt bruk av Porsche deler, og det at Porsche fikk jobben med å utvikle og bygge RS2 var faktisk med å redde dem fra konkurs, så det er en historisk viktig begivenhet og. B7 RS4 var en nedtur i forhold til B5 RS4. Enkle oppgraderinger på en B5 S4 vil parkere en B7 RS4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel?? Hvor finner du disse RS2'ene? Finnes det noen RS2'er UTEN feil altså? ;)

 

Uten feil var naturlig nok ikke ment i retning feilfrie utstillingsbiler men, har sett flere til salgs til under 200 uten at motor må totaloverhales iallefall ;) Selv om de eneste bilene som ligger til salgs akkurat idag ligger på 300 betyr ikke det at det er det som er normprisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 er designet og bygget av Porsche, mens RS4 er bygget av et underbruk av Audi (quattro gmbh). RS2 har utstrakt bruk av Porsche deler, og det at Porsche fikk jobben med å utvikle og bygge RS2 var faktisk med å redde dem fra konkurs, så det er en historisk viktig begivenhet og. B7 RS4 var en nedtur i forhold til B5 RS4. Enkle oppgraderinger på en B5 S4 vil parkere en B7 RS4.

 

Dette blir litt OT, men det er vel å dra det litt langt å påstå at Audi reddet Porsche fra konkurs med RS2. De hjalp helt sikkert Porsche ved å samarbeide med dem i en vanskelig periode, men Porsche selv kom med en ikke ubetydelig 911 modell kalt 993 i 1994. Tror vel at dette hjalp litt mer enn å produsere nærmere 3.000,- biler på "lisens" for Audi ;)

 

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir litt OT, men det er vel å dra det litt langt å påstå at Audi reddet Porsche fra konkurs med RS2. De hjalp helt sikkert Porsche ved å samarbeide med dem i en vanskelig periode, men Porsche selv kom med en ikke ubetydelig 911 modell kalt 993 i 1994. Tror vel at dette hjalp litt mer enn å produsere nærmere 3.000,- biler på "lisens" for Audi ;)

 

Jeg skrev at prosjektet med å designe/bygge RS2 var med på å redde Porsche, ikke at prosjektet egenhendig reddet dem.

Porsche var helt på kanten av stupet i 93, så RS2 prosjektet var svært viktig, men selvsagt ikke det eneste som hjalp dem over krisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.