#1 Skrevet Februar 18, 2009 Holder på med en topp som har dårlige ventilseter. Har slipt ventiler og frest ventilseter en gang for lenge siden, men det har gått litt i glemmeboka. Er det noen her som har erfaring med det og kan gi meg en bra arbeidsbeskrivelse? Evt link til bra nettside. Har lånt et fresesett av den typen som festes i ventilstyring og prøvd litt på de 2 setene som var værst. Har fått setene plane, men har ikkje fått sjekka bredda på kontaktflatene. Hvor kan eg få kjøpt sånn fargestoffgugge til å sjekke kontaktflatene med? Er ikkje aktuelt å levere toppen til noe motorverksted. Takknemlig for erfaringer, gode tips og faktaopplysninger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 Her var det mangen gode råd ja: rolleyes Etter litt banning fant eg ut at toppen har noen skeive ventilstyringer. Veldig dårlig resultat av fresing med skeive styringer:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2009 Boken "Ka de e - de e vri" beskriver dette i detalj...og masse annet nyttig om motorers mekanikk. Leser den nå, kommet til side 490..og lært masse. Og den tar også for seg å bytte ventilstyinger, om det er av interesse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2009 Da var den bestilt. Takk for info! Har og bestilt Engine Blueprinting fra Usa. Skal visst være veldig bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...