Vindusviskerene stopper midt på ruten!

Anbefalte innlegg

Når jeg stopper vindusviskerne så stopper de midt på ruta.jeg kan dytte de ned for hånd men de stopper på midten igjen neste gang også.noen ideer?? audi b7 2005

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NÅR JEG STOPPER VINDUS VISKERNE SÅ STOPPER DE MIDT PÅ RUTA. JEG KAN DYTTE DE NED FOR HÅND MEN DE STOPPER PÅ MIDTEN IGJEN NESTE GANG OGSÅ. NOEN IDEER?? AUDI B7

Har du vært til å brøytet med de?? Sikkert vridd seg på motoren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har jo vært litt mye snø i det siste kan hende jeg/dama har prøvd å viske bort snøen isteden for å børste den vekk, hvis den har vridd seg- kan det fikses uten noen nye deler? og hvordan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut viskermekanismen og løsne armen på motoren, (den sitter bare med en mutter på en kon) og sett den på riktig.

OBS!!! Kjører du viskermekanismen når den er ute av bilen, så pass deg så ikke du drar av noen fingre, mekanismen er sterk!!

Når armen stopper, skal den være rett over 'dødpunktet' så gummien brettes 'riktig' vei til neste gang, hvis du skjønner. Viskerne skal ikke stoppe på nedoverturen. Litt knot å komme til på mange biler, men du skjønner det sikkert når du peller av litt plastikk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er garantert vindusvisker releet som har tatt kvelden. Hadde det samme på min før jul en gang. Da måtte jeg bytte dette og da funka det som bare det etterpå. Det koster ca 400 på vw-audi.

Det er et brunt dobbeltrele som sitter under dashbordet, ved rattstammen. Om du kjenner noen som har enten vw/audi med intervall på vindusviskerne så kan du jo låne det og se om det løser problemet. Det er samme rele dra 98- og oppover om jeg ikke husker feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Dytte ned for hånd' høres vel ut som noe løst nedi der, og det er også midt på ruta den har minst kraft. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke den har vridd seg på motoren for da hadde vel viskeren stikki ut på siden av bilen og greier!! den går i helt riktig "bane" men den stopper på feil sted, og hvis jeg dytter den ned akkurat når den skal stoppe så er den fin igjen, men hvis jeg ikke får dyttet den nok- så blir den bare litt feil hvis dere skjønner. så jeg tror heller at den er et rellè eller noe sånt no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er heller ikke noe løst der, men jeg kan også si at da jeg prøvde den på tørr rute var det så vidt den klarte å viske så jeg tror det er et rellè.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet koster vel ikke en ca 400 kr på autosentret(eller hva det nå heter på notodden nå?) så det er jo ikke krise om det ikke er releet. men det går jo ann å låne et å prøve, det er samme rele på de aller feleste vw audi av nyere modeller, fra 98 og oppover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er vel ment å holde mer enn 4 år?

Jeg hadde kjørt garanti/reklamasjon på det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem som jeg hadde, riktig nok er min en A3 fra 98.. I mitt tilfelle var det mekanismen som kilte seg.

Flere har hatt dette problemet, så.. Ta en titt her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva var problemet? Alltid bra med en konklusjon! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det vet jeg ikke helt??

jeg satte den på interval også for hver gang den var på vei ned så trøkte jeg den helt ned og til slutt var den der den skulle stå.

men jeg var redd for at det skulle skje igjen, men den har holdt seg der i et par uker nå.

og så fikk jeg en pm av en som hadde samme problem .og han hadde gjort det samme. og den hadde vært i orden etterpå.

men det er jo noe som er galt. hva? det vet jeg ikke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.