#1 Skrevet November 24, 2004 Selv nå i våre kuldedager. Hva kan problemet være? Er det en termostat eller en giver som er gåen? Hvor sitter denne? Det er vel noe en udyktig mekaniker som meg kan bytte, eller hva? Noen som har et bilde over hvor denne sitter? Eller kan det være andre problemer? Begynner å bli en god stund siden jeg har sett nåla har vært oppe på 90 grader. Kan også nevnes at den har levd sitt eget liv i sommer. Den spratt opp til 90 grader, for så å plutselig falle. Etterhvert kunne den finne på å øke til 90 grader igjen. Virker som dette er et ganske vanlig problem på 2.3E'ern (?) Har en kompis som har samme motor i en 80, og han har samme problem. Bilen er forøvrig en 1991 C4 Audi 100 2.3EQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2004 Ang. vifta di, så er det sikkert defekt termobryter eller fastbrent rele til viftestyringen. Termokontakten sitter nede til venstre på radiatoren (sett innenfra). Når det gjelder temp.instrumentet, så er det sannsynligvis giveren som er defekt. Denne sitter på venstre side framme på toppen på motoren. Se bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2004 Knallbra! Da får man se om man ikke får orden på det etterhvert! Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...