#1 Skrevet Februar 19, 2009 Startet opp vinterbilen nå. Alt gikk bra helt til det sprutet olje ut\rundt den store stjerne skruen på toppen av servopumpa som ser ut til og være en overtrykks ventil. Det er en fjær og en liten tapp under skruen. Bilen er en Audi Coupè og servo pumpa tror jeg kansje er S4 samme som motor AAN men den har jo vært brukt i bilen tidligere uten noe problem. Jeg brukte forøvrig VAG sin CHF eller hva den heter som servo olje istedet for Dexron III. Håper på sjappe svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Bytt ringen som sitter under lokket. Std feil på disse pumpene. Delnr møller 026 145 541 mulig den har gått ut og er erstattet med repsett. Type o-ring NBR90 18,0x2,0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2009 I den pumpa er det en høytrykksdel og lavtrykks del. Om jeg ikke tar feil.. Når servo pumpa blir slitt lekker den fra høytrykksdelen til lavtrykksdelen og da lekker det av kryss bolten. Man kan kjøpe ny kryssbolt og pakning på møller og dette kan holde en stund, men mest sannsynlig er pumpa sliten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2009 Tusen takk for svar. Det som er rart er at pumpa er "ny" altså kansje gått maks et år eller så. Men da skal jeg prøve en ny pakning først. Noen som vet om NG pumpa er lik evnt ? Den har vell lavere trykk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2009 Jeg ville bytta o-ringen og X-skruen. når du skrur opp har en liten dings på toppen av fjæra en tendens til sprette og forsvinne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2009 Den servopumpa ble kjøpt ny for 7000kr for 2 år siden så rart om den er gåen alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2009 Den servopumpa ble kjøpt ny for 7000kr for 2 år siden så rart om den er gåen alt Hadde man kjøpt hos ZF som lager dem så sparer man minst en 2000kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2009 Men har den bare lekket for dere, eller stod spruten ? Strålen stod ut rundt skruen. Gjorde susen på et nybygd motor rom og ny glassblåst toppdeksel ! BAH ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 19, 2009 Den lekker om skruen ikke er teitet nok eller oringen er dårlig. Vis spruten står er vel oringen enten blåst ut eller sprukket. Før du tenker eller spør mer, bytt skruen og oringen, stram den som faen (jeg bruker stort skrujern og slår på med hammer). Lekker den ikke da er vel alt vel:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2009 Den servopumpa ble kjøpt ny for 7000kr for 2 år siden så rart om den er gåen alt Er dn kjøpt på Møller så er det 3 års garanti på reservedeler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2009 Ja, Vidar, du har vell ikke kvitto ? Er det noen forskjell på S4 og 7a servo pumpa evnt utv. med tankt på ny skrue og o-ring, eller er de utvendig like ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2009 (endret) Ja, Vidar, du har vell ikke kvitto ? Er det noen forskjell på S4 og 7a servo pumpa evnt utv. med tankt på ny skrue og o-ring, eller er de utvendig like ? Hør med tidligere eier Fredrik Rosvoldaunet.. Vet ikke om han er med i klubben mer, har ikke nr hans desverre. Eventuelt burde det vel gå an å søke på skiltnr hos møller og høre om de finner den i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2009 Jeg har nå byttet skruen og o-ringen, men det samme skjer. Starter opp. 1 min etterpå står spruten. Kan det være noe galt med bremse servoen ? Det er ikke vakum bremsekraft forsterker. Jeg la merke til nå at styre servoen fungerer med ikke bremse servoen. Må denne luftes på noe vis ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2009 Fikk tak i ei RS2 pumpe idag. Monterte den og det ble FARLIG. Banjo bolten som sitter foran til slangen som går til bremsekraft forsterker skøyt ut av pumpa og bulka innsuget. Den kunne fort truffet meg ! Heldigvis gikk ikke gjenene i pumpa, men det virker som om pakningene i pumpa gikk. Den lekker nå med en ny banjo bolt i. Hva pokker kan det komme av at det bygger seg opp så stort trykk ? Jeg tok av slangen som går til "Bremse servoen" og der rant olje gjavnt og fint ut. Men plutselig skjøyt banjo bolten ut, selv uten slangen koblet i "bremsekraft forsterkeren" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 1, 2009 Fikk tak i ei RS2 pumpe idag. Monterte den og det ble FARLIG. Banjo bolten som sitter foran til slangen som går til bremsekraft forsterker skøyt ut av pumpa og bulka innsuget. Den kunne fort truffet meg ! Heldigvis gikk ikke gjenene i pumpa, men det virker som om pakningene i pumpa gikk. Den lekker nå med en ny banjo bolt i. Hva pokker kan det komme av at det bygger seg opp så stort trykk ? Jeg tok av slangen som går til "Bremse servoen" og der rant olje gjavnt og fint ut. Men plutselig skjøyt banjo bolten ut, selv uten slangen koblet i "bremsekraft forsterkeren" Det er ikke noe med prioteringen av trykk fra servo til bremsekaften, prøve å blende slange til bremseservoen en gang, da røk den pluggen. Kan det være noe feil på slanger eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 1, 2009 Det er ikke noe med prioteringen av trykk fra servo til bremsekaften, prøve å blende slange til bremseservoen en gang, da røk den pluggen. Kan det være noe feil på slanger eller noe Jeg trodde kansje det kunne vært en knekk på slangen eller noe, men det rare er at når jeg skrudde av slangen som går til bremse servoen så rant det en gjavn fin strøm med olje ut fra slangen. misstenker kansje det kan være tett i bremse servoen eller noe...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 1, 2009 Jeg trodde kansje det kunne vært en knekk på slangen eller noe, men det rare er at når jeg skrudde av slangen som går til bremse servoen så rant det en gjavn fin strøm med olje ut fra slangen. misstenker kansje det kan være tett i bremse servoen eller noe...? kor ligger bremseservoen da? er ikke dette på selve servoen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 1, 2009 kor ligger bremseservoen da? er ikke dette på selve servoen da? Bremse servoen ligger bak bremse masteren. Inn mot torpedoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 8, 2009 Fikk du noen gang svar/løsning på problemet Thomas? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 8, 2009 Det var masse rust i restriktorene i banjo skruene som resulterte i 2 pumper som gikk i lufta. Borret opp alle ull og blåste trykkluft gjennom hele systemet og da gikk det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...