Problemer med is ved døråpningen Golf V

Anbefalte innlegg

Har merket at i det siste så har det lagt seg mye is i døråpningen bak ved forskjermen på golfen. Dette gjør at det knaker og knirker i isen når man åpner døren veldig forsiktig. Greit nok at man veit om dette selv, men er ikke alle som sitter på med meg som veit om dette, og da er det fortgjort at dette kan bli dyrt.

Slik kan det tydeligvis gå om man er riktig uheldig.

gti_damage.jpg

Fant div tråder på VW Vortex og lurte på om det er noen som har bilder og en eventuell forklaring på hvor VW fester disse "skumputene" som forhindrer at man ødelegger døra pga isdannelsene ved skjermen. Prøvde å se om jeg hadde noe skummgummi greier ved skjermen, men fant ikke noe. Så bilen har antageligvis ikke fått fikset dette på garantien.

og bildene som ligger ute på vortex fra VW er ikke så veldig tydelige: bråk :

vortex tråden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dersverre ikke hjelpe deg med å fikse problemet, men hadde samme greia på min forrige mk4. ufattelig irriterende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får man ta seg en telefon og høre med Albjerkbil om hva de vil gjøre med problemet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, får man dekket denslags på garanti.

Trodde det var opp til hver og en å passe på at SNØ og IS ikke gjorde skade på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, får man dekket denslags på garanti.

Trodde det var opp til hver og en å passe på at SNØ og IS ikke gjorde skade på bilen.

Om du gidder å gå inn på VWvortex linken i mitt første inlegg, så står det også forklart der hva dette gjelder. det renner vann i bakkant avskjermen for å drenere vann. Dette vannet fryser og samler seg bak skjermen/på innstegslisten og lager en relativt stor isklump som hindrer døren i å åpnes uten å lage skader.

VW har tydeligvis hatt reklamasjoner på dette, og de har tydeligvis også sendt ut skriv med bilder og forklaring til forhandlere. Så da får jeg ringe å høre om hvordan man skal løse dette problemet, selv om "jeg er ansvarlig for å passe på at snø og is ikke lager skader på bilen".

570705_1.jpg

570705_2.jpg

570705_3.jpg

Så neste gang du skal svare på en tråd, les litt først og ikke minst trykk i alle fall på noen linker.: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det står i tråden min, så hadde jeg ikke noe problemer med å få dekket dette på garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på min bil,og det er veldig vanskelig å få løs den isen som har frysi bak døra da Tom Karlsen og det skal ikke være nødvendig å skrape vekk isen bak døra hver gang jeg skal ut å kjøre. vi bor tross allt i Norge og da skal bilen tåle de nordiske forhold også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på min bil,og det er veldig vanskelig å få løs den isen som har frysi bak døra da Tom Karlsen og det skal ikke være nødvendig å skrape vekk isen bak døra hver gang jeg skal ut å kjøre. vi bor tross allt i Norge og da skal bilen tåle de nordiske forhold også.

Amen.:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle Golf V eiere.Møller har deler for å ungå dette.Koster ca.200,-Så dere som ikke har fått dette problemet,bør skaffe dere dette.Billig løsning i forhold til å lakke begge dørene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.