#1 Skrevet Februar 22, 2009 Har en goood del slarke i drivverket på coupe'n min og lurer på akkurat hvor denne ligger.. Er vell den berømte quattro slarka. Hvor er det mest vanlig at denne slarka sitter? I mellomakslingen? Foringa i mellomakslingen? Krysset på mellomakslingen? Noen som vet/ evt har noen forslag? Mvh Linda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2009 er det noen som har prøvd og overhale diffen samt og simse den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2009 etter jeg sveisa midtdiffen forsvant all slakk hos meg, så tipper mye ligger der.. har ingen aning på hvordan man overhaler den:) like greit å sveise det stivt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2009 Midtdiff? Hvor ligger den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2009 Bakerst i girkassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2009 Heisann Hadde problem me slarke i driverke på gammle S2'n min. bytte mellokaksel, men vart ikke mye bedre. Bytte diverse foringa, men d hjalp heller ikke, så konklusjoene var at d var slarke i diffen bak. Jeg jekka opp bilen på alle 4 for å finne ut hvor lyden kom fra, d var da jeg fant ut at d muligens var diffen. (kansje en ting du også kan prøve?) men som sagt, lyder forplanter seg så er ik like enkelt hvergang å finne ut av d. Snakka i en del me møller den gangen, ang å overhale diffen, men d var ikke til å anbefale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2009 Det kan være slakke i diffestet bak også. Men mest sannsynlig så er diffen bak slitt.. Eller som Jørgen sier, midtdiffen. MEn den er vel ikke så lett å overhale eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2009 Takk for svar alle sammen! Har tilgang på en delebil,så kansje den diffen er litt bedre.. Men målfrid, hvorfor ble det ikke anbefalt å overhale diffen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2009 klumpen må skimses osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2009 (endret) Takk for svar alle sammen! Har tilgang på en delebil,så kansje den diffen er litt bedre.. Men målfrid, hvorfor ble det ikke anbefalt å overhale diffen? Det er to grunner.. Dyrt og ingen garanti om resultate er problemet med ulyd uten lagerfeil.. så i mange tilfeller får man ulyd i diffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2009 Kan også være en del slakk i indre drivleddene bak, har sett dette på flere quattroer.. Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2009 Ok... Har hatt bilen på grav idag, ser ut som det er noe inni diffen som er slarkete. Hele diffen vrei på seg når jeg slurte på clutchen. Jekket den ikke opp,så kan ikke si det for sikkert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2009 Helt normalt at den vrir seg, derfor den er hengt opp som den er... Slakken er som oftest i hver ende av mellomakselen! (Åltså midtdiff og bakdiff) Oppleves som smelling fra bakdiff ved "hard" giring. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...