Anbefalte innlegg

Som tittelen i denne tråden sier så har ei venninne av meg en -97 Audi A3 med en clutchpedal som er stein hard. Dvs en får så vidt tråkket på pedalen , men den bare fjærer tilbake uten at den har noe misjon.

Bilen har gått ca 150 000km og har en 1,6 liters motor med 5 trinns manuel kasse.

Clutchen er i orden iflg hun som eier bilen så for meg virker det som om det er skjedd noe med selve mekanismen på clutchpedalen, så en annen ting jeg lurer på er:

-er det wire eller hydraulisk clutch på disse bilene?

-er det et kjent problem dette?

-og evt hva må gjøres?

: klø :

På forhånd takker jeg for råd og tips.

(PS: svar ønskes snarest, helst :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. samme skjedde på min audi 200. der er det hydraulisk overføring og det er det sikkert på denne og. men det som hadde skjedd hos meg var at hele clutchen hadde gått til helvette. stoffet som er på lammelen hadde løsna og lagt seg i klem der på et slags vis. men ta ut slavesylinderen og skjekk hvordan pedalen er da så finner du fort ut om det er noe galt med overføringa eller selv clutchen:)det kan jo ha skjedd noe med utløserarmen eller lageret å da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips, det skal jeg sjekke ut i morgen :)

får virkelig håpe det ikke er clutchen, er så kjett å ta ut og inn kassa, men må mann så må mann..: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er en del jobb det:P må av igjen med min jeg og siden jeg har fått et nytt problem:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.