Anbefalte innlegg

Har skjedd noe mystisk med ladetrykket mitt.. (S4, 1993mod)

Er montert 1.9BAR WG fjær fra 034, bilen er chipet men har original turbo..

Har prøvd N75H- og N75J ventil uten hell.. Ladetrykket ligger liksom hele tiden forran gassen, om noen skjønner hva jeg mener..

Bilen lader fra 1.8-2.0 bar på analog måler..

Men er dette WG fjæren's sin skyld, eller er det en vacuum lekasje en plass? Eller rett og slett 3 defekte N-Ventiler?

 

Får opp i VAG-COM

 

4 Faults Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

manuell boostcontroller så er du kvitt problemet med feil ladetrykk en gang for alle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

manuell boostcontroller så er du kvitt problemet med feil ladetrykk en gang for alle.

 

Jo, blir nødt til det.. Kjører du med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterer du hardere fjær stiger trykket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, blir nødt til det.. Kjører du med det?

 

Jeg kjører med 1,2 bars wg fjær og 1,4bar ladetrykk og xs boostcontroller.

 

Setter jeg bilen i 5 gir(6 gir om du har det) så har jeg 0,9 bar trykk allerede ved 2000 rpm.

 

Får også 0,3-0,5 bar rundt 1400-1600 rpm. Så syns trykket kommer veldig tidlig med meg... Har orginal turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

Med min fjær 1.9barA skal jeg vell lade 0.9 Bar om jeg kobler N75 ventilen ut elektrisk? Men vill ikke N75 ventilen klare og regulere trykket til 1.3 - 1.4 bar når denne er koblet til ? Eller blir jeg nødt til og montere på boostcontroller? Har bestillt idag, så blir vell noen uker før den kommer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en ideell verden ville N75 vha ECU justert ladetrykket korrekt, men slik er det ikke.

Årsaken er enkel, ECU'n har et begrenset arbeidsområde, derfor takler den bare små endringer fra originalt oppsett. Chippene er tross alt beregnet for originalt oppsett.

 

Original WG fjær gir ca 0,4bar grunntrykk.

Du kan som regel gå opp til 0,6bar grunntrykk. Da blir ladetrykket noe høyere, enn med 0,4bar WGF.

 

Skal du bruke en 0,9bar WGF, må du nok bruke boost controller.

Men chippene var nok ikke laget for å bli brukt slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en ideell verden ville N75 vha ECU justert ladetrykket korrekt, men slik er det ikke.

Årsaken er enkel, ECU'n har et begrenset arbeidsområde, derfor takler den bare små endringer fra originalt oppsett. Chippene er tross alt beregnet for originalt oppsett.

 

Original WG fjær gir ca 0,4bar grunntrykk.

Du kan som regel gå opp til 0,6bar grunntrykk. Da blir ladetrykket noe høyere, enn med 0,4bar WGF.

 

Skal du bruke en 0,9bar WGF, må du nok bruke boost controller.

Men chippene var nok ikke laget for å bli brukt slik.

 

Min krb 303 chip er laget for stivere fjær og manuell boostcontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte nå Boost-kontroller.. Og fikk da kontroll over ladetrykket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.