Anbefalte innlegg

hei. har akkurat montert ny clutch og trykkplate på min audi 200 10vt.

har et problem med at når turbotrykket kommer så slurer den. jeg tok ut slavesylinderen og kjørte en tur for å finne ut om det var noe galt med overføringa, som det da ikke var. slura like mye.

hva kan det være? olje lekasje?

 

pedalen viberer også litt.

 

clutchen er forøvrig en jeg kjøpte på ebay. racing stage 3. sto den skulle tåle 500hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sikkert kommet bremsevæske\olje på trykkplate\lamell .. da slurer det med en gag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey. men virker ikke som det lekker da. ser ikke ut som det har minsket på beholderen. trenger kanskje ikke komme så mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal ikke mye til nei, kan jo forøvrig være simring i bakkant på veiva eller i forkant av girkasse som lekker også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker vel som en sannsynlighet at det er selve clutchen også ? Har du kjørt den inn? En del clutcher som krever det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør om det samme som Kim, utifrå det du har skreve har du kasta på ny racing clutch for deretter å tute og køyre med fult ladetrykk.....

Då har du nok mest sansynli fått eit fint glassert belegg på clutchen og kan berre kaste den og kjøpe ny.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen sier du det... hvordan kjører man den inn? har nesten ikke kjørt den da.. faen ass:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

" All high performance clutches require 500 miles break in time period." står det skrevet på siden. betyr det at den må kjøres inn mon tro? men så noe oljesøl under bilen så får "håpe" det er olje på clutchen da. tar det lang tid før ma ødelegger den slik som du skriver kenneth?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det skal litt til å ødelegge den.. hvis lamellen er "glassert" så kan det faktisk være nok å dra over den med pussepapir. jeg har slura mye sinterlamell og den har aldri blitt "glassert" av den grunn.

 

er ganske sikkert oljelekk et sted.. hvis motoren din er orginal så skal det sitte uansett hvor "innkjørt" clutchen er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er iallefall ikke over 200hk i den.. får tro det bare er litt olje. takk karer!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje skifta clutch på bil med mykje hestar før, derfor ikkje skifta til anna enn original cluch , trur du får spørre noken av desse guttane på tuning som har køyrd inn eindel clutch.

Ligger også nokon trådar vist du brukar søk funksjonen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående d du TK Hammer, sa tidligere så kan d være at trykkplaten er montert litt skjevt på svinghjulet siden du sa det kom en liten vibrering. Hadde samme opplevelse for noen uker siden. da var d trykkplaten som stod skjevt. skal egentlig ikke gå ann, men det er bare snakk om noen hundredels millimeter skjevt før d blir vibrering. Og en ting til, clutchplaten er helt sikkert ikke ødelagt, men d er viktig å VASKE både trykkplate, svinghjul og lamellplaten godt med RØDSPRIT før du monterer dette på (IKKE bruk white spirit. dette legger fra seg en liten fett-hinne) ;) Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten skiftet til en heftig clutch på min VR6. eg trengte ikke å kjøre den inn. har kjørt clutchen ganske bra no og ingen tegn til sluring eller "glasering" på clutchen :) faktisk sinnsykt fornøyd med den clutchen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey:) takk skal du ha Christoffer!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å oppdatere problemet. Trykkplata var løs: bruk locktite og riktig moment:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.