#1 Skrevet Februar 19, 2009 Har en golf 3 1,9 TD stasjonsvogn. Når jeg skal starte bilen, tar det lang tid å gløde den. Etter start og den har gått en stund, begynner glødelampa og blinke og fortsetter med det til jeg stopper igjen. Tenkte glødepluggene måtte være ødelagt, og skulle sjekke dette. Jeg hadde da ingen multimeter og måle med, men en sa til meg at jeg bare kunne prøve koble en og en plugg til batteriet for å se om det gnistret i ledningen. Det gikk strøm til alle pluggene. Hva kan være galt? Et annet problem med samme bilen: Når bilen går vises ikke km-stand. Isteden for viser den CoErr eller no sånt. Tok en diagnose for en god stund siden og den sa at en ABS-føler bak var ødelagt. Jeg skiftet denne med en ny, men fortsatt viser den CoErr. Har også hendt at speedometer har klikket helt. Fyker opp til 120km/t og ned til 0km/t og sånn fortsetter det. men det er en god stund siden og har kun skjedd 2 ganger. Noen som kan hjelpe meg her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 Blinkene glødelampe på TDI = gåen gremselysbryter/sikring til bremselys i 90% av tilfellene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2009 Sikker? Står i instruksjonsboka mi at det er motorfeil. (Kontakt verksted ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Begge har rett. Blinkende lampe indikerer feil på motorstyring ja, men bremselysignalet er igjen koblet opp mot motorstyring på TDI. Derfor du ikke får gitt gass og bremset samtidig f. eks. ABS har vel egen feillampe som sitter sammen med airbaglampa på golf 3. Ingenting ang. ABS i instrumentet, så her tror jeg det er noe feil med selve instrumentet eller evt. føleren på girkassa. EDIT: Beklager. Leste parentesen som en I slik at det ble TDI. My bad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2009 det er ikke snakk om en tdi. det er en turbodiesel;) men pumpa var vel delvis elektronisk, den rauk og jeg fikk tak i en ny som dessverre var helt mekanisk. Kan det ha noe med dette å gjøre? (blinkinga) i tilfelle, er det noen mulighet for å koble ut dette siden den nye pumpa kommer til å stå der permanent? ang "CErr" og abs, Grunnen til at jeg trodde dette hang sammen, er for det første at jeg fikk feilmelding om det. For det andre trodde jeg at fart på bil ble lest av både i girkasse og abs-følere og i og med at en var ødelagt, så hadde kanskje dette noe med at bilen ikke vil vise km-stand på bilen, og istedenfor viser "CErr" som jeg tror betyr noe sånt som "Communication error". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2009 hei har en 03' a4 stasjonsvogn 1.9 tdi. Jeg var ute for det samme idag. men jeg hev på en sånnen dieselsystemrenser så jeg tenkte kanskje at der var rensestoffene som gjorde det. Jeg ble ganske redd når jeg så det, siden jeg nettopp har kjøpt bilen. Men det gikk bort etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2009 Kjør vag-com scan, så får du opp en feilkode som kan være til hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2009 fikk et par feilmeldinger i vag-com som jeg tror henger sammen med dette ja;) som sagt er det en 100% mekanisk pumpe som nå står i bilen. feilkoder: Control Module Part Number: 028 906 124 B Component and/or Version: Turbo-Diesel V04 Software Coding: 00124 Work Shop Code: WSC 00000 2 Faults Found: 01269 - Commencement of Injection Valve (N108) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01170 - Fuel Injection Duration Sensor (G175) 03-00 - No Signal Er det mulighet for å programmere inn noe slik at bilen overser disse feilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...