Anbefalte innlegg

Post bilder og litt specs. Rådebank skyldes slitte rådelagere og har ingenting med originale råder å gjøre. Jeg tipper på hardkjøring uten at olja har nådd riktig arbeidstemp, evt racing olje (10w60) brukt under for kalde forhold. Evt kan dårlig mapping eller overdreven NOS bruk ført til tenningsbank, noe som lett tar rådelagrene og gir rådebank.

 

Dette blir litt off-topic, men tråden har allerede begynt å skli litt ut, så jeg håper det er ok.

 

Jeg har til stadighet lest om medlemmer her som kun kjører bilen sin på racing olje, 10w-60. På sommerstid kan jeg forstå dette, men er det riktig som du sier her, at med såpass høy viskositet er det skadelig for for motor å bruke dette på vinterstid?

 

Har jeg forstått det riktig med at en olje med lav viskositet smører bedre ved lavere temperatur, og at f.eks da 10w-60 må opp i ganske så høy temperatur før den smører opptimalt, og dette kan føre til unødvendig mye slitasje på motoren, og en olje med lav viskositet ikke er egnet om oljetemperaturen kommer opp imot 100-120ºC?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går bra med det som er off-topic men selvom men alt mellom 150 og 200 tusen er bilen verdt, selv synes jeg og gi 240 tusen som han forlanger for bilen er mye,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hørtes litt mye ut!! Du har ikke noe bilder av denne bilen a? Kjenner jeg blir nysgjerrig på hvordan den ser ut her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

85hk mellom RS2 og S2.

Hvis vi sammenligner med B7 S4/RS4 er forskjellen i effekt mellom de to 75hk, men de ligger mye nærmere hverandre i hjuleffekt, så det spekuleres i at RS4 er overratet.

Ellers er RS2 mye mer unik i forhold til S2 enn B7 RS4 er i forhold til S4. RS2 er designet og bygget av Porsche, mens RS4 er bygget av et underbruk av Audi (quattro gmbh). RS2 har utstrakt bruk av Porsche deler, og det at Porsche fikk jobben med å utvikle og bygge RS2 var faktisk med å redde dem fra konkurs, så det er en historisk viktig begivenhet og. B7 RS4 var en nedtur i forhold til B5 RS4. Enkle oppgraderinger på en B5 S4 vil parkere en B7 RS4.

 

Vil nå ikke være helt enig i dette, rs4 har jo en helt annen motor enn s4, andre skjermer m.m. At det sitter porsche bremser og speil på en rs2 gjør den ikke til en porsche:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist du ikke synest at RS2 bør koste mer enn en S2 så synest jeg det er rart at mange med S2 velger å bygge om til RS2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det syntes ikke jeg er så rart, det er billigere enn å kjøpe en rs2, i tilegg er det billigere å forsikre s2 enn rs2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal få lagt ut bilder av bilen straks,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nå ikke være helt enig i dette, rs4 har jo en helt annen motor enn s4, andre skjermer m.m. At det sitter porsche bremser og speil på en rs2 gjør den ikke til en porsche:p

 

2.7T i B5 RS4 er en mildt trimmet B5 S4 motor, mens 4.2 literen i B7 RS4 er en mindre imponerende videreutvikling av 4.2 literen i S4. Selv forskjellen i effekt er tydeligvis mye mindre enn Audi hevder. RS2 er selvsagt ikke en ren Porsche, det er en ARGE (Audi-Porsche), med eget produsentnummer, WAC (og ikke WAU som er Audi sitt). RS2 har forresten også andre skjermer enn S2;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen bilder av bilen:

IMG_1441.jpg

IMG_1450.jpgIMG_1471.jpgIMG_1475.jpgIMG_1491.jpgIMG_1494.jpgIMG_1515.jpgIMG_1522.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du link til eventuell salgsannonse?

Sjekk med eier hva slags dyser som står på, og hva slags bensintrykk. Det kan si oss noe om reell effekt.

Edit: ser at det er grønne dyser, altså originale RS2 eller Bosch 440 dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er jo gamlebilen til en på forumet her, mener på den låg til salgs for 180k i fjor. Har vel vært til salgs noen ganger siste året... Ser ikke ut som noe 550 oppsett på dissa bilda iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har ikke blitt lagt ut noen salgs annonse på bilen ennå, møtte denne personen når jeg solgte skylinenen:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har ikke blitt lagt ut noen salgs annonse på bilen ennå, møtte denne personen når jeg solgte skylinenen:P

 

mmmmm... Skyline

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har ikke blitt lagt ut noen salgs annonse på bilen ennå, møtte denne personen når jeg solgte skylinenen:P

 

solgt skylinen allerede?

Kent hadde visst solgt s4'n å så var ikke lenge dere hadde bilene dere bytta da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

150000,- i Norge anser jeg være dårlig salgspris med tanke på at engangsavgift og mva på en middels bra tysk RS2 til 11000 Euro (billigste jeg fant på Mobile.de) er 125000,-, med bilens pris snakker vi da 225000,- for den absolutt billigste fra tyskland.

 

Husk at disse importprisene er langt fra reelle, da alle så gamle biler blir drastisk billigere på alternativ beregningsmetode. Ingen med vettet i behold lar være å be om alternativ beregning ved import av en såpass gammel bil, spesielt med stor motor..

 

Ellers er jo eksportmarkedet for høyrerattede biler fra UK omtrent ikke-eksisterende, og det gjør jo helt klart noe med bruktverdien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.