#1 Skrevet Februar 19, 2009 Hvor langt bør bremseskiver foran gå, med blandet kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 Så lenge du bruker originalt bremsebelegg, bør de holde ca 100 000 km, er min erfaring. Kjører du racing-klosser, så holder de ca 20 000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2009 Så lenge du bruker originalt bremsebelegg, bør de holde ca 100 000 km, er min erfaring. Kjører du racing-klosser, så holder de ca 20 000 km. Ok, hadde min 07 passat på verksted for å bytte klosser i dag, da har de også byttet skiver. Bilen har gått snart 60k. Syntes det var litt tidlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2009 Har jo andre faktorer som rust, kast, ujevnt slitt man også må ta med i vurderingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2009 Har jo andre faktorer som rust, kast, ujevnt slitt man også må ta med i vurderingen. Ja, var ikke kast, og ikke rust. Klart at en mekaniker som ser sitt snitt til å bytte, gjør nok det nesten uansett synes jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2009 Du fikk vel med de gamle skivene, så kan du jo måle slitasjen selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2009 Du fikk vel med de gamle skivene, så kan du jo måle slitasjen selv. Nei, det var kjerringa som leverte og hentet bilen, lett å lure vettu.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2009 PÅ min 01 mod octavia 110 hk tdi byttet jeg klosser på 100 000 km.... Skivene var da bare moderat slitt.. Så 60 k er vel kanskje litt tidlig ja.... Men kommer jo an på kjørestil å da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 19, 2009 Ja, var ikke kast, og ikke rust. Klart at en mekaniker som ser sitt snitt til å bytte, gjør nok det nesten uansett synes jeg.. Kjedelig om så er tilfelle, men hadde jeg vært deg hadde jeg helt klart spurt verkstedet så du får en tilbakemelding på hvorfor de gjorde som de gjorde. Selv om jeg ikke er mekaniker selv så vet jeg at skepsisen er stor til tross for at ikke alle som driver med bil er banditter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2009 Hei, På ELDRE biler kunne man kjøre til verdens ende og tilbake igjen før bremseskivene måtte byttes. På dagens biler er ikke bremseskivenes holdbarheten den samme som i "gamledager" Men tenk hvor SINNSYKT mye bedre bremseeffekt det er i dagens biler, kontra gårsdagens biler. Og dette har gått på bekostning av hvor lenge skivene holder. Liten pris å betale spør du meg.. Så at skivene måtte byttes etter 60000 kjørte kilometer, synes ikke jeg er underlig i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2009 Er vel angitt en minimumstykkelse på slike skiver. Mener det på min 1,8TQ er 25mm tykkelse nye, og 23mm slitt. Så er rimelig konkret om de er utslitt eller ikke. Men klart, vanskelig å måle på skiver en ikke har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 22, 2009 Min 02 passat er rundet 180000 km, og ved 90000 km var bremseskiver og klosser foran byttet, men kun klosser bak. Nå er det ny runde igjen, da skivene ikke holder mål for eu-kontroll. Har i mellomtiden bytta klosser foran grunnet skjevslitasje. Svigerfar har hatt 2stk 3c modeller og klossene holder fra 30000km-60000km. Og det med stort sett bare langkjøring på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...