Anbefalte innlegg

Selv nå i våre kuldedager. Hva kan problemet være? Er det en termostat eller en giver som er gåen? Hvor sitter denne? Det er vel noe en udyktig mekaniker som meg kan bytte, eller hva?

 

Noen som har et bilde over hvor denne sitter? Eller kan det være andre problemer? Begynner å bli en god stund siden jeg har sett nåla har vært oppe på 90 grader. Kan også nevnes at den har levd sitt eget liv i sommer. Den spratt opp til 90 grader, for så å plutselig falle. Etterhvert kunne den finne på å øke til 90 grader igjen.

 

Virker som dette er et ganske vanlig problem på 2.3E'ern (?) Har en kompis som har samme motor i en 80, og han har samme problem.

 

Bilen er forøvrig en 1991 C4 Audi 100 2.3EQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. vifta di, så er det sikkert defekt termobryter eller fastbrent rele til viftestyringen. Termokontakten sitter nede til venstre på radiatoren (sett innenfra).

 

Når det gjelder temp.instrumentet, så er det sannsynligvis giveren som er defekt. Denne sitter på venstre side framme på toppen på motoren. Se bilde.

temp.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra! Da får man se om man ikke får orden på det etterhvert! :)

 

Takk for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.