#1 Skrevet Februar 19, 2009 Hei, min Passat 02 1.9 TDI har fått en lyd i den siste tiden. På tomgang rassler det rund om vannpumpe eller reg.reim. Kjenner at det så vidt er litt slakk i vannpumpe. Vanlig ? Lyden blir borte bare jeg øker turtallet 400 rpm. Høres nesten ut som plastikk klappring, men det er det ikke. Vannpumpe og reg.reim er kjørt 80 000 ca Og en annen ting er at jeg har sannsynelig vis en lekasje i turbo trykk systemet. Vanlig at det begynner og lekke ut trykk rundt slange koblingene og intercooler? Kjører på halv gass i motbakke eller veldig lavt turtall med mye pådrag så kommer denne blurbete blåselyden. slipper jeg gassen når den lager denne lyden lager den en liten domp lyd. Men denne lyden forsvinner plutselig når motoren får et visst turtall. ser også på turbomåleren at når denne lyden forvinner detter trykket litt for og så komme opp dit den skal. Veldig kjapt. Har fullt turbotrykk. Kommer fra intercooler siden av motoren trur jeg. Kan det være mye olje og en liten lekasje i intercooler ? Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 Hei, min Passat 02 1.9 TDI har fått en lyd i den siste tiden. På tomgang rassler det rund om vannpumpe eller reg.reim. Kjenner at det så vidt er litt slakk i vannpumpe. Vanlig ? Lyden blir borte bare jeg øker turtallet 400 rpm. Høres nesten ut som plastikk klappring, men det er det ikke. Sjekk denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=146891 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2009 (endret) 1: Tok av multireima og snurra på dynamoen, den snurrer den ene veien og er fast andre veien. men den er ganske treig. Når eg surrer den for hand og holder så igjen. ser jeg såvidt at den surrer litt før den stopper. Rett? Eller skal den snurre lettere ? Men hoved problemet er at reimdemperen (strammer) er gåen, Hjulet er oppspist, er ingen riller igjen på hjulet, og det er veldig slakk i heile konstruksjonen. Men hvorfor går disse ? Og hvor finner man den billigst 2: Hvordan trykkteste slangesystemet og intercooler. Noen tips og trix ? 3: Er det vanlig at pakningene til trykk slangene blir dårlig ? Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...