G60 som sperrer på høyere turtall. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

En kompis av meg har en 2er Golf G60 som ikke går helt som den skal. Går helt fint ved pådrag opp til ca 4000rpm, deretter begynner den å sperre ei stund før den kommer igjen og går helt fint ut resten av registeret. Er også ustabil tomgang på bilen. Hender den stopper når man har inn clutchen etter gasspådrag, også er den sånn at den ikke vil gå på tomgang omtrent når bilen er kald.

 

Jeg mistenkte at det var hjernen som tullet, men bilen er fortsatt lik etter bytte av hjerne. Suger nok heller ikke falskluft inn til hjernen, så da kan man utelukke det.

 

Noen tips her?

 

Mvh

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fullgassbryteren , slangen fra gasspjeld til hjerne , lambda og temp sensor ( co pot) er standard trøbbel ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er ikke chippet?

 

en kompis av meg som hadde en corrado g60 med vhip hadde liknende problem, en sperret og gikk rart. viste seg at chippen hadde løsnet.

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fullgassbryteren , slangen fra gasspjeld til hjerne , lambda og temp sensor ( co pot) er standard trøbbel ting.

Takker. Skal sjekke ut dette om bilen begynner å kødde igjen, men later til at den fungerer ordentlig nå.

bilen er ikke chippet?

 

en kompis av meg som hadde en corrado g60 med vhip hadde liknende problem, en sperret og gikk rart. viste seg at chippen hadde løsnet.

 

mvh

stian

Var det jeg mistenket også, at det var en chip som lagde problemene, noe som førte til at han skiftet hjerne.

 

Som sagt over, den fungerer fint nå etter hva jeg vet. Mulig grunn: Hjernen fikk fukt på seg ettersom denne ikke er skrudd fast og ikke har dekselet på vannkassa over seg. Han tok da å skiftet hjerne etter en vask, altså den som har ligget og blitt tørr, hadde på denne og hadde en plastpose rundt. Bilen gikk da reint i går, uten at det er noe garanti for at den gjør det nå.

 

Skal prøve bilen selv etterpå og komme med en mer detaljert forklaring da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt leting etter feil, så vi at det manglet en slange fra innsuget og inn på noe til G-laderen. Fikk bestilt og montert denne, og da virket bilen mye mer stabil, dog gikk den litt dårligere virket det som.

 

I går begynte bilen å tulle noe verre mye, og trykket holdt seg ikke stabilt i det hele tatt, noe som igjen indikerer at G-laderen begynner å ha gjort sitt for denne omgang. Men, det er et men: I dag fungerer bilen helt vanlig og normalt igjen (normalt som i sånn den var på Fredag). Noen som kan forklare dette? Og om noen har en G-lader til overs, så skrik ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk for ladetrykkslekasje , at returspjeldet virker og at isv en er ok.

 

 

Sjekk også kilen på registerreimhjulet på veiven. ( vanlig feil )

 

Da er hjulet løst og timing og tenning er da også helt på tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har g laderen gått til helvette så kjøp turbokit du.. kjøper du en brukt går den til helvete igjen uansett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har g laderen gått til helvette så kjøp turbokit du.. kjøper du en brukt går den til helvete igjen uansett...

 

Helt enig.:) ATP sitt kitt er helt greit å montere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har g laderen gått til helvette så kjøp turbokit du.. kjøper du en brukt går den til helvete igjen uansett...

 

Går fort 3 overhalinger på et turbokit da, dvs 150000-240000 km

 

Er det ikke mulig å overhale laderen, er jeg enig at turbokit er den beste veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tar du for å overhale en lader da, Frode?

Sjekk for ladetrykkslekasje , at returspjeldet virker og at isv en er ok.

 

 

Sjekk også kilen på registerreimhjulet på veiven. ( vanlig feil )

 

Da er hjulet løst og timing og tenning er da også helt på tur.

ISV, hva er det og hvor sitter den? Eventuelt hvordan tester man denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.