#1 Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Hm, trenger noen synspunkter her. Jeg skal bytte over setene mellom bruks- og vrak-bilen. Begge har oppvarmede seter. Holder det da å koble av, f eks, minus polen og koble ut airbagen? Og om så , hva når jeg setter på strømmen igjen? Ikke fare for at de gamle 94' bagene flyr i "trynet" på meg? Har hørt så mye tøys om gamle airbager så jeg vurderer faktisk å skru de ut og heller kjøre uten. Noen faglige synspunkter fra noen? hm: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2009 Hmm...forsto jeg det sånn at begge typer sete det er snakk om har airbag? I så tilfelle tar du av minus på batteriet før du kobler til de nye setene, setter på tenninga og setter på batteripolen igjen da det ikke er noen inni bilen. Om de skulle gå av da skader de iallefall ikke mennesker. Om de nye setene har airbag og de gamle ikke hadde, har du uansett ikke noen kontakt å koble airbagene til. Da er det jo bare å montere. Airbagkontaktene er forresten gule så de ser du lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Hmm...forsto jeg det sånn at begge typer sete det er snakk om har airbag? I så tilfelle tar du av minus på batteriet før du kobler til de nye setene, setter på tenninga og setter på batteripolen igjen da det ikke er noen inni bilen. Om de skulle gå av da skader de iallefall ikke mennesker. Om de nye setene har airbag og de gamle ikke hadde, har du uansett ikke noen kontakt å koble airbagene til. Da er det jo bare å montere. Airbagkontaktene er forresten gule så de ser du lett. Takk for svar. det er airbag på både nye og gamle. Men hva om jeg bare skrudde ut airbagene? Jeg har ikke noen tiltro til de som er såpass gamle uansett. For meg virker de bare som et forstyrrende og nervøst element i kupeen. Noen som foresten har noen negative erfaringer fra ting som dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2009 Ingen fare, tester har vist at airbager funker like fint etter over 20 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2009 Jeg personlig hadde ikke hatt betenkligheter med å la de sitte. Har hørt løst snakk om at airbager egentlig skal byttes etter så så mange år, men har enda ikke vært borti de tilfellene eller lest et eksakt skriv om det på jobb iallfall. ( VAG mekaniker siden 1997 ) Uansett gjør du selvfølgelig som du vil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2009 Tror faktisk ikke de kan løse ut..Det som kan skje, er at airbaglampe begynner å lyse, men mest sansynlig går dette helt fint uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...