GOLF V R32 understell på Golf V 2.0 tdi 4-motion? HASTER!!

Anbefalte innlegg

Passer dette?

 

Tenker først og fremst på demperne.

 

Delenr er: 1TO 413 031 GK og 1K0 512 011 RT

 

990d_1.JPG

9122_1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fysisk passer det, Petter.. Men husk at demperne er avstemt mht. vekt på bilen.

Det er f.eks forskjellige dempere på en 1.4 og en 2.0, selv om de ser like ut.

 

Nå vet jeg ikke vektforskjellen på en R32 motor og en 2.0 tdi, men jeg hadde ikke sjanset på å ødelegge kjøreegenskapene på den måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, er klar over det med vekt, men måtte bare få det svart på hvitt at de passer. Får sjekke hva som er forskjell i vekt på disse 2 bilene. Kan tenke meg R32 er tyngre foran, men bak er de sikkert nokså like.

 

Kan få et komplett sett for ca 800kr, 4 dempere og 4 fjærer. På Møller og NBS koster 1 demper ca 1300- 1400kr...

 

Skal bare ha demperne, fjærene blir HR tilpasset min bil.

 

Edit: Etter en kjapp undersøkelse kan de se ut som vekt foran er samme, men bak er 60kg mer på R32.

 

Hva det praktisk sett vil si vet jeg ikke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker også at R32 kun veier ca 50kg mere enn en diesel golf. Dieselmotor er tungt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se at det kan være så negativt da? Kanskje bilen blir en smule stivere, men med 50mm senk så er vel de bare en fordel.

Og stivere bil bak vil gi en mer overstyrt bil ;)

 

Men ser det er forskjell på 50mm og 55mm fjærbein, hva betyr det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har enda ikke funnet fasitsvaret på hvilke modeller som har 50 og 55mm fjærben.

Noen sier det er de med store motorer som har det, andre årsmodeller.

Min 1.9 har 55mm. Vil gjette på at din 2.0 også har 55. Samt R32.

For å være sikker er det eneste du kan gjøre å måle både dine egne og de du skal kjøpe.

 

Eneste løsningen kan være å bytte spindelen, men var å sjekka prisen på disse å de koster 2500,- pr stk pluss nytt hjullager var det vel som kosta 1700pr stk. Uaktuelt med andre ord!

 

50KG forskjell skal du nok være god for å merke utslag på kjøreegenskapene til bilen din ja. Er ikke verre enn et stort anlegg eller en halv person i baksete.

 

Uansett hvis du kun betaler 800,- for settet så ville jeg prøvd å sett hvordan det ble. Latt vær å kasta de gamle demperene med det første hvis du ikke skulle bli fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, mine tanker nøyaktig ;)

 

Har dempere til forhøyet understell i dag, så de blir alt for lange med feks 50mm senk :(

 

Tenker jeg prøver :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

r32 demperne er ikke noe særlig stivere satt opp enn gt-sport /sportline.. så hadde gått for no annet, feks gule koni om du er ute etter noe stivt. etter min mening alt for slapp retur demping på orginale. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.