02 Passat: tåkelys slår seg av når fjærnlysene går på

Anbefalte innlegg

Irriterer meg grønn over at tåkelysene slår seg av på passaten min når jeg slår på fjærnlysene.

Hvordan kan jeg kjøre med alle lysene på?? Hvilken ledning må jeg klippe over??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterer meg grønn over at tåkelysene slår seg av på passaten min når jeg slår på fjærnlysene.

Hvordan kan jeg kjøre med alle lysene på?? Hvilken ledning må jeg klippe over??

Hvorfor i all verden skal du gjøre dette? Det ødelegger lysbildet ditt, og lyser opp det som er nært bilen - slik at du mister fokuset på det som er langt borte! Det er en grunn til at det er lagt opp slik...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi jeg har lyst til det og det ødelegger ikke lysbildet da jeg har bi-xenon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ødelegger lysbildet ditt like mye forde da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal dere være så negative?? Det er jo min bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal dere være så negative?? Det er jo min bil

Sant nok, men det er ikke du som blir blendet av di jævla lysene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg møter folk med tåkelyset på i mørket, drømmer jeg om å sperre veien foran dem, gå ut og slå/skyte/sparke i stykker tåkelysene.. Maken til irriterende idioti skal man lete lenge etter, det ødelegger ikke bare sikten for den som kjører bilen med tåkelys, men det blender også alle andre. Og JA, det blender om de er riktig justert også, det reflekteres i bakken og blir et "lyshav".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en grunn til at det er lagt opp slik...

Nja... Nå er det jo faktisk tillatt med tåke/kurvelys i kombinasjon med fjernlys da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke dere som er så satans i mot at folk kjører med tåkelys lese det han skrev en gang til og holde kjeft! Han spurte hvordan han kan få koblet/programmert det slik at tåkelysene lyser mens han kjører med fulltlys. Og når man kjører med fulltlys møter man ingen, og dermed blender man ingen med tåkelysene!

Og dere som liksom blir så blenda av tåkelysa, dere har tydeligvis ikke lært hvor dere skal holde blikket når dere møter en bil!!

Så over til og svare trådstarter:) Dukan programmere om i vag-com slik at tåkelysene ikke slokker når du skrur på fulltlys:) Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men vet bare at det går ann. Så du får høre om det er noen rundt deg som har vag-com som kan hjelpe deg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er et problem at tåkelysene slukker når man setter på fjernlyset krever det ikke så mye tankevirksomhet for å tenke seg til at vedkommende da kjører med tåke + nærlys også.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er et problem at tåkelysene slukker når man setter på fjernlyset krever det ikke så mye tankevirksomhet for å tenke seg til at vedkommende da kjører med tåke + nærlys også.. ;)

Joa..

Men det har ikke noe med saken og gjøre. Han spurte ikke om og få høre alles mening om hva de syntes om bruk av tåkelys.

Men nok OT her nå!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da prøver jeg å svare selv om jeg ikke har allverdens peil:

Skal heller ikke kjefte på deg.. Din bil, ditt ansvar.

Dette er et opplegg som har sammenheng med "norsk" standardprogrammert lys.

Ved hjelp av vagcom kan man f.eks omprogrammere til tysk standard, da har du ikke aut.kjørelys, men da vil tåkelysene forbli på uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle de som faktisk skjønte spørsmålet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da prøver jeg å svare selv om jeg ikke har allverdens peil:

Skal heller ikke kjefte på deg.. Din bil, ditt ansvar.

Dette er et opplegg som har sammenheng med "norsk" standardprogrammert lys.

Ved hjelp av vagcom kan man f.eks omprogrammere til tysk standard, da har du ikke aut.kjørelys, men da vil tåkelysene forbli på uansett.

her ble det krig gitt:)

skulle bare legge til her at jeg har ikke aut.kjørelys på min, sikkert tysk standard på min, men mine tåkelys slukker når jeg slår på fjærnlys. kanskje noe annen standard som er stilt inn på min, ikke vet jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen har snakket om noe canadisk en gang ang lys innstillinger. Men vet ikke om det hadde noe med tåkelysene og gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.