Motorbytte, s4 AAN i 100 q type 44 85 mod

Anbefalte innlegg

Hei

Har planer om å bytte ut motoren i gamle 100`en jeg har stående med en motor fra s4 AAN. Har fått ut hele ledningsnettet helt, men hva trenger jeg egentlig? Har lest at Jonus modifiserer ledningsnett, er det så? Noen som veit?

IMG_0905fix.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. han fikser så det bare er å koble + og -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du pris på den jobben?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring han og hør:) sendt deg nr. hans på pm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, ringer han i morra å finner ut av litt div :) Men sikkert flere som har gjort det før, og jeg har søkt litt, men ikke funnet helt konkret hva type svinghjul jeg trenger? Skal bruke orginalkasse i 1.omgang. Vi snakker da om en type 44 2,2 10vt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt s4 svinghjul og trykkplate med lamellplate med riktig splins bør virke? Også må man ha på ett lager på kassa også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4-svinghjul virker ikke. Du trenger svinghjul fra 100/200 turbo, evt. ur-quattro. Du må i tillegg montere nålelager i enden av veivakselen på AAN-motoren, da girkassen i en '86 100q har opplagring for inngående aksel i enden av veivakselen. Det er bare å ta ut en plugg og dytte inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan dette nålelageret skaffes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nålelageret? Fra Møller, tror det kostet 30-40 kroner sist jeg kjøpte et slikt. Riktignok noen år siden, men prisen har vel neppe tidoblet seg.. (vel, man vet aldri med den sjappa..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nålelageret? Fra Møller, tror det kostet 30-40 kroner sist jeg kjøpte et slikt. Riktignok noen år siden, men prisen har vel neppe tidoblet seg.. (vel, man vet aldri med den sjappa..)

Har du noe delenr på lageret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen bekrefte eller avkrefte om nålelageret har delenr 034 105 313A? Trenger jeg låseringene som ligger på hver side av lageret også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.