#1 Skrevet Februar 19, 2009 Sliter litt med ladetrøbbel i bilen min. Måler 14,4V på batteriet, men spenningen jager på tomgang. Blir stabil på ca 2k rpm. Testet med en annen regulator jeg hadde liggende, ble litt bedre. Er det normalt å slite ut børstene på en regulator på 30k km? Mistenker at hele dynamoen begynner å bli litt sliten, både lager og det som børstene treffer inni (sleperinger?). Er det overkommelig å overhale dynamoen selv, eller trengs det spesialverkstøy? Har fått pris på en 1000 lapp for å få den overhalt, men hadde vært litt gøy og fått det til selv også Hvor kan jeg i såfall skaffe deler til dynamoen for en ok pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 åsane start og dynamo har greie priser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2009 Greie priser på deler? Fått pris av Mathopen start og dynamo for overhaling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2009 Mekonomen har bra priser, får innbytte på den gamle også. Jeg fant ut at det var minimalt å spare på å overhale kontra å kjøpe ny, til min i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2009 du kan jo vurdere å bytte lagra/dreie sleperingene.... og vær sikker på at den andre spenningsregulatoren du har er bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...