#1 Skrevet Februar 20, 2009 Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan sjekke standen på kattene på en audi 100 2,8 quattro 93 mod.. hører at det er litt krass lyd fra eksosen når den står på tomgang, vet ikke om dette er normalt på disse bilene? Håper på svar;) Mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg måtte skifte begge mine da jeg hadde den krasse lyden i eksosen, men der kunne det rasle litt og puttre når jeg slapp gassen i tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2009 Hvis kattene er ødelagt, så kan du også høre en skranglelyd..det gjorde hvertfall jeg, når min gikk til dundass! Bilen gikk også dårligere.. ta de av å rist de og hør om det er noe løst inni der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2009 hører en svak raslelyd når jeg slipper gassen etter å ha ruset den.. er det farlig å kjøre med disse gåene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2009 Er nok ikke noe farlig å kjøre med disse, men er er innmaten brent og det er tett der inne vil du få en nedgang i effekten din. Du kan eventuellt stampe ut innmaten, men da kan det hende at du får en hul eksoslyd, avhengig av typen katalysator, men dog ingen effektnedgang. Ulempen med defekt katalysatoren er at Co-en kan bli for høy til å slippe igjennom EU. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2009 Låner denne litt, har gåen kat på coupeen min og men svendsen eksos skulle ha 4-5000 for å bytte, ser de ligger en universal kat på mekonomen. Noen som veit hvordan de er? Og er de virkelig universal? De koster bare 1500 eller noe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2009 ja det kunne vært interessant, så lenge den har lav nok co til å gå igjennom EU så er jeg fornøyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 21, 2009 hell 1/2 liter rødsprit på tanken, og ta noen heftige runder rett før du leverer bilen til kontroll, så sparer du den jobben og de kronene. virka meget greit på min tidligere bil, som skranglet masse der under.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2009 Jeg ville ikke kjørt alt for lenge hvis kattene begynner å bli ødelagt. Er mulig at det er et sjeldent tilfelle som skjedde med meg, men innmaten ble knust og la seg som en propp i røret ut av katalysatoren. Selvfølgelig la den seg med kanalene i innmaten på tvers av røret så var minimalt med eksos som kom seg forbi. Begynte å hoste allerede på 2000 omdreininger, og eksosen ble temmelig varm.. Har hørt at noen har fått rødglødende eksosmanifoilder av tett katalysator. Du kan muligens høre skranglelydene med å bare banke på katalysatoren der den sitter. Uansett så er mitt tips rake rør. Funker gullegodt. Får bedre respons når de forbanna proppene forsvinner. Co ligger bittelitt over kravet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2009 et nytt spm her, tempmåleren virker bare av og til, så jeg tenkte kanskje at det var litt dårlig kontakt. men hvor sitter giveren til tempmåleren på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2009 'Lett skrangling' kan også være de fantastiske varmedekslene, så sjekk de også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2009 Hvordan er disse festet? kikket litt på etka og det så det ut som de henger fast i downpipen, stemmer dette, eller er den skrudd som en separat del? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 27, 2009 Downpipe og katalysator er en del pr. side, fantastisk idiotisk konstruksjon igrunn.. Pass også på at pinneboltene på manifoldene nesten alltid knekker når du skal prøve å få dette fra hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 27, 2009 Kattene på 2,6'n til fatter tetta seg på tur hjem fra Danmark. enden på visa var at jeg måtte kjøre 15-16 mil klokka 10 om kvelden til Charlottenberg for å hente han og bilen... Bilen hadde null kraft, og dro seg knapt fremover. For å få den opp på biltralla måtte vi dra den på starteren opp, den hadde mer krefter enn motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 27, 2009 ioda, det hørtes jo ille ut.. noen som vet om noen som har et par katter liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 28, 2009 et nytt spm her, tempmåleren virker bare av og til, så jeg tenkte kanskje at det var litt dårlig kontakt. men hvor sitter giveren til tempmåleren på denne? Det er dårlige instrumenter på disse bilene også. Jeg har samme problemet. Bytta for 20.000km sia instrumentet og da ble det i orden, men holdt ikke lange stunda. Legger uansett inn et bilde, F76 bak på venstre side når du står foran bilen. Demontere slangen fra luftfilterboksen til innsug så er det mulig å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...