Anbefalte innlegg

Hei.

Har enn C4 2.3E som fjusker ved pådrag, når den passerer 70 km i timen på tredje gir.

Er akkurat så den mister fremdriften å begynner å bremse på giret i noen sekund, før den fortsetter å akslerere videre.

NB: Bilen har alltid vært kjørt fint på høye gir å lave turtall av tidligere eier (min far)

Kan dette være årsaken, at jeg bare må blåse den rein på motorveien en vakker dag, eller kan det ha noe med eksosen å gjøre ?

Eksosen er ikke ikke helt "up to date"( lekker og er gammel...Har aldri blitt skiftet av oss, å far har hatt bilen siden 1996, så den har jeg enn plan om å skifte snart !!!

Noen som har vært borti dette problemet før, å har erfaringer rundt det ?

Takker for alle svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

70 km/t høres jo ut som rundt da det andre spjellet åpner på innsuget, og da skjer det jo noe med lufttilgangen til motor. Kanskje noe som ikke klarte å justere på nok bensin akkurat da, og den går litt magert?

I tilfelle da tenker jeg Lambda eller Luftmassemåleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay... Takk for tips Truls...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.