ABS problemer på Audi 90 quattro

Anbefalte innlegg

Halla

 

Har et problem som oppstår med abs'en, den slår seg av ettersom jeg kjører og bremser.

 

Er dette et vanlig problem, tidligere eier mente at jeg bare kunne rense abs sensoren også fungerte det bra igjen men jeg har ikke hatt noe lignende problem på tidligere samme bil.

 

mvh

Robin Vinje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke brems da! hehehe.

 

Var en "kjent barnesykdom" fikk jeg høre angående samme problem på min 90.

Måtte visst skifte dem.. VAR iallefall 1500+ mva i Norge for 1 sensor. Mens du fikk iallefall,

alle 4 for samme pris i Sverige.

 

I hue mitt "Du må skifte sensoren(e)"

 

Jeg hadde en bryter i min 90 jeg, så jeg kunne skru ABS av. Fikk alltid godkjent EU pga den knappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har noe en dårlig sensor et sted

Er bare å måle ut hvem som ikke er helt med, eller prøvebytte en og en.

 

Jeg har noe liggende om du trenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis har den ene sensoren sklidd litt ut fra der den skal sitte, og den har da ingenting å trigge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dette er fikset på nyere modeller av samme type? hadde 91 modell før og nå har jeg en 89 modell. Christian Johnsen: Har du alle 4 i tilfelle? pris? Hvordan skjekker jeg hvem som er på nett eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har et multimeter kan du sette den på AC spenning og måle spenning på hver sensor mens du snurrer på hjulet

Den som slår dårlig ut er nok def.

Er nok bare en som er def

Ja jeg mener jeg har 4 stk ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal dette skjekkes asap :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja...... da river jeg litt opp her da min defenisjon av asap tydelighvis ikke er til å stole på :P

 

Er det noen som vet hvilke verdier jeg bør se etter på det Christian sier?

 

Eneste jeg fikk noe måling på var ohm.... nå er ikke jeg noen elektriker, så er det feil å måle med det? (Vac, Adc, Vdc?)

 

Var likt på hver aksel også.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også den glade nyheten av målern i dashbordet at dynamoen ikke lader lenger.

 

Reima er der og hjulet snurrer, men ingen lading ifølge måleren. Noen som har vært borti det? Evt hvor man måler seg inn med multimeter for å finne ut om det er dynamoen eller et brudd noe sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også den glade nyheten av målern i dashbordet at dynamoen ikke lader lenger.

 

Reima er der og hjulet snurrer, men ingen lading ifølge måleren. Noen som har vært borti det? Evt hvor man måler seg inn med multimeter for å finne ut om det er dynamoen eller et brudd noe sted?

 

Sjekket dynamobørstene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også den glade nyheten av målern i dashbordet at dynamoen ikke lader lenger.

 

Reima er der og hjulet snurrer, men ingen lading ifølge måleren. Noen som har vært borti det? Evt hvor man måler seg inn med multimeter for å finne ut om det er dynamoen eller et brudd noe sted?

 

Ville startet med å måle ladespenning over batteriet;) Også måle + på dynamo og til gods... Hva får du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag: Hvordan sjekker jeg de?

Evt noen som har en brukt som fungerer?

 

 

Øyvind: Utifra det jeg greier å se er lading ut av dynamoen er 11.6V skal vel ligge på 14V?

 

Nå skulle jo denne vært godkjent i januar eller februar, så hvis dere/noen har både abs sensorer og evt en dynamo som fungerer for salg, så hadde jeg blitt meget glad :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de ABS sensorene så ville jeg brukt Ohm meteret. På min målte jeg ca 1200 ohm forran og 900 bak på fungerende sensorer. Ville også ha sjekket alle 4 ABS kransene på drivakslene. De kan sprekke og løsne fra selve drivknuten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole Håkon: Takk for tipset : vinke :

 

Da var dynamoen i orden, viste seg å være børstene! Letteste fiksen jeg har vært borti : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Kransene satt som støpt, men jeg lurer på rett og slett å bare kjøpe 4 stk nye sensorer da jeg er dritt lei hele greia.. noen som vet hvor Frank Røsåsen fikk tak i disse billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om en butikk i Sverige?

 

Fikk pris på de 2 forran i Norge: 3600,- med rabatt liksom. Kjipt å bruke så mye penger på noe jeg ikke er 100% sikker på er feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de ABS sensorene så ville jeg brukt Ohm meteret. På min målte jeg ca 1200 ohm forran og 900 bak på fungerende sensorer. Ville også ha sjekket alle 4 ABS kransene på drivakslene. De kan sprekke og løsne fra selve drivknuten.

 

Takk for dette!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.