Termostat 99 modell a6 1,8t

Anbefalte innlegg

Heisann. Bilen min blir ikke skikkelig varm. Har forstått at det er termostaten som mest sannsynlig er gåen. Så jeg har lest litt om hvor denne termostaten skal være på disse bilene men jeg finner den ikke.

Bilen er en 99 a6 med 1,8T motor. Mener det er en ANB? motor... (ble plutselig veldig usikker på motorkoden her nå, vet ikke om det er relevant)

Jeg har forstått det sånn at den er på høyre side under innsuget og langt fremme. Men jeg finner den ikke. Har sett en slange som går inn i blokken ett sykke bak. Omtrent med 4 sylinder (sett forfra såklart). Kan det være denne? Slangen sitter kun fast med en grønn klips, ingen skruer som jeg så.

Ellers så går det noen slanger inn langt nede fremme på høyre siden. Disse går vel til vannpumpen tror jeg. Kan det være en av disse?

All hjelp tas imot med takk. Er lei av å ha bil som bare blir 75 grader varm!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av vannpumpe plassering så er det enten nr 13 eller nr 25

121100.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å lese på bildet her.. så jeg sender orginalbildet på mail (MSN)

Og den fikk jeg direkte i retur......(... User unknown)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Den mailen er gammel! Noe jeg hadde når jeg gikk på ungdomskolen. Fant ut av det. Var jo bare å jekke den litt opp så så jeg den med en gang. Er nr 13. Under vannpumpen helt fremme. Var å testet den og nå, og den viser stabilt 90 grader. Så nå funker den som en drøm... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.