#1 Skrevet Februar 22, 2009 (endret) Hei. Har enn C4 2.3E som fjusker ved pådrag, når den passerer 70 km i timen på tredje gir. Er akkurat så den mister fremdriften å begynner å bremse på giret i noen sekund, før den fortsetter å akslerere videre. NB: Bilen har alltid vært kjørt fint på høye gir å lave turtall av tidligere eier (min far) Kan dette være årsaken, at jeg bare må blåse den rein på motorveien en vakker dag, eller kan det ha noe med eksosen å gjøre ? Eksosen er ikke ikke helt "up to date"( lekker og er gammel...Har aldri blitt skiftet av oss, å far har hatt bilen siden 1996, så den har jeg enn plan om å skifte snart !!! Noen som har vært borti dette problemet før, å har erfaringer rundt det ? Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2009 70 km/t høres jo ut som rundt da det andre spjellet åpner på innsuget, og da skjer det jo noe med lufttilgangen til motor. Kanskje noe som ikke klarte å justere på nok bensin akkurat da, og den går litt magert? I tilfelle da tenker jeg Lambda eller Luftmassemåleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2009 Okay... Takk for tips Truls... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...