Bytte av bremserør bak på Audi 100 1986 Quattro, mye jobb?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal EU-godkjenne min Audi 100 Quattro og ser på bremserørene bak at dem kan trenge ett bytte...

Hvordan er det å skifte dem bak? Må dem trekkes helt frem, og går dem over tanken?

Mye jobb å skifte disse?

Har erfaring med skifting av rør, så om det ikke er heeeelt for jævlig så vurderes dette :-)

Har bare fått mangellapp på bremseslanger, men greit for egen sikkerhet...

Forresten, noen som vet om billige foringer i bakstillingen/indre oppheng bak?

Kostet fort 700,- stykke hos Møller....

mvh

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig gjort den jobben. Helt kurrant kveldsjobb, bare de vanlige ubehagelighetene ved å jobbe under bil. Alle rørene ligger greit tilgjengelig, ikke gjemt over tank e.l. Hos meg var det helt rør fra lastavhengig ventil til midt på torpedoveggen. Jeg valgte å lage en ny skjøt under forsetet, for derfra så røret bra ut og det var lett tilgjengelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Da skal jeg ta meg turen til biltema og kjøpe meg litt mere rør og bremseslanger ;D

Så for meg at det lå over tanken og skit.. Og det er ikke noe særlig! :P

Men tusen takk for kjapt svar Bård! Og bilder i tråden din var også supert! Takktakk! :D

mvh

morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.