#1 Skrevet Februar 19, 2009 Lurer altså på om noen har tips til noen ok sveiseapparat til en nybegynner..? Ønsker å sveise litt exos og litt karosseri-parts osv etterhvert, men må jo lære dette også.. Har sveisa litt småting til bilen på jobben, men er så og si helt fersk. Så trenger tips til hva, og hvor, å se etter av apparat for å dekke dette behovet. Men skal ikke ha noe dyre greier ettersom det er til hobbybruk. Alle tips mottas med takk Og ja, jeg har søkt "sveiseapparat" og "tips til sveiseapparat" uten å finne noe særlig....ble bare blank skjerm på det siste søket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2009 et par tips når du skal søke på google eller her i forumet.. dropp hele setninger.. bruk + og "anførseltegn?" pleier fungere bedre for min del "sveise + apparat" eller "tips + sveise "apparat"" etc! håper du forstår tegninga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2009 Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg da? Får vel forskjellige saker å ting på Biltema å sånn... Kjøpte meg selv ett Kemppi Migger til ca 6000...... Fungerer veldig bra men du må ha 16 A sikringer 1-fas... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2009 Kemppi MinarcMig Adaptive Har ett slikt på jobben, lettere apparat finnes ikke!! Du velger om du skal sveise stål, rustfritt eller aluminium, så velger du platetykkelse, og apparatet stiller seg inn selv. Sveiser bare platetykkelser opp til 2-3 mm tror jeg det er, men det er mer enn nok til bil. Får også kjøpt egne ruller med sveisetråd til det som er beregnet til karrosseri. Apparatet koster vel rundt en 7-10.000 kroner, men når du lærer deg å bruke det er det fort gjort å tjene inn de pengene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...