Slarke i drivverk! quattro

Anbefalte innlegg

Har en goood del slarke i drivverket på coupe'n min og lurer på akkurat hvor denne ligger.. Er vell den berømte quattro slarka. Hvor er det mest vanlig at denne slarka sitter? I mellomakslingen? Foringa i mellomakslingen? Krysset på mellomakslingen? :confused:

Noen som vet/ evt har noen forslag?

Mvh Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som har prøvd og overhale diffen samt og simse den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter jeg sveisa midtdiffen forsvant all slakk hos meg, så tipper mye ligger der.. har ingen aning på hvordan man overhaler den:) like greit å sveise det stivt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midtdiff? Hvor ligger den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Hadde problem me slarke i driverke på gammle S2'n min. bytte mellokaksel, men vart ikke mye bedre. Bytte diverse foringa, men d hjalp heller ikke, så konklusjoene var at d var slarke i diffen bak. Jeg jekka opp bilen på alle 4 for å finne ut hvor lyden kom fra, d var da jeg fant ut at d muligens var diffen. (kansje en ting du også kan prøve?) men som sagt, lyder forplanter seg så er ik like enkelt hvergang å finne ut av d. :)

Snakka i en del me møller den gangen, ang å overhale diffen, men d var ikke til å anbefale. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være slakke i diffestet bak også. Men mest sannsynlig så er diffen bak slitt.. Eller som Jørgen sier, midtdiffen. MEn den er vel ikke så lett å overhale eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Har tilgang på en delebil,så kansje den diffen er litt bedre..

Men målfrid, hvorfor ble det ikke anbefalt å overhale diffen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klumpen må skimses osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Har tilgang på en delebil,så kansje den diffen er litt bedre..

Men målfrid, hvorfor ble det ikke anbefalt å overhale diffen?

Det er to grunner.. Dyrt og ingen garanti om resultate er problemet med ulyd uten lagerfeil.. så i mange tilfeller får man ulyd i diffen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være en del slakk i indre drivleddene bak, har sett dette på flere quattroer..

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Har hatt bilen på grav idag, ser ut som det er noe inni diffen som er slarkete. Hele diffen vrei på seg når jeg slurte på clutchen. Jekket den ikke opp,så kan ikke si det for sikkert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt at den vrir seg, derfor den er hengt opp som den er... Slakken er som oftest i hver ende av mellomakselen! (Åltså midtdiff og bakdiff) Oppleves som smelling fra bakdiff ved "hard" giring.

Mvh ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.